additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

300,000 people in the organ donation register

٣٠٠ ألف شخص في سجل التبرع بالأعضاء

Hamad Medical Corporation (HMC) has announced that nearly 35,000 people have registered to become organ donors since May when the corporation launched its annual organ donation campaign.

The campaign was kicked off during the holy month of Ramadan and will run until the end of this year.

Since the Qatar Organ Donor Registry was launched in 2012, around 300,000 donors, or 15% of the country’s adult population, have signed up to become organ donors, HMC said in a press statement on Saturday.

Dr Riadh Fadhil, director of HMC’s Qatar Organ Donation Center (Hiba), said during Ramadan, representatives from Hiba staffed information booths at 14 locations across the country.

“The success of the organ donation campaign has meant that Qatar’s Organ Donor Registry is now close to crossing the 300,000 mark,” said Dr Fadhil. “The people of Qatar, both citizens and residents, continue to show their support for Qatar’s unique, world-class and equitable donor registry.”

An organ donor registry is a national, confidential list of individuals who have agreed to donate their organs after their death. It can be quickly accessed in the event of a death to see whether an individual has registered their willingness to be an organ donor.

Qatar has a single waiting list for organ transplantation with unbiased access to transplant services, irrespective of nationality. This feature is distinct to Qatar and differentiates the programme from that of neighbouring countries, the statement notes.

“This list literally saves the lives of people waiting for a viable organ,” said Dr Fadhil. “We aim to have 350,000 registered donors by the end of this year and will continue to have information booths at 11 locations across Qatar to help us reach this number.

“Members of the public will be able to visit them to find out more about becoming a registered organ donor, including what the process entails and its benefits. They can also have their questions about organ transplantation answered and register as a donor and receive their donor card.”

An organ transplant can be a life-saving procedure and it can also significantly improve the quality of life for someone with chronic organ failure. A deceased organ donor can save up to eight lives. It is also possible to donate a kidney or part of the liver while alive. Currently, Qatar offers kidney and liver transplantation programmes.

For more information about organ donation in Qatar and how to register as an organ donor, one can visit http://hamad.qa.

أظهرت إحصاءات مؤسسة حمد الطبية، أن عدد المتبرعين المسجلين في برنامج قطر للتبرع بالأعضاء وصل إلى 300 ألف متبرع، وذلك منذ تأسيس البرنامج قبل 6 سنوات، وهو ما يعني أن 15 % من عدد السكان الراشدين في قطر قد وقّعوا على استمارة التبرع بالأعضاء.

قالت المؤسسة، إن حملة التبرع بالأعضاء التي أطلقتها خلال شهر رمضان الماضي، والمستمرة حتى نهاية العام، استقطبت حتى الآن حوالي 35 ألف متبرع، مما رفع عدد المتبرعين إلى 300 ألف منذ تأسيس البرنامج في العام 2012.

وأوضح الدكتور رياض فاضل، مدير مركز قطر للتبرع بالأعضاء «هبة»، أن موظفي المركز عملوا طوال شهر رمضان الكريم في منصات التوعية، التي انتشرت في 14 موقعاً في مختلف أنحاء الدولة.

وأضاف: «أن حملة التبرع بالأعضاء شهدت نجاحاً لافتاً، حيث شارف برنامج قطر للتبرع بالأعضاء على تجاوز عتبة الـ 300 ألف متبرع مسجلين في سجل التبرع بالأعضاء حتى الآن، ما يعكس دعم شعب قطر، مواطنين ومقيمين، وتأييده المتواصل للبرنامج الفريد من نوعه، الذي يتميز بالتزامه بالممارسات المهنية والأخلاقية المتعارف عليها دولياً».

وسجل التبرع بالأعضاء، هو قائمة محلية سرية للأشخاص الذين يعتزمون أن يصبحوا متبرعين بأعضائهم بعد وفاتهم، ويمكن الوصول إلى ذلك السجل بسرعة في حالة الوفاة، لمعرفة ما إذا كان الشخص قام بتسجيل رغبته في التبرع بأعضائه.

وتوفر دولة قطر خدمات متكاملة لزراعة الأعضاء عبر قائمة انتظار وطنية موحدة، تشمل المرضى من المواطنين والمقيمين بغض النظر عن جنسيتهم، وهو ما يميز برنامج التبرع بهذه الميزة عن غيره من البرامج في الدول المجاورة.

وأكد الدكتور رياض فاضل، أن هذه القائمة تساهم في إنقاذ حياة كثير من المرضى الذين هم بحاجة ماسة لعمليات زراعة الأعضاء، وقال: «هدفنا هو أن يبلغ عدد الأشخاص المسجلين في برنامج التبرع بالأعضاء 350 ألف متبرع في نهاية هذا العام».

وأشار إلى أن منصات التوعية التي ستبقى منتشرة في 11 موقعاً بمختلف أنحاء قطر، ستساعد على بلوغ هذا العدد، حيث ستكون متاحة للجمهور للتعرف على الإجراءات والفوائد المترتبة على التسجيل في سجلات التبرع بالأعضاء، بالإضافة إلى الإجابة عن جميع أسئلة واستفسارات الزوار حول زراعة الأعضاء.

التسجيل فوري

أوضح الدكتور رياض فاضل مدير مركز هبة أن بإمكان الأشخاص الراغبين في التبرع التسجيل بصورة فورية، والحصول بعدها مباشرة على بطاقة التبرع.

ويساعد التبرع بالأعضاء وعمليات زراعة الأعضاء في إنقاذ حياة كثير من المرضى، الذين يعانون من فشل مزمن في أحد أعضاء الجسم، حيث تمنحهم عمليات زراعة الأعضاء الفرصة في ممارسة حياتهم الطبيعية.

والمتبرع بالأعضاء بعد الوفاة يمكن أن ينقذ 8 أرواح، كما يمكن أيضاً التبرع بالأعضاء أثناء الحياة كالتبرع بإحدى الكليتين أو بجزء من الكبد، حيث تتوفر حالياً في قطر برامج لزراعة الكبد والكلى.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button