additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Ramdan is Opportunity to Boost Charitable work

شهر رمضان فرصة لتعزيز العمل الخيري من خلال التعاون والمسؤولية المجتمعية

QNA

Doha: Several humanitarian experts and activists stressed the need to expand charitable activities during the holy month of Ramadan, which reflects the extent of compassion and solidarity among community members.

They noted the importance of consolidating the principle of sharing in charitable humanitarian work through solidarity and social responsibility that stilt the concept of cooperation and compassion as an urgent need that must be taken into account during the current period.

In their remarks to Qatar News Agency (QNA), humanitarian experts and activists indicated that the available means and methods to provide humanitarian work are several and diversified through licensed associations and agencies along with social methods that allow individuals to participate in the humanitarian system that fits all without exclusion.

They pointed out that Ramadan is a genuine opportunity to move forward toward charitable and humanitarian work that achieves the desired goals in other people’s lives.

Director of the Emergency and Relief Department at Qatar Charity Khaled Al Yafei said that the charitable associations and agencies, including Qatar Charity, compete to implement a series of seasonal projects that support food security and alleviate the sufferings of migrants and displaced around the world.

He pointed out that Qatar Charity’s initiatives focus on areas of crises and disasters as well as the neediest groups in poor communities through iftar projects, including food baskets, meals, and tables; distributional of Zakat; and Eid clothing. In addition, Qatar Charity distributes Eid presents and gifts for orphans and children of low-income families to alleviate their sufferings and put a smile on the faces of children, widows, and orphans.

In exclusive statements to the Qatar News Agency (QNA) Al Yafei said that “Leave Your Mark” campaign, with the support of donors from the State of Qatar and 40 countries around the world, was launched this year as an extension of what Qatar Charity has been doing since the beginning of its activity, pointing out that there are seasonal projects that will be presented for the benefit of humanitarian, sick and other cases through Alaqraboon platform.

In turn, Director of the International Programs and Development Department at Qatar Charity Abdulaziz Jassim Hejji affirmed, in similar statements, the need for charitable and humanitarian work due to the ongoing crises and disasters, last of which was the earthquake that hit northern Syria and Turkye. He stressed the keenness of Qatar Charity to reach as many people in need as possible during Ramadan – the month of compassion, solidarity, and helping others in need.

For his part, CEO at Qatar Red Crescent Society (QRCS) Faisal Al Emadisaid that humanitarian work has been QRCS’s approach since its establishment and derives its motives from Qatar’s traditions and stance in this regard. He pointed out that during Ramadan the map of humanitarian work expands according to the teachings of our religion that urge us to donate food and money during Ramadan.

Regarding the projects offered by QRCS, Al Emadi said, in his statements to QNA, that QRCS is working on implementing several humanitarian and charitable projects at local and international levels through a package of projects and programs that contribute to achieving social humanitarian, relief, development goals. Through these projects, QRCS strives to meet the needs of the needy and vulnerable among various communities and extend a helping hand to support them by providing them with food, clothes, healthcare, shelter, and empowerment and sponsorship of orphans, so that these projects continue throughout Ramadan – through which a seasonal campaign is launched with more projects and good for the needy people.

He pointed out that the world has recently witnessed a noticeable increase in humanitarian disasters and crises, including: climate change, the Covid-19 pandemic, the earthquakes in Syria and Turkey, in addition to the steadily increasing number of refugees around the world, which calls for the need for concerted efforts to contain these crises and help People to return to their normal lives.

CEO at QRCS Faisal Mohhamed Al Emadisaid, said, at the end of his statement to QNA that the charitable projects and activities greatly contribute to meeting the basic needs of people and preserving their dignity, as this is considered the main goal of the QRC’s strategy of work, which is based on the slogan “Saving lives and Preserving Dignity”.

قنا

الدوحة: أكد عدد من الخبراء والناشطين بالعمل الإنساني على أهمية التوسع بالنشاطات الخيرية خلال شهر رمضان المبارك، الذي يعكس مدى التراحم والتكافل بين أفراد المجتمع، مشيرين إلى ضرورة تعزيز مبدأ التشاركية بالعمل الخيري الإنساني، من خلال التعاضد والمسؤولية المجتمعية التي ترسخ مفهوم التعاون والمودة، باعتبارها الحاجة الماسة التي يتوجب أخذها بعين الاعتبار خلال الفترة الراهنة.

وأوضح الخبراء والناشطون بالعمل الإنساني في تصريحات خاصة لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، أن الطرق والوسائل المتاحة لتقديم العمل الإنساني باتت عديدة ومنوعة من خلال الجمعيات والجهات المعنية المرخصة قانونيا، بجانب الوسائل المجتمعية الأخرى التي تتيح للفرد المشاركة في المنظومة الإنسانية التي تتسع للجميع دون استثناء، منوهين بأن الشهر الفضيل يعد بمثابة فرصة حقيقية للسير قدما نحو الأعمال الخيرية والإنسانية التي تحقق الأهداف المرجوة في حياة الآخرين.

وقال السيد خالد اليافعي مدير إدارة الطوارئ والإغاثة في مؤسسة قطر الخيرية، إن الجمعيات والمنظمات الخيرية من بينها قطر الخيرية تتنافس في تنفيذ سلسلة من المشاريع الموسمية التي تدعم الأمن الغذائي وتخفف من معاناة المحتاجين حول العالم من النازحين واللاجئين، مشيرا إلى أن مبادرات قطر الخيرية تركز على مناطق الأزمات والكوارث، فضلا على الفئات الأكثر احتياجا في المجتمعات الفقيرة من خلال مشاريع إفطار الصائم: ” السلال الغذائية ووجبات وموائد الإفطار، وتوزيع زكاة الفطر، وكسوة العيد”، إضافة إلى عيدية الأيتام وأطفال أسر ذوي الدخل المحدود، بهدف المساهمة في تخفيف معاناة الآخرين، ورسم الابتسامة على وجوه الأطفال، والنساء والأرامل والأيتام.

وأوضح اليافعي في تصريحات خاصة لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، أنه خلال هذا العام تم إطلاق مبادرة (رمضان الأثر) امتدادا لما تقوم به قطر الخيرية منذ بداية نشاطها، وذلك بدعم أهل الخير من (دولة قطر و40 دولة حول العالم)، لافتا إلى أن هناك مشاريع موسمية سيتم تقديمها لصالح العمال والأسر ذات الدخل المحدود والأيتام وأبناء الجاليات، إضافة إلى تقديم المساعدات للغارمين والأرامل والحالات الإنسانية والمرضية وغيرها عبر (منصة الأقربون)، بالإشارة إلى البرامج المجتمعية والثقافية التي ستنفذ للجمهور، بجانب الفعاليات الخاصة بالمتطوعين.

بدوره، أكد السيد عبد العزيز حجي، مدير إدارة البرامج والتنمية الدولية بقطر الخيرية، أن هناك احتياجا كبيرا للأعمال الخيرية والإنسانية نظرا للأزمات الممتدة والكوارث وآخرها الزلزال الذي ضرب الشمال السوري وتركيا، مؤكدا أن قطر الخيرية تحرص على الوصول لأكبر قدر ممكن من المحتاجين خلال شهر رمضان الذي جاء للتراحم والتكافل ومساعدة المحتاجين.

وأضاف حجي في تصريحات مماثلة، أن قطر الخيرية “إيمانا منها بتحقيق التكافل بين جميع أفراد المجتمع، والذي يعد أمرا متعارفا عليه في مجتمعنا ويتجسد بشكل أكبر خلال شهر رمضان”، قامت بإطلاق العديد من المبادرات التي تهدف إلى إرساء قواعد التكافل الاجتماعي بحيث يكون أفراد المجتمع سواسية، عبر تحقيق الأثر الإيجابي للمتبرع والفرق الكبير في حياة المستهدفين، من خلال المساعدات المقدمة التي تسهم بتخفيف معاناتهم والإسهام في توفير حياة كريمة لهم ولأسرهم.

ومن ناحيته، قال السيد فيصل العمادي المدير التنفيذي للهلال الأحمر القطري، إن العمل الإنساني هو نهج يعتمده الهلال الأحمر القطري منذ تأسيسه، ويستمد دوافعه من تقاليد دولة قطر بمكانتها الرائدة في هذا المجال، لافتا إلى أن خارطة العمل الإنساني تتسع خلال شهر رمضان المبارك، عملا بتعاليم ديننا الحنيف، الذي حض على إطعام الطعام وإخراج الصدقات خلال الأيام الفضيلة.

وعن المشاريع التي يقدمها الهلال الأحمر القطري، أوضح العمادي في تصريحات خاصة لـ/قنا/، أن الهلال الأحمر القطري يعمل على تنفيذ العديد من المشاريع الخيرية والإنسانية على الصعيدين المحلي والدولي، وذلك من خلال حزمة متنوعة من المشاريع والبرامج التي تساهم في تحقيق أهداف إنسانية وإغاثية وتنموية للمجتمعات، والتي يتم السعي من خلالها لسد حاجات المحتاجين والضعفاء في مختلف المجتمعات وتقديم يد العون والمساعدة لهم من طعام ولباس وإيواء وصحة وتمكين وكفالة الأيتام، بحيث تستمر هذه المشاريع خلال شهر رمضان الفضيل والذي يطلق من خلاله حملة موسمية، تحمل معها المزيد من المشاريع والخير للمحتاجين.

وبجانب العمل الإغاثي والتنموي على مدار العام، كشف المدير التنفيذي للهلال الأحمر القطري، عن إطلاق برامج ومبادرات موسمية، مثل إفطار الصائم وزكاة الفطر وميرة رمضان وكسوة العيد وغيرها من البرامج المرتبطة بالشهر الفضيل، مذكرا بأن الهلال الأحمر اعتاد على إطلاق حملته الرمضانية قبل بداية الشهر الفضيل بأسابيع، لإتاحة المجال أمام أكبر عدد من الراغبين في التبرع لدعم مختلف المشاريع، لاسيما أن عطاء أهل الخير يعد المحرك الرئيسي الذي يمد قافلة العطاء بالحياة، من أجل الوصول إلى المحتاجين في كل مكان.

وأشار إلى أن العالم شهد مؤخرا زيادة ملحوظة في الكوارث والأزمات الإنسانية كما وكيفا، منها: التغير المناخي، وجائحة كوفيد-19، وزلزال سوريا وتركيا، بجانب ازدياد أعداد اللاجئين حول العالم بشكل مطرد، لتقارب 100 مليون إنسان على مستوى العالم، مفسرا أن تلك الحقائق المؤلمة تعزز مدى الحاجة إلى تضافر جميع الجهود، من أجل احتواء تلك الأزمات، وعدم السماح بأن يطول أمدها لفترات طويلة، ومساعدة الناس على العودة إلى حياتهم الطبيعية.

وفي ذات السياق، أضاف أن الهلال الأحمر القطري يكثف جهوده لتنفيذ البرامج التنموية والاجتماعية خلال شهر رمضان على وجه الخصوص، لما له من مشاعر واحتياجات لدى الفئات الأولى بالرعاية، مع الاستمرار في البرامج الاعتيادية لتخفيف وطأة الكوارث والأزمات على الفئات الأكثر احتياجا.

وقال السيد فيصل محمد العمادي المدير التنفيذي للهلال الأحمر القطري في ختام تصريحه لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، إن ما تقدمه المشاريع والأنشطة الخيرية تسهم بصورة كبرى في سد الاحتياجات الأساسية للناس وصون كرامتهم، معتبرا أن هذه الأمور تعتبر الأمر الأساسي لاستراتيجية عمل الهلال الأحمر القطري، التي تقوم على شعار “نفوس آمنة وكرامة مصونة”، إذ تسعى المشاريع والمبادرات المتنوعة إلى نشر القيم السامية، وتعزيز التكافل والتآزر في المجتمع المحلي، وأيضا على الصعيد الدولي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button