additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

Qatar University launches Artificial Intelligence National Competition

هندسة “جامعة قطر” تطلق مسابقة الذكاء الصناعي الوطنية 2022

DOHA: Qatar University College of Engineering (QU-CENG) launched the Artificial Intelligence National Competition (AINC) that is challenging students, developers, professionals and researchers to develop and demonstrate how humans can collaborate with powerful Artificial Intelligence (AI) technologies to tackle some challenges and relevant problems related to 2022 FIFA World Cup Qatar.

This competition is also an opportunity to raise awareness of AI technology in Qatar and provides a platform for participants to share AI ideas and applications.

AI national competition began accepting submissions from yesterday (November 18, 2018) and will continue until March 15, 2019. The competition consists of two levels and participants are required to submit either a “Concept & Design” or “Proof of Concept & Demo”.

Only one submission will be considered later in the evaluation stage and it is encouraged that participants register early in order to plan and build their solution and demos. In his comment, CENG Dean Prof Abdelmagid Hammuda said, “The competition will recognize the developers who are paving the path for future innovative AI technologies which can be deployed to support infrastructure and address challenges in Qatar 2022 World Cup”.

“The ideas and solutions will be evaluated based on innovation, complexity and feasibility for implementation and cost,” he added.

Of the benefits of participating, CENG Associate Dean for Research and Graduate Studies Prof Abbes Amira said, “The top three ideas for both competition options will each receive prizes plus an opportunity to present the idea and present demos at an AI workshop taking place on April 15, 2019 at Qatar University, College of Engineering.”

أطلقت كلية الهندسة بجامعة قطر مسابقة الذكاء الصناعي الوطنية 2022 والتي تأتي لحث الطلاب والمطورين والمهنيين والباحثين لتطوير وإظهار آليات جديدة للتعامل مع تقنيات الذكاء الصناعي الفعالة وذلك لمواجهة التحديات ذات الصلة بتنظيم مونديال كأس العالم قطر 2022، لا سيما وأن كلية الهندسة من الكليات السباقة في المنطقة في هذا المجال.

وقال الأستاذ الدكتور عبد المجيد حمودة عميد كلية الهندسة في جامعة قطر “سوف تعمل المسابقة على اكتشاف المطورين والباحثين والطلبة الذين يمهدون الطريق لتقنيات الذكاء الصناعي المبتكرة المستقبلية والتي يمكن نشرها لدعم البنية التحتية والاستجابة للتحديات في كأس العالم قطر 2022”.

وأضاف “نحن نبحث عن حلول الذكاء الصناعي، والتي يمكن نشرها لإيجاد حلول للتحديات التالية: الكشف التلقائي في الوقت الحقيقي عن المتصيدين عبر وسائل التواصل الاجتماعي، حلول الذكاء الصناعي في الوقت الحقيقي لمساعدة الحكام على اتخاذ قرارات سريعة، مراقبة الحشد وتحليل السلوك، كشف ومنع الهجمات والبرامج الضارة في أنظمة إنترنت الأشياء القائمة على جمع وتحليل بيانات كأس العالم 2022، كما وسيتم تقييم الأفكار والحلول على أساس الابتكار والتعقيد وجدوى التنفيذ والتكلفة”.

وقال الأستاذ الدكتور عباس عميرة العميد المساعد للبحث العلمي والدراسات العليا: “يعرف الذكاء الصناعي بأنه دراسة وتصميم أنظمة ذكية تتفهم بيئتها وتعمل على زيادة الكفاءة في محيطها وتضاعف من فرص نجاحها”، في حين يعرفه آخرون بأنه علم وهندسة صنع آلات ذكية. وخلال السنوات الأخيرة، قفز التطور في تقنية الذكاء الصناعي قفزات كبيرة، وتعد تقنية “التعلم العميق” أبرز مظاهره، وهي ترتكز على تطوير شبكات عصبية صناعية تحاكي في طريقة عملها أسلوب الدماغ البشري، أي أنها قادرة على التجريب والتعلم وتطوير نفسها ذاتيا دون تدخل الإنسان”.

وأكد الدكتور ناصر العمادي رئيس قسم الهندسة الكهربائية أن هذه المسابقة ستعمل على زيادة الوعي بتكنولوجيا الذكاء الصناعي في قطر وستوفر منصة للمشاركين لتبادل أفكار وتطبيقات الذكاء الصناعي. وسيكون بإمكان المشاركين التقدم للمسابقة ابتداء من 18 نوفمبر 2019 وحتى 15 مارس 2019 علما بأن المسابقة تتألف من مستويين، وسيطلب من المشاركين تقديم “الفكرة والتصميم” أو “إثبات المفهوم والعروض”.

وأشارت الدكتورة سمية المعاضيد رئيس قسم علوم وهندسة الحاسب أن المستوى الأول من المسابقة هو المفهوم والتصميم في حين أن المستوى الثاني هو إثبات المفهوم والعروض التوضيحية. سيتم النظر في تقديم واحد فقط في وقت لاحق في مرحلة التقييم ونتمنى من جميع المشاركين التسجيل في وقت مبكر، بحيث يمكنهم البدء في التخطيط وبناء الحلول والعروض التوضيحية وتقديمها في الوقت المناسب”.

وفي تعليقه، قال الأستاذ الدكتور الصادق مهدي رئيس قسم الهندسة الميكانيكية: “ستحصل كل واحدة من أفضل ثلاث أفكار لكلا الخيارين على الجوائز بالإضافة إلى فرصة لعرض الفكرة وتقديم عروض تجريبية في ورشة عمل تجري في 15 أبريل 2019 في كلية الهندسة بجامعة قطر وسيحضرها عدد من الباحثين والمهتمين مجال الذكاء الصناعي في قطر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button