additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

QNB: US Federal Reserve Continues Tightening Policy

بنك قطر الوطني: الفيدرالي الأمريكي سيواصل سياسة التشديد

QNA

Doha: Qatar National Bank (QNB) estimated that the US Federal Reserve (Fed) will lean “hawkish,” raising rates by 75 bps in September and 50 bps both in November and December, before a final 25 bps hike in early 2023.

In its weekly report, QNB expected that Fed should then pause for a terminal rate of 4.25 – 4.5%. Three main reasons sustain its view on policy rates.

First, even if inflation in the US moderates significantly, it would still be well above the 2% target. In the past, every time US inflation breached the 5% mark, the price spiral problem was not contained before policy rates were aggressively hiked to a level that was at least as high as peak inflation. QNB do not see policy rates surpassing the likely 9.1% “peak inflation” of June this year, but the terminal rate of 3.8% that the market is currently pricing looks excessively optimistic.

Second, despite the recent slowdown, the US economy remains robust, which allows for more aggressive monetary policy tightening. The US consumer is particularly healthy, with households presenting a strong balance sheet with high levels of cash available (USD 15.8 trillion). This is supporting strong household expenditures in services, high levels of private domestic investments and a tight labor market. Such conditions are likely to make the Fed even more cautious in eventually pausing its rate hikes.

Third, the current balance of institutional incentives favors the Fed to be more aggressive, even if higher rates could cause a more significant economic slowdown or financial dislocations.

The credibility of the Fed is tarnished by its inability to recognize the magnitude of the existing inflation shock earlier last year. Hence, the Fed is still playing catch up with inflation and in a journey to reinstate its price stability credentials. In other words, the bar for a policy pivot is much higher now than it was in any of the monetary policy cycles of the last 40 years. The Fed is unlikely to pause before inflation rates are substantially lower for some time.

QNB’ report explained that all in all, Fed officials took the Jackson Hole stage to re-set market expectations about rate hikes. The Fed is likely to continue to lean “hawkish” over the near term, as it will fight to reinstate its credibility in a context where inflation is set to continue well above target for some time while the fundamentals of the US economy will remain relatively strong.

The report mentioned that every summer, the US Federal Reserve (Fed) organizes a coveted economic policy symposium in Jackson Hole, Wyoming. The event is one of the longest-standing central banking conferences in the world, bringing together top economists, bankers, market participants, academics and policy makers to discuss long-term macro issues.

While the Jackson Hole Symposium always looms large in the economic agenda of investors and policy makers alike, this year the importance of the event was paramount. For the first time in decades, Jackson Hole took place during a historical policy normalization process amid well above target inflation.

قنا

الدوحة: قدّر بنك قطر الوطني QNB، أن يواصل بنك الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي سياسة “التشديد” خلال الفترة القادمة، حيث سيقوم برفع أسعار الفائدة بمقدار 75 نقطة أساس في سبتمبر الجاري و50 نقطة أساس في كل من نوفمبر وديسمبر القادمين، قبل إجراء زيادة أخرى بواقع 25 نقطة أساس في أوائل عام 2023.

وتوقع بنك قطر الوطني، في تقريره الأسبوعي، أن يتوقف الفيدرالي الأمريكي بعد ذلك مؤقتاً عن رفع أسعار الفائدة ليبلغ سعر الفائدة النهائي مستوى يتراوح بين 4.25 و 4.5 بالمئة، مستندا في تقريره إلى ثلاثة أسباب رئيسية تدعم وجهة نظره هذه بشأن أسعار الفائدة.

وأوضح البنك أن أول هذه الأسباب أنه حتى لو انخفض التضخم في الولايات المتحدة بشكل كبير، فإنه سيظل أعلى بكثير من معدل 2% المستهدف.. مشيرا إلى أنه في الماضي، في كل مرة اخترق فيها التضخم في الولايات المتحدة حاجز الـ 5%، لم يتم احتواء دوامة ارتفاع الأسعار قبل أن يتم رفع أسعار الفائدة بقوة إلى مستوى كان على الأقل مساوياً في الارتفاع لذروة التضخم. ولا يتوقع البنك أن تتجاوز أسعار الفائدة “ذروة التضخم” التي من المحتمل أن تكون قد بلغت 9.1% في شهر يونيو من العام الحالي، لكن المعدل النهائي البالغ 3.8% الذي تتوقعه السوق حالياً يبدو مفرطاً في التفاؤل.

ولفت التقرير في سياق استعراض السبب الثاني إلى أنه بالرغم من التباطؤ الأخير، لا يزال الاقتصاد الأمريكي قوياً، مما يسمح بتشديد السياسة النقدية بشكل أكبر. ويتمتع المستهلك الأمريكي تحديداً بوضع جيد، حيث لدى الأسر ميزانية عمومية قوية مع مستويات عالية من النقد المتاح (15.8 تريليون دولار أمريكي). ويدعم هذا الأمر الإنفاق الأسري القوي على الخدمات، ويؤدي إلى مستويات عالية من الاستثمارات المحلية الخاصة وضيق في سوق العمل. ومن المرجح أن تجعل مثل هذه الظروف بنك الاحتياطي الفيدرالي أكثر حذراً إزاء التوقف عن رفع أسعار الفائدة في نهاية المطاف.

السبب الثالث والأخير الذي أورده التقرير، تمثل في تشجيع التوازن الحالي للحوافز المؤسسية بنك الاحتياطي الفيدرالي على أن يكون أكثر جرأة، حتى لو كان ارتفاع أسعار الفائدة يمكن أن يسبب تباطؤاً اقتصادياً أو اضطرابات مالية أكثر حدة.

واعتبر التقرير أن مصداقية بنك الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي تضررت بسبب عدم قدرته على إدراك حجم الصدمة الحالية في التضخم في وقت سابق من العام الماضي. “ومن ثم، لا يزال بنك الاحتياطي الفيدرالي في مرحلة اللحاق بالتضخم وفي رحلة لاستعادة سيطرته على استقرار الأسعار. بعبارة أخرى، فإن الحاجز الذي يستوجب إجراء تحوّل في السياسة النقدية هو أعلى بكثير الآن مما كان عليه في أي من دورات السياسة النقدية على مدار الأربعين عاماً الماضية. ومن غير المرجح أن يتوقف بنك الاحتياطي الفيدرالي عن رفع أسعار الفائدة قبل أن تنخفض معدلات التضخم بشكل كبير لبعض الوقت”.

وأوضح تقرير بنك قطر الوطني أنه بشكل عام، قام مسؤولو بنك الاحتياطي الفيدرالي في ندوة “جاكسون هول” بإعادة ضبط توقعات السوق بشأن رفع أسعار الفائدة. ومن المرجح أن يستمر بنك الاحتياطي الفيدرالي في موقفه “المتشدد” في المدى القريب، حيث سيكافح من أجل استعادة مصداقيته في سياق يُتوقع أن يظل فيه التضخم فوق المعدل المستهدف بشكل كبير لفترة من الوقت بينما ستظل أسس الاقتصاد الأمريكي قوية نسبياً.

وذكّر التقرير في بداية تحليله الأسبوعي بالندوة الهامة التي ينظمها بنك الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي حول السياسيات الاقتصادية في جاكسون هول بولاية وايومنغ. ويعد هذا الحدث أحد أقدم مؤتمرات البنوك المركزية في العالم، حيث يجمع كبار الاقتصاديين والمصرفيين والمشاركين في السوق والأكاديميين وصانعي السياسات لمناقشة قضايا الاقتصاد الكلي طويلة الأجل.

وعلى الرغم من أن ندوة جاكسون هول تحتل دائماً مكانة هامة في الأجندة الاقتصادية للمستثمرين وصانعي السياسات على حد سواء، إلا أن ندوة العام الحالي اكتسبت أهمية خاصة، فلأول مرة منذ عقود، عُقدت الندوة خلال عملية تطبيع تاريخي للسياسة النقدية وسط معدلات تضخم أعلى بكثير من النسب المستهدفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button