additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Tunisia’s President Says Constitutional Referendum, Elections Next Year

الرئيس التونسي يعلن عن تنظيم انتخابات تشريعية في ديسمبر المقبل

QNA

Tunis: Tunisia’s President Kais Saied said on Monday he would call a constitutional referendum next July, and that parliamentary elections would follow at the end of 2022.

Laying out the timeline for his proposed political changes in a televised speech, Saied said the referendum would take place on July 25, following an online public consultation that will start in January.

Tunisian President said in Monday’s speech that parliament would remain suspended until Tunisians vote for a replacement assembly on Dec. 17, 2022, the date he has declared to be the anniversary of the revolution that introduced democracy.

Kais Saied said that he would appoint a committee of experts to draft a new constitution, to be ready by June ahead of the referendum. 

تونس: أعلن الرئيس التونسي قيس سعيد عن تنظيم انتخابات تشريعية في البلاد يوم 17 ديسمبر 2022 وفق قانون انتخابي جديد، على أن يستمر تعليق عمل البرلمان حتى انتخاب أعضاء البرلمان الجديد.

وكشف الرئيس سعيد، في كلمة بثها التلفزيون الرسمي مساء الأمس، أنه سيتم إجراء استشارة شعبية بداية من الأول من شهر يناير وحتى 20 مارس المقبلين عبر منصات إلكترونية داخل البلاد وخارجها بخصوص القانون الانتخابي الجديد، موضحا أنه سيتم لاحقا تعيين أعضاء لجنة ستتولى النظر في المقترحات الواردة في هذه الاستشارة، على أن تنهي أعمالها قبل يونيو المقبل، ثم سيتم عرض مشاريع الإصلاحات الدستورية على استفتاء شعبي ينظم في الخامس والعشرين من يوليو 2022.

وكان الرئيس التونسي قيس سعيد قد أعلن في الخامس والعشرين من يوليو الماضي عن تجميد عمل البرلمان وإقالة حكومة هشام المشيشي، قبل أن يكلف في 29 سبتمبر 2021 السيدة نجلاء بودن بتشكيل حكومة جديدة، ثم أدت رئيس الحكومة وأعضاء تشكيلها الوزاري اليمين الدستورية يوم 11 أكتوبر الماضي دون أن تتقدم للبرلمان لنيل ثقته.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button