additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Oil Prices Fall to Lowest Levels in Nine Months

تراجع أسعار النفط لأدنى مستوى في 9 شهور بضغط من قوة الدولار

QNA

New York: Oil prices fell to their lowest level in nine months in today’s trading, under pressure from the dollar’s strength, amid markets anticipation of the new sanctions against Russia.

Brent crude futures for November delivery fell by USD 1.09, or 1.3 percent, to USD 85.06 a barrel, after earlier reaching USD 84.51, the lowest since January 14.

US West Texas Intermediate crude futures for November delivery also fell 90 cents, or 1.1 percent, to USD 77.21 a barrel, the lowest since January 6.

Today, the dollar index, which measures the performance of the US currency against a basket of major currencies, rose to its highest level in 20 years, and a strong dollar usually reduces demand for oil denominated in dollars.

The Russian-Ukrainian war has caused damage to the oil market, as European Union sanctions on Russian crude are scheduled to enter into force next December, in addition to a plan by the Group of Seven major industrialized countries to put a ceiling on Russian crude prices, which could lead to scarce supplies.

The increase in interest rates by central banks in many oil-consuming countries has also raised concerns about an economic slowdown that may reduce demand for oil.

قنا

نيويورك: تراجعت أسعار النفط لأدنى مستوى لها منذ تسعة شهور في تعاملات اليوم بضغط من قوة الدولار وسط ترقب الأسواق للعقوبات الجديدة على روسيا.

وانخفضت العقود الآجلة لخام برنت تسليم “شهر نوفمبر” بـ1.09 دولار أو 1.3 بالمئة إلى 85.06 دولار للبرميل بعد أن وصلت في وقت سابق إلى 84.51 دولار، وهو الأدنى منذ 14 يناير الماضي.

كما تراجعت العقود الآجلة لخام غرب تكساس الوسيط الأمريكي تسليم “شهر نوفمبر” 90 سنتا أو 1.1 بالمئة إلى 77.21 دولار للبرميل في أقل مستوى منذ السادس من يناير الماضي.

وارتفع اليوم مؤشر الدولار الذي يقيس أداء العملة الأمريكية مقابل سلة من العملات الرئيسية إلى أعلى مستوى في 20 عاما وعادة ما يؤدي الدولار القوي إلى تقليص الطلب على النفط المقوم بالدولار.

وتسببت الحرب الروسية الأوكرانية في إلحاق ضرر بسوق النفط، إذ من المقرر أن يبدأ سريان عقوبات الاتحاد الأوروبي على الخام الروسي في ديسمبر المقبل، إضافة إلى خطة من مجموعة الدول السبع الصناعية الكبرى لوضع حد أقصى لأسعار الخام الروسي مما قد يؤدي إلى شح الإمدادات.

كما أثارت زيادة بنوك مركزية في دول عديدة مستهلكة للنفط أسعار الفائدة مخاوف متعلقة بالتباطؤ الاقتصادي الذي قد يقلص الطلب على النفط.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button