additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatargas delivers first Q-Flex LNG cargo to Adriatic terminal in Italy

قطر غاز تسلّم شحنة مُسال لمحطة «أدرياتيك» في إيطاليا

Gulf Times – Doha:

Qatargas on Tuesday announced the delivery of the first cargo of liquefied natural gas (LNG) on a Q-Flex LNG carrier to the Adriatic LNG receiving terminal in Italy.

The cargo aboard the Qatargas-chartered LNG vessel, ‘Tembek,‘ was loaded at Ras Laffan on June 9 and delivered to the Adriatic LNG terminal on June 21.

This is the first cargo discharge operation by Qatargas to this LNG terminal involving a Q-Flex LNG carrier.

The Adriatic LNG terminal is located some 14km offshore of Porto Levante in the northern Adriatic near Rovigo. It is the world’s first offshore gravity-based LNG regasification terminal.

The terminal is operated by ExxonMobil (70%), Qatar Terminal Ltd (23%), a subsidiary of Qatar Petroleum, and Snam (7%). The terminal is connected to the Italian national distribution network through integrated pipelines.

The terminal has a regasification capacity of 8bn cubic metres of LNG per year (equal to half the total Italian LNG import capacity) and it currently supplies over 10% of the country’s natural gas requirements, Qatargas said.

Source: gulf-times

الدوحة – العرب:

أعلنت شركة قطر غاز للتشغيل المحدودة «قطر غاز»، تسليم أول شحنة من الغاز الطبيعي المسال على متن ناقلة من طراز كيو-فليكس إلى محطة «أدرياتيك» Adriatic، لاستلام الغاز الطبيعي المسال في إيطاليا.

وقد تم تحميل هذه الشحنة على متن ناقلة «قطر غاز» المستأجرة «تمبيك» للغاز الطبيعي المسال في 9 يونيو 2020 من محطة راس لفان، وتم إيصالها إلى محطة «أدرياتيك» لاستقبال الغاز الطبيعي المسال في 21 يونيو 2020، وتُعدّ هذه أول عملية تفريغ للغاز الطبيعي المسال تجريها «قطر غاز» إلى هذه المحطة، والتي تشارك فيها ناقلة من طراز كيو-فليكس للغاز الطبيعي المسال.

ومن الجدير بالذكر أن محطة «أدرياتيك» لاستقبال الغاز الطبيعي المسال تقع على بعد 14 كيلومتراً من شاطئ بورتو ليفانتي شمالي البحر الأدرياتيكي بالقرب من مدينة روفيغو الإيطالية، وهي أول محطة بحرية لإعادة الغاز الطبيعي المسال لحالته الغازية «تغويز» في العالم يتمّ إنشاؤها بتقنية تعتمد على الجاذبية الأرضية، ويتم تشغيل المحطة من قبل إكسون موبيل 70 %، وقطر ترمينال المحدودة 23 %، وهي شركة تابعة

لـ «قطر للبترول»، وشركة سنام 7 %، كما أن المحطة مربوطة بشبكة التوزيع الوطنية الإيطالية عبر خطوط أنابيب متكاملة.

وتبلغ الطاقة التغويزية للمحطة 8 مليارات متر مكعب من الغاز الطبيعي المسال سنوياً «ما يعادل نصف طاقة استيراد الغاز الطبيعي المسال الإيطالية»، وتزوّد أكثر من 10 % من احتياجات البلاد من الغاز الطبيعي.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button