additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🏆 Sport

Aspetar International Rehabilitation Conference Kicks Off

انطلاق فعاليات مؤتمر سبيتار الدولي لإعادة التأهيل من إصابات الرباط الصليبي

QNA

Doha: The Aspetar International Rehabilitation Conference, a groundbreaking event dedicated exclusively to the rehabilitation of cruciate ligament injuries in the knee, commenced in Doha. The conference has drawn over 400 participants from 58 countries, solidifying its status as the premier international platform for ACL Rehabilitation.

Opening Address by Abulaziz Al Kuwari, CEO of Aspetar: In his opening address, Abdul Aziz Al Kuwari, the CEO of Aspetar, welcomed participants and set the tone for an event that promises to redefine the landscape of ACL rehabilitation. Al Kuwari remarked, “Today marks a historic moment in sports medicine as we bring together global experts to advance the understanding and treatment of cruciate ligament injuries. Aspetar is proud to lead the charge in shaping the future of ACL rehabilitation.” Attendees represent a diverse spectrum of professionals, including physiotherapists from prestigious Premier League clubs (Arsenal, Liverpool, Chelsea, Tottenham Hotspur, Everton, Brentford, Bournemouth, Wolverhampton, Crystal Palace, Leicester City, West Bromwich, Birmingham City), international football associations (Rangers FC, FC Zenit, KNVB), and healthcare professionals from the GCC, Asia, Europe, Australia, and the Americas.

The first day of the conference featured an array of engaging sessions led by renowned professionals. Topics covered included the importance of symmetry in ACL injury assessment, strategies for strength and jump testing, running and change of direction analysis, and comprehensive clinical pearls. Presenters included experts such as Chris Bishop (UK), Vasilis Sideris (Aspetar), Roula Kotsifaki (Aspetar), Benoit Pairot de Fontenay (France), Joao Marques (Aspetar), and others.
A significant highlight of the conference was the introduction of Aspetar Clinical Practice Guidelines on Rehabilitation after ACL Reconstruction (ACLR). This resource, intended for physiotherapists managing patients post-ACLR, is poised to be a crucial tool in outpatient clinics. The guidelines also hold relevance for physicians, orthopedic surgeons, athletic trainers, nurse practitioners, and other healthcare professionals involved in ACL rehabilitation.

A unique aspect of the conference was the emphasis on athlete experience. Stakeholders involved in ACL return-to-play decision-making shared their insights, providing a valuable perspective into the thought processes guiding critical decisions in athletes’ rehabilitation journey.

As the conference moves into its second day, the agenda includes discussions on individualizing athletic development after ACL reconstruction, key factors outside the gym in ACL rehabilitation, practical pearls, hot topics in ACL rehabilitation, and a panel discussion on Return to Play (RTP) decision-making.

Day 2 will feature a keynote address by Dr. Andy Massy, FIFA director, addressing “The Aspetar ACL Way – How we guide an athlete through their journey from the operating table back to the top of their sport.” The day will also delve into topics such as explosive strength, reactive strength, running mechanics, change of direction/agility, and individualized reconditioning.

The Aspetar International Rehabilitation Conference serves not only as a forum for knowledge exchange but also as a nexus for international collaboration. Experts from around the world are coming together to shape the future of ACL rehabilitation, setting new standards for patient care, and contributing to the advancement of sports medicine globally.

قنا

الدوحة: انطلقت فعاليات مؤتمر سبيتار الدولي لإعادة التأهيل، وهو حدث رائد مخصص حصريا لإعادة تأهيل الرياضيين من إصابات الرباط الصليبي، بحضور 400 مشارك يمثلون 58 دولة.

و يقدم المؤتمر برنامجا شاملا يغطي أحدث التطورات وأفضل الممارسات في إعادة تأهيل المصابيين في الرباط الصلييبي وأفضل العلاجات الطبية.

و يضم المؤتمر خبراء من الدرجة الأولى من جميع أنحاء العالم، على رأسهم آندي ماسي، المدير الطبي للاتحاد الدولي لكرة القدم “فيفا” والبروفيسور روالد بار من اللجنة الاولمبية الدولية ، وخبراء يعملون في رياضة النخبة في الولايات المتحدة الأمريكية وأوروبا ودول مجلس التعاون الخليجي وآسيا.

وأعرب الدكتور عبد العزيز الكواري، الرئيس التنفيذي لمستشفى سبيتار، عن سعادته الكبيرة بالمشاركة الهائلة التي يحظى بها المؤتمر والذي يعيد تعريف مشهد إعادة تأهيل الرباط الصليبي الأمامي.

وقال في كلمته الافتتاحية للمؤتمر: “يمثل هذا اليوم لحظة تاريخية في الطب الرياضي، حيث نجمع خبراء عالميين لتعزيز فهم وعلاج إصابات الرباط الصليبي. ويفخر سبيتار بقيادة مهمة تشكيل مستقبل إعادة تأهيل الرباط الصليبي.” من ناحيته، أكد الكولومبي خوان ديفيد المدير الطبي لفريق الهلال السعودي أن مؤتمر سبيتار الدولي يهدف أيضا إلى إنشاء محور للتعاون والتعلم الدولي، وأن الأفكار المتداولة فيه ستشكل بلا شك مستقبل إعادة تأهيل الرباط الصليبي في جميع أنحاء العالم.

وقال في تصريح خاص لوكالة الأنباء القطرية /قنا/:” لقد كانت تجربة رائعة هنا. لقد أمضينا في ورشة عمل الرباط الصليبي، مع الكثير من أخصائيي العلاج الطبيعي من الرياضات النخبة القادمين من جميع أنحاء العالم. لقد شاركوا أفكارهم، وكان سبيتار رائعًا في مشاركة معارفه وخبرته. لقد استمتعت بالفعل بالعرض التقديمي هنا مع متحدثين رائعين وذوي جودة عالية من جميع أنحاء العالم.” وأضاف:” لقد أتيحت لنا الفرصة لمناقشة عدد من القضايا الطبية مع معالجين آخرين من رياضات مختلفة، والاستفادة من الكثير من الأفكار والمجموعات المشتركة”.

ومن جانبه، قال روسل باركر طبيب فريق نادي غلاسكو رينجرز الإسكتلندي إن الفائدة ستكون كبيرة لجميع المشاركين لما يمثله هذا المؤتمر من أهمية على صعيد إعادة التأهيل.

وأضاف في تصريح مماثل لـ/قنا/: ” لقد كانت هذه الفعالية فرصة بالنسبة لي للحضور والاستماع إلى خبراء العالم في إعادة تأهيل إصابات الرباط الصليبي، حيث عملنا جنبا إلى جنب مع خبراء سبيتار واستفدنا من التجربة”.

وتابع:” بلاشك كل الموضوعات التي تم طرحها سنعمل على استخدامها وذلك من أجل تحسين أداء رياضينا و تحقيق مستوى أفضل من الأداء.” بدوره، قال زبير حليم أحد الأطباء الممثلين لنادي أرسنال الإنجليزي إن المؤتمر يعد فرصة رائعة لتبادل الخبرات والمعرفة بين المشاركين.

وأضاف في تصريح: ” لقد كانت فرصة رائعة للحضور هنا والعمل مع مجموعة متنوعة من الأشخاص من دول مختلفة. المرافق هنا رائعة، وقد قمنا بجولة جيدة. من الرائع أن نرى بعض التحليلات الحيوية التي يتم إجراؤها هنا، ومن الواضح أن سبيتار لديه أفضل مرافق إعادة التأهيل في العالم”.

وشهدت جلسات المؤتمر حضورا قياسيا للخبراء والمهنيين، بما في ذلك أخصائيي العلاج الطبيعي من أندية الدوري الإنجليزي الممتاز المرموقة (أرسنال، ليفربول، تشيلسي، توتنهام هوتسبير، إيفرتون، برينتفورد، بورنموث ، ولفرهامبتون، كريستال بالاس، ليستر سيتي، وست بروميتش، برمنغهام سيتي) .

كما تشارك أندية أخرى أوروبية وعالمية مثل أي سي ميلان الإيطالي، رينجرز الاسكتلندي، وزينيت الروسي، وكوبنهاجن الدنماركي، وانتويرب البلجيكي، وفاتح كاراجوموروك التركي، وبراتيسلافا السلوفاكي، وإف سي كوبنهاغن الدنماركي ، وهاماربي السويدي .

كما تشارك أندية من الدوري السعودي هي الهلال، والفتح ، والاتفاق، وأندية أخرى من الإمارات والصين واليابان والبرازيل بالإضافة إلى الطواقم الطبية في الاتحاد الهولندي لكرة القدم ، ومنتخبات الريجبي في ويلز، وإيرلندا، وجنوب افريقيا ومتخصصين في الرعاية الصحية من دول مجلس التعاون لدول الخليج العربية، وآسيا وأوروبا وأستراليا وأمريكا.

وشملت الموضوعات التي ناقشها مؤتمر سبيتار الدولي خلال جلسات اليوم أهمية التماثل في تقييم إصابات الرباط الصليبي، واستراتيجيات اختبار القوة والقفز، وتحليل الجري وتغييرالاتجاه، بالإضافة إلى عرض آخر ما توصلت إليه الأبحاث العلمية في هذا المجال.

وكان من بين مقدمي العروض خبراء مثل كريس بيشوب (المملكة المتحدة)، وفاسيليس سيدريس (سبيتار)، ورولا كوتسيفاكي (سبيتار)، وبينوا بيرو، دي فونتيناي (فرنسا)، وجواو ماركيز (سبيتار)، وغيرهم.

كما شهد المؤتمر تقديم إرشادات الممارسة السريرية بشأن إعادة التأهيل بعد إعادة ترميم الرباط الصليبي. ويعد الدليل الارشادي هذا عصارة تجارب تزيد عن 15 عاما في علاج إصابات الركبة والرباط الصليبي لمستشفى سبيتار، و يحتوي علىى بروتوكول علاجي ووقائي.

وتفتتح غدا /الأحد/ جلسات اليوم الثاني بمحاضرة يلقيها الدكتور آندي ماسي، المدير الطبي لـ/فيفا/.

كما يتضمن جدول أعمال جلسات اليوم الثاني مناقشات حول إضفاء الطابع الفردي على التطوير الرياضي بعد جراحة الرباط الصليبي، والعوامل الرئيسية خارج صالة الألعاب الرياضية في إعادة تأهيل الرباط الصليبي ، وأهم الإرشادات العلمية والعملية والموضوعات الساخنة في إعادة تأهيل الرباط الصليبي، وترفق المحاضرات بحلقة نقاش حول صنع القرار بشأن العودة إلى اللعب .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button