additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health👮‍♂️ Government

MOPH, HMC Raise Awareness to Mark World AIDS Day

وزارة الصحة العامة وحمد الطبية تعززان التوعية بمناسبة اليوم العالمي للإيدز

QNA

Doha: To mark World AIDS Day, which is commemorated globally on Dec. 01 each year infectious disease experts at the Ministry of Public Health (MOPH) and Hamad Medical Corporation (HMC) are urging the community to take steps to learn more about HIV/AIDS as well as get tested.

Human immunodeficiency virus infection and acquired immune deficiency syndrome (HIV/AIDS) is a spectrum of conditions caused by infection with the human immunodeficiency virus (HIV). According to the United Nations around 37.7 million people globally were living with HIV. An estimated 1.5 million individuals worldwide acquired HIV in 2020, marking a 30% decline in new HIV infections since 2010. About 6.1 million people did not know that they were living with HIV in 2020.

“Fighting HIV/AIDs is a shared responsibility and we all have a part to play,” said HMC’s Head of Infectious Diseases Dr. Abdullatif Al Khal. “It is important to remind the community how the HIV virus is transmitted, how to protect oneself from catching the virus and why it is important to diagnose the infection early”.

Dr. Al Khal said HIV/AIDS is mostly spread through unprotected sex or by sharing injection needles with someone who has HIV.

“It can also be transmitted from a mother to her child during pregnancy and childbirth,” he said. “Because of this every pregnant woman should be tested for HIV during the early stages of her pregnancy because treatment of the mother will prevent transmission of the virus to her baby.”

Dr. Al Khal said confidential advice and information is available through a dedicated hotline (4025 4025/ 4025 4022) staffed by experts from the Communicable Disease Center (CDC).

“While there is no cure for HIV infection, it can be treated using highly effective antiretroviral drugs, which work by stopping the replication of the virus. HIV infected people taking antiviral treatment who adhere to their treatment and are virally suppressed are not infectious and they do not transmit the infection to their partners, they also can also live a full and normal life.,Dr. Al Khal said.

For his part, Director of Health Protection and Communicable Diseases at MOPH Dr. Hamad Al Romaihi, said: “Qatar has put in place a National AIDS Program through MOPH that is focused on raising awareness of the virus as well as providing comprehensive care to affected individuals living in the country. In this context, MOPH, HMC and the Primary Health Care Corporation (PHCC), along with health partners in the public and private sectors, participated in the development of a national strategy aimed at combating AIDS, starting during the period 2021-2025, in cooperation with the World Health Organization and other regional and international organizations.”

“This strategic plan includes providing the latest and most effective treatments free of charge to infected citizens and residents alike to break the chain of transmission of infection, in addition to providing high-quality counseling and examination services, while spreading awareness to reduce stigma and societal discrimination against infected persons living with the disease. As a result, significant progress has been made in the State of Qatar this year, according to the annual performance measurement indicators,” added Dr. Al Romaihi. 

قنا

الدوحة: تشارك وزارة الصحة العامة ومؤسسة حمد الطبية في الاحتفال باليوم العالمي للإيدز الذي يصادف الأول من ديسمبر من كل عام، وذلك بالتأكيد على أهمية التزود بأكثر المعلومات عن فيروس الإيدز لتجنب كل العوامل والأسباب المؤدية للإصابة به.

ودعا خبراء الأمراض المعدية بوزارة الصحة العامة ومؤسسة حمد الطبية الجمهور إلى التعرف على المزيد حول فيروس نقص المناعة البشرية (HIV) ومتلازمة النقص المناعي المكتسب (AIDS) وإجراء الفحوصات للكشف عن الإصابة بهما.

وتعتبر عدوى نقص المناعة البشرية ومتلازمة النقص المناعي المكتسب (الإيدز) مجموعة من الأمراض التي تنتقل عدواها إلى الإنسان عن طريق العدوى بفيروس نقص المناعة البشرية، حيث تشير إحصائيات الأمم المتحدة إلى أن عدد المصابين بفيروس نقص المناعة البشرية يبلغ 37.7 مليون شخص على مستوى العالم ومن بينها نحو 1.5 مليون إصابة وقعت في العام 2020، وهو ما يمثل انخفاضا بنسبة 30% في عدد الإصابات الجديدة بفيروس نقص المناعة البشرية منذ عام 2010.

كما أنه في العام 2020 كان نحو 6.1 مليون شخص حول العالم من المصابين بفيروس نقص المناعة البشرية غير مدركين لإصابتهم بهذا المرض.

وقال الدكتور عبداللطيف الخال رئيس قسم الأمراض المعدية في مؤسسة حمد الطبية، إنه من الضروري تذكير الجمهور حول كيفية انتقال فيروس نقص المناعة البشرية وسبل الوقاية من التعرض للإصابة به، والتعريف بأهمية الكشف المبكر عن الإصابة بهذا المرض، مؤكدا أن مكافحة فيروس نقص المناعة البشرية ومرض الإيدز يعد مسؤولية مشتركة.

وأفاد الدكتور الخال بأن مرض نقص المناعة البشرية المكتسب ينتقل على الأغلب عن طريق الاتصال الجنسي غير المحمي أو عن طريق التشارك في استخدام الحقن مع أشخاص مصابين بهذا المرض، لافتا إلى أن المرض يمكن أن ينتقل من الأم إلى جنينها أثناء فترة الحمل وعند الولادة، لذا يتعيّن على كل سيدة حامل إجراء فحص للكشف عن الإصابة بمرض نقص المناعة في المراحل الأولى من الحمل، لأن معالجة الحامل من هذا المرض ستحول دون انتقال الفيروس إلى الجنين.

وأوضح أنه تم تخصيص خط ساخن لتقديم المشورة الطبية حول نقص المناعة البشرية المكتسب حيث يمكن التواصل مع خبراء مركز الأمراض الانتقالية مع ضمان سرّية معلومات المتصلين من خلال الاتصال على الرقم 40254025 أو 40254022.

وحول أهمية الكشف المبكر عن الإصابة بعدوى فيروس نقص المناعة البشرية، قال الدكتور عبداللطيف الخال، إن الكشف عن هذا المرض كلما كان مبكرا كلما كانت النتائج العلاجية أكثر فعالية، وعلى الرغم من أنه لا يوجد دواء شاف لعدوى فيروس نقص المناعة البشرية إلا أنه يمكن معالجته باستخدام مضادات فيروسية عالية الفعالية والتي تعمل على وقف تكاثر الفيروس في الجسم.

ويُعد الأشخاص المصابون بفيروس نقص المناعة ويعالجون باستخدام المضادات الفيروسية القهقرية (العكوسة) ويلتزمون بالعلاجات الموصوفة إلى أن يصلوا لمرحلة الكبت الفيروسي غير معديين، ولا ينقلون العدوى لشركائهم ويمكنهم أن يعيشوا حياة طبيعية.

من جانبه، أوضح الدكتور حمد الرميحي مدير إدارة حماية الصحة ومكافحة الأمراض الانتقالية بوزارة الصحة العام، أن الوزارة وضعت برنامجا وطنيا للإيدز يهدف إلى توعية المجتمع بفيروس الإيدز، وتقديم الرعاية الصحية الشاملة للمصابين بهذا المرض في الدولة.

وأوضح أنه في هذا الإطار اشتركت كل من وزارة الصحة العامة ومؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية بجانب شركاء الصحة بالقطاعين العام والخاص، في وضع استراتيجية وطنية تهدف لمكافحة مرض الايدز خلال الفترة 2021-2025، وذلك بالتعاون مع منظمة الصحة العالمية والمنظمات الإقليمية والدولية الأخرى.

وأشار إلى أن الخطة الاستراتيجية تشمل على تقديم أحدث العلاجات وأكثرها فاعلية بالمجان للمصابين من المواطنين والمقيمين على حد سواء، وذلك لكسر سلسلة انتقال الإصابة، بجانب تقديم خدمات الاستشارات والفحص عالية الجودة، مع نشر التوعية للتقليل من الوصمة والتمييز المجتمعي ضد الأشخاص المصابين المتعايشين مع المرض، حيث تم على إثر ذلك إحراز تقدم ملموس في دولة قطر هذا العام بحسب مؤشرات قياس الأداء السنوية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button