additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

11th Traditional Dhow Festival launched at Katara

انطلاق مهرجان كتارا للمحامل التقليدية الـ11

Gulf Times

Doha: The 11th edition of the Katara International Dhow Festival began on Tuesday with the participation of Kuwait, Oman, Saudi Arabia, Iraq, Iran, Greece, India, Zanzibar, and Turkey besides Qatar.

The festival which runs until December 18 was inaugurated by Katara – The Cultural Village general manager Prof Dr Khalid bin Ibrahim al-Sulaiti in the presence of HE Sheikh Faisal bin Qassim al-Thani and a number of ambassadors and representatives of diplomatic missions in the country.

“The dhow festival has become a yearly celebration of culture and traditions that transcends the local boundaries and reach out regionally and globally to keep the marine heritage of the region alive.”

The festival reenacts the heritage of the region and feature more than 50 different related activities. “This edition of the dhow festival has a special flavour, since it coincides with the country’s hosting of the FIFA Arab Cup 2021, giving an opportunity for the guests and residents to learn about the fine details of our Qatari and GCC heritage and enjoy the wonderful atmosphere simultaneously.”

Captain Hassan al-Kaabi, a Qatari marine navigator who have made many sea voyages across all the GCC countries and up to Mumbai in India using dhows, stressed that the festival has seen great development over the past eleven years as he has been a regular participant since its first edition.

As a dhow builder of many years using traditional methods Captain al-Kaabi was of the view that the field needs more support from the entities concerned, to keep the industry alive and instruct the new generations on the involved aspects of life.

Jassim Abdulrahman al-Hamad al-Mannai, a Qatari author and expert in the marine heritage of the region and Qatar, expressed his appreciation for the festival. He has published a reference book on some particular aspects of the Qatari marine heritage, giving the history of more than 500 dhows and their owners, and documenting the different stages of the pearl diving industry in the country.

Al-Mannai has also dedicated a supplement for the book (Arabic and English) on the specific terminology used for dhows and their various types and local names, the tools of pearl diving and all the elated items with illustrative photos. He also distributes this booklet free to all interested visitors at the festival.

Saleh Jumaa al-Arami, a wooden ship manufacturer from Oman taking part for the first time at the festival, described the event as an excellent opportunity for business expansion and partnerships.

Ibrahim al-Iqali, producer of handmade palm frond items from Iraq, said the festival can create new business opportunities for the related handicraft industry.

Abdulmuhsin al-Sayigh, a pearl and jewellery maker from Kuwait, stressed that the festival has helped people in the industry to know each other, exchange experiences and make new business partnerships and deals.

This year’s dhow festival carries a different engineering design, where visitors will be able to follow all the events from both sides of the beach and the waterfront, besides the craftsman’s market, and the various pavilions.

The festival also presents more than 85 crafts from Qatar, and about 100 from Oman, all traditional crafts drawn from the maritime heritage of the GCC countries.

Live music, folk bands, and traditional food of various cuisines will also be on offer. Artistic performances will be presented by popular groups on Thursdays, Fridays and Saturdays.

The festival is open to all the public from 9am to 12 noon and from 3pm to 10 pm. On weekends, the festival will remain open until 11pm. On Fridays, the festival will open at 3pm.

قنا

الدوحة: في أجواء احتفالية كبيرة وبالتزامن مع انطلاق /كأس العرب FIFA قطر 2021/، افتتح الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ النسخة الحادية عشرة لمهرجان كتارا للمحامل التقليدية، بحضور سعادة الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني رئيس مجلس إدارة رابطة رجال الأعمال القطريين وعدد من أصحاب السعادة السفراء وممثلي البعثات الدبلوماسية، حيث قاموا بجولة في مختلف أرجاء المهرجان بالإضافة إلى جولة بحرية بواسطة محمل تقليدي.

وفي هذا السياق، قال الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي في تصريح له، إن مهرجان كتارا للمحامل التقليدية مهرجان عريق ويؤكد نسخة بعد أخرى، أنه ليس فقط مجرد مهرجان وإنما يقدم عددا من الأنشطة الثقافية ليحقق أهدافه على المستويين الإقليمي والعالمي أيضا، لما يحتويه من فعاليات وأنشطة متنوعة تمزج بين تراثنا البحري الأصيل ومختلف مجالات الفنون، بالإضافة إلى إحيائه لرياضات بحرية تقليدية من خلال المسابقات المتنوعة التي تم استلهامها من تراث الأجداد وتعاملهم مع البحر في سبيل طلب الرزق لعقود طويلة.

ونوه إلى أن هذه النسخة لها نكهة خاصة نظرا لأنها تتزامن مع احتضان قطر لـ/كأس العرب FIFA قطر 2021/ مما سيمكن ضيوف الدولة والسياح وكل من على أرض قطر من التعرف على تفاصيل تراثنا القطري والخليجي والاستمتاع بالأجواء الرائعة، وهو ما يثبت أن /كتارا/ حاضرة بقوة في مساندة جهود الدولة الكبيرة في تنظيم كبرى المناسبات العالمية في مجال الرياضة وغيرها”.

وامتد مهرجان كتارا للمحامل التقليدية في نسخته الحادية عشرة على شاطئ كتارا بداية من البوابة 13 إلى غاية البوابة 22 ليقدم أجنحة متنوعة عرضت التراث البحري لقطر وبقية الدول المشاركة.

وتتميز النسخة الحالية من المهرجان، بباقة متنوعة من الأنشطة والفعاليات الثقافية التي تمثل لوحة تراثية حية تقدم تراث الآباء والأجداد وتلقي الضوء على تفاصيل حياتهم، وذلك بهدف إحياء المخزون الثقافي والموروث الشعبي والمحافظة عليه.

كما تشتمل هذه الفعاليات على معارض المقتنيات التراثية البحرية للدول المشاركة، والأجنحة الخاصة للحرف اليدوية التقليدية، وورش صناعة السفن والمشغولات البحرية القديمة، بالإضافة إلى المسابقات البحرية التراثية.

وكانت الفنون حاضرة بقوة في المهرجان ابتداء من الفرق الشعبية التي قدمت عروضها الفنية متجولة في كامل أرجاء المهرجان، إضافة إلى وجود فرقة على متن المحمل (مركب تقليدي) تنثر أنغامها وأهازيجها مع أمواج البحر الهادئة، حيث تابعها الجمهور بشغف.. بينما كان عدد من الفنانين التشكيليين على /السيف/ (الشاطئ) ينمّقون لوحات جدارية مستوحاة من بيئة المهرجان، كما استمتع الزوار بالأعمال الفنية التي يتم نحتها على الرمل.

وتتميز هذه النسخة من المهرجان بتصميم هندسي مختلف عن بقية النسخ الماضية، حيث سيتمكن الجمهور من متابعة كافة الفعاليات من جهتي الشاطئ والواجهة البحرية، كما تتوزع العرائش وسوق الحرفيين والأجنحة الخاصة بالدول المشاركة بالإضافة إلى المتاحف والهيئات والوزارات المشاركة والفنانين التشكيليين، على كامل أرجاء المهرجان.

وشهد انطلاق مهرجان كتارا للمحامل التقليدية حضورا جماهيريا واسعا من مختلف الفئات العمرية والجنسيات، وأتاح التصميم الهندسي الجديد لموقع المهرجان الفرصة للتحرك والتنقل بكل سهولة وارتياح، حيث تميزت هذه النسخة بتصميم مختلف فكانت فرصة للجمهور لمتابعة الفعاليات من جهتي الشاطئ والواجهة البحرية.

إلى ذلك، استمتع جمهور المهرجان بالمقهى العائم الذي وفرت إدارة المهرجان مجانية الذهاب إليه عبر التاكسي المائي، وكان فرصة مميزة لعشاق الأجواء البحرية للاستمتاع بما يقدمه من مشروبات ومأكولات خفيفة منوعة.

ويضم المهرجان عددا من المسابقات البحرية منها مسابقة النهمة والتي سيشارك فيها مجموعة من النهامين من قطر والكويت وسيكون إعلان نتائجها يوم 18 ديسمبر المقبل، بالإضافة إلى مسابقة الحداق التي ستنظم في أيام الخميس والجمعة والسبت طيلة أيام المهرجان وستعلن نتائج التصفيات يوم 18 ديسمبر، أما مسابقتا الشراع والتجديف فستكونان يومي الجمعة والسبت، أما مسابقة الشوش والتفريس فستنظم بشكل يومي.. إلى جانب مسابقة الفن التشكيلي التي ستكون على عين المكان ويشارك فيها أكثر من 25 فنانا تشكيليا قطريا ومقيما عبر رسومات حية مستوحاة من موقع المهرجان.

كما يقدم المهرجان دورات تدريبية في طريقة رفع الشراع وقيادة السفينة وستكون متاحة للجميع طوال أيام المهرجان.

ومن ضمن الأنشطة التي يقدمها المهرجان، عرض سينمائي لرحلات فتح الخير، والتي ستكون متاحة للزوار طوال أيام المهرجان.

جدير بالذكر أن المهرجان يقام على شاطئ كتارا في الفترة الممتدة من 30 نوفمبر الجاري وحتى 18 ديسمبر القادم على فترتين صباحية من 9 صباحا وحتى 12 ظهرا والمسائية من 3 عصرا وحتى 10 مساء، أما في أيام عطلة نهاية الأسبوع فيتواصل المهرجان حتى 11 ليلا، فيما يبدأ المهرجان في الثالثة عصرا في يوم الجمعة.

من جانب آخر انطلقت اليوم الفعاليات المصاحبة لكأس العرب والتي اشتملت على مجموعة منوعة منها إعادة افتتاح شارع ابن الريب الثقافي في موقعه الكائن بالساحة الواقعة خلف المسرح المكشوف. وافتتح اليوم أيضا مهرجان فنون الشارع بساحة المباني للحي الثقافي كتارا، واشتمل المهرجان على رسم وفرق فنون شعبية عربية إلى جانب عروض متنوعة نالت استحسان الزوار.

ومن المنتظر أن يتم غدا /الأربعاء/ تدشين معرض /دمج الثقافات/، بقاعة متحف الطوابع المبنى 22، وفكرة المعرض تقوم على المزج بين التراث الثقافي القطري والفلسطيني.

بالإضافة إلى افتتاح سوق تذكار عربي بساحة المباني الجنوبية لكتارا، بمشاركة حرفيين من عدة دول عربية، يعرضون منتجاتهم من الهدايا التذكارية، التي تشمل الفخاريات والخزفيات والجبس والصناعات الجلدية والخوص والتطريز اليدوي، وغيرها من منتجات الحرف التقليدية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button