additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured😎 LifeStyle🏆2022

Katara Unveils Its Events During FIFA World Cup Qatar 2022

كتارا تكشف عن فعالياتها خلال بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022

QNA

Doha: The Cultural Village Foundation – Katara announced Monday its events associated with FIFA World Cup Qatar 2022.

In a press conference, General Manager of Katara Cultural Village Foundation Dr. Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti said that the foundation is set to organize 51 events, including 300 sub-events with the participation of 22 countries during the period from Nov. 18 to Dec. 18, 2022, adding that such events are distributed to five key branches, including festivals, ceremonies, exhibitions, live presentations and events, pointing out that Katara will attend the global tournament with all wide spectrums of cultural, artistic and heritage innovation, adding that the landmark event which the State of Qatar is honored to host as the first Arab and Middle East country represents an exceptional opportunity to demonstrate the bright side of the Qatari authentic culture and traditions that would offer the opportunity for the world peoples to have a glimpse into the Qatari culture, values and communities, indicating that Katara aspires to accomplish this aspect through launching its events associated with this global tournament.

Dr. Khalid Ibrahim Al Sulaiti pointed out that Katara will unveil activities and cultural steadfast movements that contribute to highlighting the Qatari culture and its identity to the visitors, noting that the most prominent events associated with FIFA World Cup Qatar 2022 include the organization of the second edition of the international festival of katara’s traditional bearings that represents a vibrant heritage painting that provides the legacy of Grandparents and ancestors, and highlights their life details to demonstrate the cultural repertoire and popular heritage for the tournament guests, in addition to the festival of street arts that will be held in all Katara venues to offer an opportunity for the artists, actors and musicians to freely perform in front of the audience, whether individually or collectively.

He indicated that Katara audience will stay tuned for concerts performed by global musicians from Argentina, the UK and Arab countries, because music is a global common language among all people, adding that Katara will likewise hold artistic exhibitions and events from Paraguay, Dominican, Uruguay, Ecuador, Bosnia and Herzegovina, Russia, Mexico, Indonesia and Iran.

With regard to the Arab heritage, he indicated that there are exhibitions of ceramics, the Arabic lute, and the arts of Arabic calligraphy, as well as activities for children, pointing out that Katara has been keen on the presence of the book on this international occasion, by launching 22 books About FIFA World Cup Qatar 2022 at Katara Publishing House in Arabic and English languages, in addition to book-related events with the participation of all Qatari publishing houses, which will converge under one ceiling, in addition to the activities of the Clock Club, the Novel Center, Kahraman Center and others.

On the outcome of some of the fixed events organized by Katara during this period of the year, such as the Katara Prize for Novel, Fan Zones in the Cultural Village, and the Arab Communities Program, especially those whose countries have been qualified for FIFA World Cup Qatar 2022, Dr. Al Sulaiti told Qatar News Agency (QNA) that it is anticipated to announce the World Book Day in France on Oct. 14, 2022, based on the request submitted by the Cultural Village Foundation in 2016 in coordination with the rest of the Arab countries to provide a pioneering initiative to give the Arabic novel its place in the Arab and international cultural scene in general, where World Novel Week was adopted during the 112th session of the UNESCO Executive Board and UNESCO General Conference in its 41st session, held in November 2021, and will be an annual celebration from October 13 to 20 of each year with narrators and novels in their various categories, topics, purposes and writers.

قنا

الدوحة: أعلنت المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، يوم أمس، عن فعالياتها المصاحبة لكأس العالم FIFA قطر 2022.

وقال الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، في مؤتمر صحفي: إن المؤسسة بصدد تنظيم 51 فعالية رئيسية، يتفرع منها أكثر من 300 فعالية فرعية، بمشاركة 22 دولة، وذلك خلال الفترة من 18 نوفمبر إلى 18 ديسمبر المقبلين.

وأضاف أن تلك الفعاليات تتوزع على خمسة فروع رئيسية هي: المهرجانات، والحفلات، والمعارض، والعروض الحية، والفعاليات.. مشيرا إلى أن /كتارا/ ستسجل حضورها في البطولة العالمية بكل ألوان الإبداع الثقافي والفني والتراثي، وأن الحدث التاريخي الذي تتشرف قطر باستضافته كأول دولة عربية وشرق أوسطية، يشكل فرصة استثنائية لتقديم الوجه المشرق للثقافة والتقاليد القطرية والعربية الأصيلة “بما يتيح لشعوب العالم التعرف عن قرب على ثقافتنا وقيمنا ومجتمعنا، وهو ما نتطلع إليه من خلال إطلاقنا لفعاليات /كتارا/ المصاحبة لهذه البطولة العالمية”.

وأشار الدكتور السليطي إلى أن /كتارا/ ستعرف خلال هذا الشهر حالة نشاط وحركة ثقافية دؤوبة، بما يساهم في إبراز الثقافة القطرية وهويتها للزوار، منوها بأن أبرز الفعاليات المصاحبة لكأس العالم FIFA قطر 2022 تتضمن إقامة النسخة الثانية عشرة من مهرجان /كتارا/ الدولي للمحامل التقليدية، الذي يمثل لوحة تراثية حية تقدم تراث الآباء والأجداد، وتسلط الضوء على تفاصيل حياتهم؛ وذلك بهدف إبراز المخزون الثقافي والموروث الشعبي لضيوف المونديال، بالإضافة إلى مهرجان /فنون الشارع/ الذي يقام في جميع أروقة /كتارا/، ويتيح للفنانين والممثلين والموسيقيين فرصة الأداء الحر أمام الجمهور، سواء بشكل فردي أو جماعي.

وأوضح أن جمهور /كتارا/ سيكون على موعد مع حفلات لفرق موسيقية عالمية من الأرجنتين، وبريطانيا، ودول عربية، باعتبار أن الموسيقى لغة عالمية مشتركة بين الجميع، كما ستستضيف /كتارا/ معارض فنية وفعاليات من باراغواي، الدومينيكان، أوروغواي، الإكوادور، البوسنة والهرسك، روسيا، المكسيك، إندونيسيا، إيران.

وبالنسبة للتراث العربي، أشار الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي إلى أن هناك معارض للخزف، ولآلة العود العربية، ولفنون الخط العربي، كما تم تخصيص فعاليات للأطفال، لافتا إلى أن /كتارا/ حرصت على وجود الكتاب في هذه المناسبة العالمية، وذلك عبر تدشين 22 كتابا عن كأس العالم بدار /كتارا/ للنشر باللغتين العربية والإنجليزية، بالإضافة إلى فعاليات تتعلق بالكتب بمشاركة جميع دور النشر القطرية، التي ستجتمع تحت سقف واحد، إلى جانب فعاليات نادي الساعة، ومركز الرواية، ومركز الكهرمان، ومركز السدو، ومركز الأزياء، وغيرها من الفعاليات.

وفي تصريح لوكالة الأنباء القطرية /قنا/ عن مآل بعض الفعاليات الثابتة التي تنظمها /كتارا/ خلال هذه الفترة من السنة، مثل: جائزة كتارا للرواية، ومناطق المشجعين في الحي الثقافي، وبرنامج الجاليات العربية، خصوصا تلك التي تأهلت منتخبات بلدانها إلى كأس العالم FIFA قطر 2022، قال الدكتور السليطي: من المرتقب أن يتم الإعلان يوم 14 أكتوبر الجاري في فرنسا عن اليوم العالمي للرواية، وذلك بناء على الطلب الذي تقدمت به المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ في العام 2016، بالتنسيق مع بقية الدول العربية من أجل تقديم مبادرة رائدة لمنح الرواية العربية مكانتها في المشهد الثقافي العربي والعالمي عموما، حيث تم اعتماد الأسبوع العالمي للرواية خلال اجتماع المجلس التنفيذي لمنظمة اليونسكو في دورته 112، والمؤتمر العام لليونسكو في الدورة 41، اللذين انعقدا في شهر نوفمبر من العام الماضي، ومن ثم سيكون هناك احتفال سنوي خلال الفترة من 13 إلى 20 أكتوبر من كل عام بالرواة والرواية في مختلف أصنافها ومواضيعها وأغراضها وكتابها.

كما أشار إلى أن مناطق المشجعين منتشرة في معظم الأماكن بالبلد، وأن /كتارا/ مكملة لباقي الجهات وتحت إشراف واحد من قبل اللجنة العليا للمشاريع والإرث.

وأكد أن جمهور /كتارا/ سيشهد بالتزامن مع العرس الكروي العالمي فعاليات حافلة بالإبداع والابتكار، تتألق فيها الثقافة القطرية وثقافات العالم، وتحتضنها /كتارا/، متمنيا لجميع ضيوف قطر وزوار /كتارا/ أن يجدوا في البرامج والفعاليات المصاحبة في هذه البطولة الاستثنائية كل ما هو جميل ومفيد وممتع، وأن يمضوا أوقاتا سعيدة لا تنسى، معربا عن شكره وتقديره لوسائل الإعلام المحلية والمراسلين للوسائل الخارجية على دعمها الإعلامي لما تقدمه /كتارا/ من أجل تحقيق رسالتها، معربا عن أمله في أن تكلل جهود الحي الثقافي بالنجاح، وأن ترضي جميع أذواق كل جمهور كأس العالم FIFA قطر 2022.

بدوره، نوه خالد عبدالرحيم السيد مدير إدارة الفعاليات والشؤون الثقافية، خلال المؤتمر الصحفي، بأن أهم فعالية ستنظمها كتارا خلال هذه الفترة هي مهرجان كتارا للمحامل التقليدية في نسخته الثانية عشرة، والذي ينطلق يوم 20 نوفمبر المقبل، بمشاركة عدد من الدول، إضافة إلى فعاليات أخرى متميزة على مدار شهر كامل.

يشار إلى أن من بين الفعاليات المهمة التي سيتم تنظيمها معرض /كرة القدم والفن التشكيلي والمقتنيات/، و/معرض الطوابع البريدية لكأس العالم/، و/المعرض الفني (باراغواي)، و/المعرض القطري لرواد الفن/، بالإضافة إلى معارض فنية لعدد من السفارات المعتمدة لدى الدولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button