additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

Wooden money in the time of Coronavirus

نقود من الخشب في زمن كورونا

TENINO, Wash. — As businesses struggle to stay afloat during the pandemic and a record number of Americans have lost their jobs, one small city in Washington state put forth a creative solution to help its neediest residents pull through: printing their own money out of wood.

In Tenino — a community of less than 2,000 people halfway between Seattle and Portland — residents who can demonstrate an economic hardship caused by the pandemic can receive up to $300 a month in wooden dollars, subsidized by a City Hall grant program.

The bills are made of wood veneer and are each worth $25. They can be used to purchase necessities and services from licensed or certified providers, as specified in the guidelines by Tenino’s City Hall.

The wooden dollars cannot be redeemed for cash — the maximum change allowed is 99 cents — and they can’t be used to purchase alcoholic beverages, tobacco or marijuana, which is legal in Washington state.

Many stores and restaurants in Tenino now accept this alternative currency, which they can exchange for US Dollars at City Hall.

Source: myfox8

لجأت مدينة تينينو الأمريكية، التابعة لولاية واشنطن، إلى حل مبتكر، من أجل مساعدة سكانها المحتاجين للخروج في ظل فيروس كورونا.

وذلك عن طريق طباعة الأموال الخاصة من الخشب. ففي المدينة، التي تضم أقل من ألفيّ شخص وتقع بين سياتل وبورتلاند، يمكن للسكان الذين يستطيعون إثبات مواجهتهم لصعوبات اقتصادية بسبب الجائحة، الحصول على ما يصل إلى 300 دولار شهرياً من الدولار الخشبي المدعوم من برنامج منح البلدية، حسب تقرير نشرته شبكة CNN الأمريكية.

وتُصنع النقود من قشرة الخشب وتبلغ قيمة كل منها 25 دولاراً. يمكن، بحسب إرشادات بلدية مدينة تينينو، استخدامها لشراء المنتجات الضرورية والخدمات من مقدمي الخدمة المرخصين أو المعتمدين.لا يمكن استبدال الدولار الخشبي بالنقود. والحد الأقصى المسموح به للباقي هو 99 سنتاً، ولا يمكن استخدامه لشراء المشروبات الكحولية أو التبغ أو الماريغوانا، وهي قانونية في ولاية واشنطن.إلى ذلك، تقبل العديد من المتاجر والمطاعم في تينينو الآن هذه العملة البديلة، التي يمكنهم استبدالها بالدولار الأمريكي في البلدية.

ووفقاً لواين فورنييه، عمدة المدينة، تواجه المجتمعات المحلية التي يكون حجمها مماثلاً لحجم تينينو عقبات أكبر في تلقي إغاثة الولاية أو الحكومة الفيدرالية لمواجهة الجائحة، وبالتالي فإن العملة هي استجابة المدينة للظروف.وليست هذه هي المرة الأولى التي تلجأ فيها مدينة تينينو إلى طباعة أموالها الخاصة في أوقات الصعوبات الاقتصادية. إذ حدث ذلك من قبل، خلال الركود العظيم.وفقاً لريتشارد إدواردز، مؤرخ المدينة، فقد طُبعت دولارات تينينو الخشبية لأول مرة في ديسمبر 1931، عندما انهار بنك Citizens المحلي وجُمدت جميع الحسابات المصرفية. وقد تم تداول أول عملة خشبية من تينينو من عام 1931 إلى عام 1933، وأصبحت فيما بعد عنصراً لهواة الجمع.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button