additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health

Feeling lonely, unhappy can accelerate aging more than smoking: Study

دراسة: الشعور بالوحدة والتعاسة يسرعان الشيخوخة أكثر من التدخين

The Guardian

Washington: Feeling unhappy, depressed or lonely could speed up the ageing processes more than smoking or even certain diseases, researchers have suggested.

While everyone has an age based on their date of birth – their “chronological age” – they also have what is known as a “biological age”, based on the ageing of the body’s functions, influenced by genetics, lifestyle and other factors. Studies have previously suggested the higher the biological age, the higher the risk of various diseases, and the risk of death.

Now researchers say they have created a digital model of ageing, revealing the importance of psychological health.

“Your body and soul are connected – this is our main message,” said Fedor Galkin, a co-author of the study and lead scientist at the Hong Kong startup Deep Longevity.

Writing in the journal Aging-US, researchers at Deep Longevity, Stanford University, and The Chinese University of Hong Kong, report how they built an “ageing clock” based on data collected from 4,846 adults in 2015 as part of the China Health and Retirement Longitudinal Study (CHARLS).

This included 16 blood biomarkers, including cholesterol and glucose levels, participants’ sex and information such as their blood pressure, body mass index and measures of lung function.

The team then compared the chronological age of individuals predicted by the model with their actual age. The results suggested a difference, on average, of almost 5.7 years over or under the participant’s true age.

The team found that when the model was applied to CHARLS data from a further 2,617 Chinese adults with ageing-associated diseases, those with a history of stroke, liver disease and lung conditions were predicted to be older than 4,451 healthy adults matched to them by chronological age, sex, and living area.

The average effect of these conditions did not add more than 18 months to the predicted age. However, the team found other influences on the pace of ageing.

“We demonstrate that psychological factors, such as feeling unhappy or being lonely, add up to 1.65 years to one’s biological age,” they write.

While Galkin said the figure is an estimate, not least as the model assumes that different feelings such as hopelessness or fearfulness are independent of each other, the study highlights the importance of psychological state in how fast we age.

“Taking care of your psychological health is the greatest contributor that you can have to slowing down your pace of ageing,” he said.

The team also report that people who smoke are predicted to be 15 months older than their non-smoking peers, while being married reduces biological age by around seven months. People living in rural areas are predicted to be almost five months older than their urban peers.

Andrew Steptoe, professor of psychology and epidemiology at University College London, said the study is one of a number in recent years to use blood-based and biometric data to compute a “biological ageing clock”.

The latest work, he added, found that feelings revolving around depression, loneliness and unhappiness are associated with more advanced biological ageing.

“The results are interesting and add to existing evidence from North America and Europe that factors such as stress and low socioeconomic position are related to accelerated ageing,” said Steptoe.

But, he said, it is unlikely isolation and loneliness are truly worse risk factors for health than smoking, while the study only looked at data collected at one point in time.

“The researchers did not follow up participants to show that those with psychological distress actually aged more rapidly,” he said. “It will be important in the future to test whether these predictions are fulfilled by repeating testing over a number of years.”

قنا

واشنطن: توصلت دراسة صادمة قام بها باحثون إلى أن الشعور بالوحدة والتعاسة يضران بالصحة أكثر من التدخين، ووجدوا أن العواطف تسرّع الساعات البيولوجية للناس أكثر من السجائر.

وكشفت نتائج الدراسة أن الشعور بالوحدة والتعاسة واليأس يضيف ما يصل إلى سنة وثمانية أشهر إلى عمر الشخص، أي ما يزيد بخمسة أشهر عن التدخين.

وأظهرت الأبحاث أن الضرر الذي يلحق بالساعة البيولوجية للجسم يزيد مخاطر الإصابة بمرض الزهايمر والسكري وأمراض القلب وأمراض أخرى، ويعتقد الباحثون أن الالتهاب المزمن الناجم عن الشعور بالتعاسة يتسبب في تلف الخلايا والأعضاء الحيوية، ولكل فرد عمر زمني، أو السنوات والأشهر التي عاشها على قيد الحياة، إلا أنه لكل منا أيضا عمر بيولوجي، والذي يقدر انخفاض الجسم بناء على عوامل تشمل الدم وحالة الكلى ومؤشر كتلة الجسم (BMI).

واعتمد الباحثون من جامعة ستانفورد في كاليفورنيا، وشركة Deep Longevity، وهي شركة في هونغ كونغ، على بيانات من 12000 بالغ صيني، من الفئات العمرية المتوسطة والأكبر سنا، وكان نحو ثلثهم يعانون من حالة كامنة، بما في ذلك أمراض الرئة والسرطان والنجاة من السكتة الدماغية.

وباستخدام عينات الدم والمسوحات والبيانات الطبية، أنشأ الباحثون نموذجا للشيخوخة للتنبؤ بالعمر البيولوجي للمشاركين، ثم تمت مطابقة المشاركين حسب العمر والجنس، وتمت مقارنة نتائجهم مع النتائج التي كانت تتقدم في العمر بشكل أسرع.

وأظهرت النتائج، التي نُشرت في مجلة Aging-US، أن الشعور بالوحدة أو التعاسة كان أكبر مؤشر على حدوث تدهور بيولوجي أسرع، تبعه التدخين، الذي أضاف سنة وثلاثة أشهر إلى عمر الشخص، ووجدوا أيضا أن كون الشخص ذكرا، أضاف ما يصل إلى خمسة أشهر إلى العمر.

كما شملت العوامل الأخرى المرتبطة بتسارع الشيخوخة العيش في منطقة ريفية، والذي زاد العمر البيولوجي للفرد أربعة أشهر، وهو ما قال الباحثون إنه قد يكون بسبب سوء التغذية أو قلة توافر الخدمات الطبية.

وبدوره قال مانويل فاريا المؤلف المشارك في الدراسة، الباحث في جامعة ستانفورد: إن “الحالات العقلية والنفسية هي بعض من أقوى مؤشرات التنبؤ بالنتائج الصحية، ونوعية الحياة، ومع ذلك تم حذفها من الرعاية الصحية الحديثة”.

ونظرت الدراسة فقط في البالغين الذين تتراوح أعمارهم بين منتصف العمر وكبار السن، ما يعني أنه من غير الواضح ما إذا كانت النتائج تنتقل إلى الفئات العمرية الأصغر، ولم يسأل الباحثون المشاركين عن عدد السجائر التي دخنوها في اليوم.

ومن جهتها، أشارت لوري ثيك، العميدة المشاركة لبرنامج الدكتوراه في التمريض في جامعة جورج واشنطن، والتي لم تشارك في الدراسة، لصحيفة /ديلي ميل/ البريطانية إلى أنه “ليس من المستغرب” أن تؤدي الوحدة إلى شيخوخة أسرع من التدخين، وقالت: إن الأشخاص الوحيدين يميلون إلى ارتفاع مستويات الالتهاب والقلق أكثر من غيرهم، كما أنهم أقل نشاطا، وكلاهما يساهم في تدهور الصحة.

وربط بحث سابق من المعهد الوطني للشيخوخة (NIH) أيضا الشعور بالوحدة والعزلة بالشيخوخة، قائلا إنه يعادل نحو 15 سيجارة يوميا، ووجد هذا البحث أيضا أن البقاء بمفردك معظم اليوم يؤدي إلى تراجع القدرة على أداء المهام اليومية مثل صعود الدرج أو المشي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button