additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

WISE 2023 Discusses AI Emergence

وايز 2023 يناقش الصعود المتسارع لتقنيات الذكاء الاصطناعي

QNA

Doha: The 11th edition of the WISE Summit 2023, Qatar Foundation’s (QF) global platform for innovation in education, will discuss the transformative power of AI and its becoming an integral part of one’s daily life, in addition to the ways that AI will shape the future of education.

The Summit, themed “Creative Fluency: Human Flourishing in the Age of AI”, will take place from 28-29 November 2023, bringing together educators from diverse backgrounds, including tech innovators, AI ethicists, policymakers, and students.

WISE 11 will feature live podcasts, immersive AI experiences, interactive masterclasses, and panel discussions that address a range of topics holding significant implications for the future of education, including AI strategies that bridge educational gaps, creating inclusive learning environments tailored to diverse needs, and AI’s role in progressing from traditional classroom learning to AI-influenced teaching.

The event will also raise awareness on how educators can ensure AI in education addresses ethical and socio-economic concerns and how it aligns with local values while integrating global AI advancements, as well as ensuring learners are equipped with skills for evolving roles in an ever-changing and dynamic job landscape.

Commenting on the Summit’s theme, WISE CEO Stavros N. Yiannouka said, “At a time when AI is at the forefront of the global conversation, it is imperative that we consider its role in the future of education. WISE 11 provides a platform for policymakers, educators, and innovators to collaboratively envision how AI can enhance the learning experience and empower individuals. WISE 11 aspires to provide inspiration and thought leadership, providing a roadmap for a future where teachers and learners can leverage AI to create transformative learning experiences.”

قنا

الدوحة: تناقش النسخة الحادية عشرة من مؤتمر القمة العالمية للابتكار في التعليم /وايز/، إحدى المبادرات العالمية لمؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، الصعود المتسارع لتقنيات الذكاء الاصطناعي التي باتت جزءا لا يتجزأ من الحياة اليومية، ما يطرح ضرورة استكشاف قدرات هذه التقنيات في إعادة تشكيل معالم المشهد التعليمي .

وإثراء لهذا النقاش، يشارك في القمة التي ستعقد يومي 28 و29 نوفمبر 2023، تحت عنوان: “آفاق الإبداع: تعزيز الإمكانات البشرية في عصر الذكاء الاصطناعي” كوكبة من قادة الفكر في مجالات التعليم والصناعة وصانعي السياسات ومبتكري التكنولوجيا ومتخصصين في أخلاقيات الذكاء الاصطناعي، إلى جانب معلمين وطلاب، للمشاركة في مناقشات تفاعلية حول دور تقنيات الذكاء الاصطناعي في فتح آفاق جديدة لتطوير التعليم، واستشراف معالم مستقبل يستفيد من الذكاء الاصطناعي في تقديم تجارب تعليمية مختلفة.

ويضم برنامج المؤتمر مجموعة من الفعاليات الموازية، من بينها حلقات البودكاست المباشرة، وتجارب باستخدام الذكاء الاصطناعي، إلى جانب مجموعة متنوعة من المناقشات والمحاضرات التفاعلية التي تتناول موضوعات وقضايا لها ارتباط مباشر بمستقبل التعليم، من قبيل استراتيجيات الذكاء الاصطناعي التي تسد الفجوات التعليمية وتتيح بيئات تعليمية شاملة مصممة خصيصا لتلبية الاحتياجات المتنوعة للمتعلمين، بالإضافة إلى فهم دور الذكاء الاصطناعي في الانتقال من أساليب التعليم التقليدي إلى التدريس المعزز بالذكاء الاصطناعي.

كما تهدف القمة إلى رفع مستوى الوعي بشأن كيفية بناء الذكاء الاصطناعي الأخلاقي، وضمان تجسيد أدوات الذكاء الاصطناعي لجوهر الثقافة والقيم الأخلاقية والمجتمعية، ومواجهة التحديات الاجتماعية والاقتصادية التي يطرحها، بالإضافة إلى ضمان تزويد المتعلمين بالمهارات اللازمة لمواكبة التطور المتسارع الذي يشهده عالم اليوم، والاطلاع المستمر على الاحتياجات والمتطلبات المتغيرة لسوق العمل.

وتعليقا على موضوع القمة، قال ستافروس يانوكا، الرئيس التنفيذي لقمة /وايز/: في الوقت الذي يحتل فيه الذكاء الاصطناعي موقع الصدارة في النقاش العالمي، بات يتحتم علينا جميعا التفكير في الدور الذي يمكن أن تؤديه هذه التقنية في التعليم مستقبلا، لا سيما ونحن نعيش في عصر باتت التكنولوجيا ترسم معالمه وتعيد تشكيل مختلف جوانب حياتنا.

وأضاف: “نقدم في قمة /وايز/ لعام 2023 منبرا للمعلمين والمبتكرين للإسهام في وضع تصور حول تطبيقات الذكاء الاصطناعي في تحسين تجربة التعلم وتمكين الأفراد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button