additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

UNICEF: Hundreds of Children Have Died of Starvation in Somalia

اليونيسف: وفاة مئات الأطفال جوعا في الصومال

QNA

Geneva: United Nations International Children’s Emergency Fund (UNICEF) said on Tuesday that hundreds of children have already due to famine across Somalia, a day after the global body warned that parts of Somalia will be hit by famine in the coming months.

UNICEF Somalia representative Wafaa Saeed said in statements that UN reports revealed that some 730 children have been reported to have died in food and nutrition centers across the country between January and July this year but the numbers could be more as many deaths go unreported.

UNICEF had warned last month that children in the Horn of Africa and the Sahel could die in large numbers unless urgent support is provided to them, as they face acute malnutrition with the risk of contracting diseases transmitted through contaminated water, at one point.

The Horn of Africa is witnessing the absence of rain for the fifth year in a row, and a famine in Somalia in 2011 caused the death of more than a quarter of a million people, most of them children.

قنا

مقديشو: دعت الأمم المتحدة، المجتمع الدولي إلى تقديم الأموال لمساعدة الصومال، حيث آلاف الأشخاص على شفا مجاعة بسبب الجفاف.

وقال مارتن غريفيث رئيس مكتب الأمم المتحدة لتنسيق الشؤون الإنسانية، في تصريح له من مقديشو: “نحاول لفت انتباه المجتمع الدولي إلى فظاعة مجاعة قادمة إلى القرن الإفريقي أولا في الصومال، على أن يأتي دور إثيوبيا وكينيا على الأرجح”.

ووصف غريفيث الوضع بالمقلق وغير المسبوق، مشددا على ضرورة التمكن من مساعدة ضحايا الجفاف مباشرة قبل أن يبدؤوا بالنزوح.

وحث رئيس مكتب الأمم المتحدة لتنسيق الشؤون الإنسانية، الدول المانحة التي تراجعت مساعداتها بسبب الأزمة الاقتصادية المرتبطة بالحرب في أوكرانيا بالقول “لذا أرجوكم لا تنسوا الصومال”.

وكان غريفيث حذر أمس الأول “الإثنين” من أن الصومال على شفير المجاعة، موجها تحذيرا وصفه بالأخير قبل وقوع الكارثة.. معربا عن صدمته الكبيرة حيال مدى الألم والمعاناة الذي يلحق بالكثير من الصوماليين.. مشيرا إلى أن الأوضاع الحالية تشبه تلك التي حدثت عامي 2010 و2011، لكنها الآن أسوأ بسبب أربعة مواسم من شح الأمطار وعقود من الصراعات.

يشار إلى أن منطقة القرن الإفريقي، التي يقع الصومال ضمنها، تشهد أسوأ موجة جفاف منذ 40 عاما، ويقول خبراء إن المنطقة في طريقها إلى تسجيل شح في الأمطار للموسم الخامس على التوالي.

وفي عام 2011، عانى الصومال من مجاعة أودت بحياة أكثر من ربع مليون شخص، معظمهم من الأطفال.

وسبق أن حذرت الأمم المتحدة من أن الصومال يواجه جفافا غير مسبوق يطال 7 ملايين و800 ألف شخص يشكلون نصف السكان تقريبا، بينهم 213 ألفا معرضون لخطر المجاعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button