additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

NASA moon rocket on track for launch despite lightning hits

ناسا تستعد لإطلاق صاروخ القمر على الرغم من الصواعق

AP

CAPE CANAVERAL, Florida: NASA’s new moon rocket remained on track to blast off on a crucial test flight on Monday, despite a series of lightning strikes at the launch pad.

The 322-foot (98-meter) Space Launch System rocket is the most powerful ever built by NASA. It’s poised to send an empty crew capsule into lunar orbit, a half-century after NASA’s Apollo program, which landed 12 astronauts on the moon.

Astronauts could return to the moon in a few years, if this six-week test flight goes well. NASA officials caution, however, that the risks are high and the flight could be cut short.

In lieu of astronauts, three test dummies are strapped into the Orion capsule to measure vibration, acceleration and radiation, one of the biggest hazards to humans in deep space. The capsule alone has more than 1,000 sensors.

Officials said on Sunday that neither the rocket nor capsule suffered any damage during Saturday’s thunderstorm; ground equipment also was unaffected. Five strikes were confirmed, hitting the 600-foot (183-meter) lightning-protection towers surrounding the rocket at NASA’s Kennedy Space Center. The strikes weren’t strong enough to warrant major retesting.

“Clearly, the system worked as designed,” said Jeff Spaulding, NASA’s senior test director.

More storms were expected. Although forecasters gave 80% odds of acceptable weather on Monday morning, conditions were expected to deteriorate during the two-hour launch window.

On the technical side, Spaulding said the team did its best over the past several months to eliminate any lingering fuel leaks. A pair of countdown tests earlier this year prompted repairs to leaking valves and other faulty equipment; engineers won’t know if all the fixes are good until just a few hours before the planned liftoff. If Monday doesn’t pan out, the next launch attempt would be Friday.

After so many years of delays and setbacks, the launch team was thrilled to finally be so close to the inaugural flight of the Artemis moon-exploration program, named after Apollo’s twin sister in Greek mythology.

“We’re within 24 hours of launch right now, which is pretty amazing for where we’ve been on this journey,” Spaulding told reporters.

The follow-on Artemis flight, as early as 2024, would see four astronauts flying around the moon. A landing could follow in 2025. NASA is targeting the moon’s unexplored south pole, where permanently shadowed craters are believed to hold ice that could be used by future crews.

أسوشيتد برس

كيب كانافيرال ، فلوريدا: على الرغم من سلسلة من ضربات البرق على منصة الإطلاق ، كان صاروخ نيو مون التابع لناسا في طريقه للانطلاق في رحلة تجريبية حرجة يوم الاثنين.

يعد صاروخ نظام الإطلاق الفضائي البالغ طوله 322 قدمًا (98 مترًا) أقوى صاروخ صنعته ناسا على الإطلاق. بعد نصف قرن من قيام برنامج أبولو التابع لوكالة ناسا بإنزال 12 رائد فضاء على سطح القمر ، أصبحت كبسولة طاقم فارغة جاهزة للانطلاق في مدار حول القمر.

إذا سارت هذه الرحلة التجريبية التي استمرت ستة أسابيع بشكل جيد ، فقد يعود رواد الفضاء إلى القمر في غضون بضع سنوات. ومع ذلك ، يحذر مسؤولو ناسا من أن المخاطر كبيرة وقد يتم تخفيض درجة الرحلة.

بدلاً من رواد الفضاء ، تم بناء ثلاث دمى اختبار في كبسولة أوريون لقياس الاهتزاز والتسارع والإشعاع ، وهو أحد أكبر الأخطار على البشر في الفضاء السحيق. تحتوي الكبسولة وحدها على أكثر من 1000 جهاز استشعار.

قال مسؤولون يوم الأحد إنه لا الصاروخ ولا الكبسولة أصيبوا بأضرار خلال العاصفة الرعدية يوم السبت. كما لم تتأثر المعدات الأرضية. تم تأكيد خمس ضربات ، حيث أصابت أبراج الحماية من الصواعق التي يبلغ ارتفاعها 600 قدم (183 مترًا) المحيطة بالصاروخ في مركز كينيدي للفضاء التابع لناسا. الضربات ليست قوية بما يكفي لتبرير ارتداد كبير.

قال جيف سبولدينج ، كبير مديري الاختبارات في وكالة ناسا: “من الواضح أن النظام يعمل كما هو مُصمم”.

ومن المتوقع حدوث المزيد من العواصف. على الرغم من أن المتنبئين أعطوا احتمالات بنسبة 80 ٪ لطقس مقبول صباح يوم الاثنين ، كان من المتوقع أن تسوء الظروف خلال نافذة الإصدار التي تبلغ ساعتين.

من الناحية الفنية ، قال سبولدينج إن الفريق بذل قصارى جهده للقضاء على تسرب الوقود الذي ظل قائما خلال الأشهر العديدة الماضية. دفع زوجان من اختبارات العد التنازلي في وقت سابق من هذا العام إلى إجراء إصلاحات في الصمامات المتسربة وغيرها من المعدات المعيبة ؛ لن يعرف المهندسون ما إذا كانت جميع الإصلاحات جيدة إلا قبل ساعات من موعد الرفع المجدول. إذا لم تكتمل يوم الاثنين ، فستكون محاولة الإطلاق التالية يوم الجمعة.

بعد سنوات من التأخير والنكسات ، شعر فريق الإطلاق بسعادة غامرة لأنهم اقتربوا أخيرًا من الرحلة الافتتاحية لبرنامج استكشاف القمر Artemis ، الذي سمي على اسم أخت أبولو التوأم في الأساطير اليونانية.

وقال سبالدينج للصحفيين “نحن الآن أقل من 24 ساعة على الإطلاق ومن المدهش حقا أين كنا في هذه الرحلة.”

يوتيوب فيديو مصغرة

ستشهد مهمة أرتميس في أوائل عام 2024 أربعة رواد فضاء يطيرون حول القمر. قد تستمر عمليات الإنزال في عام 2025. تستهدف ناسا القطب الجنوبي غير المكتشف للقمر ، حيث يعتقد أن الفوهات المظللة بشكل دائم تحتوي على جليد يمكن أن تستخدمه أطقم المستقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button