additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Ministry of Environment Identifies Cause of Death of Whale at Sealine

وزارة البيئة تحدد سبب نفوق حوت سيلين

QNA

Doha: The Ministry of Environment and Climate Change announced on Sunday the preliminary results of the analysis conducted on the whale at Sealine, identifying that the probable cause of its death was starvation due to old age.

In a statement, the ministry said that a specialized team took measurements and samples from the whale that was monitored by the ministry’s environmental monitoring teams in Sealine, in cooperation with environmental activists, to identify the cause of its death in the region. The preliminary results of the measurements conducted by the specialized experts on the 14-meter-long female whale showed that the likely cause of her death was starvation due to old age, due to a loss of baleen (a filtration feeding system inside the whale’s mouth, its loss is similar to losing teeth in humans). This means that the cause of the whale’s death may be a lack of food due to old age.

The ministry pointed out that this type of whale was seen by some specialists in the southeastern region of the country. A similar whale was also observed in the same region in 2019.

On Friday, the Ministry announced that its environmental monitoring teams had monitored a dead whale in Sealine.

The ministry indicated that the specialized team dealt with the situation and took samples and measurements to conduct the necessary laboratory tests and analyses.

The Ministry of Environment and Climate Change had previously monitored and studied the phenomenon of “fish death”. After examining samples of dead fish and seawater in the laboratory, the results of the analysis were found to be within the normal level and the limits and standards in the executive regulations of the Qatari Environmental Protection Law, meaning that there is no pollution or causes that lead to the death of fish in the samples that were examined.

The ministry confirmed that it will work to follow up and know the real causes of fish deaths, and to provide the public with the results of the analysis, indicating that the phenomenon of fish deaths occurs worldwide and in the State of Qatar during the summer season, as a result of high temperatures and a lack of oxygen in the water.

The whale spotted in Sealine is called Bryde, after the Norwegian Johann Bryde, who started whaling in South Africa.

Bryde whales are distinguished from other similar species by the unique three long ridges on top of their heads. At birth, the length of this type of whale is 4 meters and weighs between 800 and 900 kg. The whale may live up to 50 years, with a body length reaching 14 meters and weighing 20 tons.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة البيئة والتغير المناخي، يوم أمس، أن النتائج الأولية للتحليل الذي أجرته على /حوت سيلين/، أظهرت أن السبب المحتمل لنفوقه هو الجوع بسبب الشيخوخة.

وقالت الوزارة، في بيان، إن فريقا مختصا تابعا لها أخذ القياسات والعينات من الحوت الذي تم رصده عن طريق فرق المراقبة البيئية التابعة للوزارة بمنطقة سيلين ، بالتعاون مع نشطاء بيئيين، للتعرف على سبب نفوقه بالمنطقة.. مشيرة إلى أن النتائج الأولية لتلك القياسات التي أجراها خبراء مختصون على الحوت، الذي يصل طوله إلى 14 مترا، أظهرت أن السبب المحتمل لنفوقه هو الجوع بسبب الشيخوخة، استدلالاً بفقدان البالين (وهو نظام تغذية بالترشيح داخل فم الحوت وفقدانه يماثل فقدان الأسنان لدى الإنسان)، ما يعني أن سبب نفوق الحوت قد يكون قلة الأكل (الجوع) بسبب الشيخوخة.

ولفتت الوزارة إلى أن هذا النوع من الحيتان تمت مشاهدته من قبل بعض المختصين في المنطقة الجنوبية الشرقية من الدولة، كما تم رصد حوت من نفس النوع وفي نفس المنطقة عام 2019.

وكانت الوزارة قد أعلنت أمس الأول /الجمعة/ عن رصد فرق المراقبة البيئية التابعة لها حوتا نافقا بمنطقة سيلين.

وأوضحت الوزارة أن الفريق المختص قام بالتعامل مع الوضع وأخذ العينات والقياسات لإجراء الفحوصات والتحاليل المختبرية اللازمة.

وسبق أن رصدت وزارة البيئة والتغير المناخي في وقت سابق ظاهرة “نفوق الأسماك” وقامت بدراستها، حيث اتضح بعد فحص عينات من الأسماك النافقة ومن مياه البحر في المختبر أن نتيجة التحاليل للمؤشرات الحيوية لهذه الأسماك كانت ضمن المستوى الطبيعي والحدود والمعايير المسموح بها في اللائحة التنفيذية لقانون حماية البيئة القطري، وأنه لا يوجد أي تلوث أو أسباب تؤدي إلى نفوق الأسماك في العينات التي تم فحصها.

وأكدت الوزارة أنها ستعمل على متابعة ومعرفة الأسباب الحقيقية لنفوق الأسماك، وموافاة الجمهور بنتائج التحاليل، مبينة أن ظاهرة نفوق الأسماك تحدث على مستوى العالم وفي دولة قطر في موسم الصيف، نتيجة ارتفاع درجات الحرارة، وقلة نسبة الأكسجين في المياه.

جدير بالذكر أن الحوت الذي تم رصده بمنطقة سيلين يطلق عليه Bryde ، على اسم النرويجي يوهان برايد، الذي بدأ صيد الحيتان في جنوب إفريقيا.

وتتميز حيتان Bryde عن الأنواع الأخرى المشابهة بالتلال الثلاثة الطويلة الموجودة أعلى رؤوسها، والتي تعتبر فريدة من نوعها. ويبلغ طول هذا النوع من الحيتان عند الولادة 4 أمتار ووزنه ما بين 800 و900 كلغ، وقد يعيش حتى 50 سنة، ويصل طول الجسم إلى 14 متراً، ووزنه 20 طنا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button