additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📚Education🇶🇦 DOHA

Qatar National Library’s Activities in September to Focus on Artificial Intelligence

فعاليات مكتبة قطر الوطنية في شهر سبتمبر تركز على تطبيقات الذكاء الاصطناعي

QNA

Doha: Qatar National Library is presenting an array of activities this September that will enhance the pursuit of educational and professional advancement, along with a rich program celebrating culture and music.

Kicking off the month, “Chat Smarter: Academic Writing with ChatGPT” on 3 September invites university students to an interactive conversation exploring ethical ChatGPT use in academic writing and research. The session will offer practical exercises in prompt writing and focus on the importance of fact-checking.

On the same day, a lecture titled “From Traditional to Generative AI” delves into the transformative impact of AI-driven applications for major industries. Speakers will examine the underlying technology, benefits, and challenges.

The Library’s Science Book Forum on 5 September also probes “Creative Uses of AI in Education.” The discussion explores tools like tutoring systems and adaptive learning platforms to address AI’s role in enhancing teaching and learning experiences, promoting personalized education, and overcoming educational barriers, with a focus on ethical considerations.

Meanwhile, “Artificial Intelligence and Religious Values” on 6 September evaluates the opportunities and challenges created by the AI revolution in relation to religion.

The “QNL Engage Podcast” continues with lifestyle coach Asmaa Al Kuwari discussing work-life balance on 3 September, followed by Dr. Khaled Al Namaa’s exploration of mental health in “Overcoming Stereotypical Perceptions of Mental Health in Our Societies”, on 10 September. Mohammed Al Haidar, Empowerment and Competency Building Consultant, addresses “Self-awareness as a Powerful Foundation for Successful Parenting” on 17 September.

The “Mommy to Be Speaker Series” offers insights on breastfeeding when returning to work, with a talk by Rawan Hasanain, Breastfeeding and Newborn Care Specialist, on 5 September.

Nurturing children’s love for reading, the Najem Es’hail Book Club in English meets on 10 September for the first of three weekly sessions.

The Library hosts the “Doha Workshop on Countering the Trafficking of Cultural Property and Documentary Heritage” in mid-September. The workshop program on 12-13 September gathers international experts to address challenges and develop strategies against cultural property trafficking and concludes with training for customs officers from Qatar and the region.

“Experience Filipino Heritage: A Journey of Discovery on Culture, Arts and Talents” on 15 September is a celebration and cultural showcase in collaboration with the Philippine Embassy Cultural Envoy and the Philippines International School Qatar.

On 17 September, “Qalamy”, a short story writing workshop for pupils in grades five and six, fosters creative writing skills. The invitation-only event will be led by author Sheikha Al Ziyara and artist Wafa Al Shami.

The Parenting Book Club discusses The Joy of My Life on 19 September with the author Dr. Hadeel Al Faras, Developmental Pediatric Consultant, and with Educational and Family Advisor, Ghaya Salah.

The month concludes with “Philharmonic at the Library” on 27 September, featuring “Golden Oldies” with the CineMoon Ensemble, a member of the Qatar Philharmonic Orchestra. Among other songs, the program will showcase music from Charlie Chaplin’s movies, including short clips and a karaoke rendition of the Chaplin song “Smile”.

قنا

الدوحة: تقدم مكتبة قطر الوطنية، خلال شهر سبتمبر المقبل، برنامجا متميزا بالفعاليات والأنشطة التي تستكشف الصحة النفسية وتأثير تقنيات الذكاء الاصطناعي على التميز التعليمي والتطور المهني، بالإضافة إلى مجموعة أخرى من الفعاليات الثقافية والفنية.

وتستهل المكتبة فعالياتها الثقافية، في الثالث من سبتمبر، بجلسة تفاعلية لطلاب الجامعات والمهتمين بالبحوث حول الاستخدام الأخلاقي لمنصات الذكاء الاصطناعي في الكتابة الأكاديمية وإعداد الأبحاث، وتتضمن تمارين عملية على كتابة الأوامر المناسبة والفعالة عند استخدام هذه المنصات، وتتطرق إلى أهمية التحقق من صحة المعلومات، مع تخصيص وقت للأسئلة والنقاش المفتوح.

وفي اليوم نفسه، تقيم المكتبة محاضرة بعنوان /من الذكاء الاصطناعي التقليدي إلى التوليدي/ لمناقشة تأثير التطبيقات على العمليات التي يشغلها الذكاء الاصطناعي في الصناعات الرئيسية، ودوره في تطويرها وتحسين كفاءتها ونتائجها، وسيتناول المتحدثون في المحاضرة التأثيرات الكبيرة للموجة الجديدة من تطبيقات الذكاء الاصطناعي التوليدية والتقنيات الأساسية، وتسليط الضوء على التحديات الكبيرة التي تنطوي عليها.

وفي الخامس من سبتمبر، تعود فعاليات منتدى الكتاب العلمي بالمكتبة من جديد، حيث يناقش المنتدى تطبيقات الذكاء الاصطناعي الإبداعية في مجال التعليم، من نظم التدريس الذكية إلى منصات التعلم المرنة ومحاكاة الواقع الافتراضي، ويتعرف المعلمون على دور الذكاء الاصطناعي في تحسين تجارب التدريس والتعلم، وتعزيز التعليم المخصص، والتغلب على العقبات التعليمية، مع التركيز على الاعتبارات الأخلاقية.

وسيشهد اليوم الثالث من سبتمبر إطلاق السلسلة الثانية من بودكاست “تفاعل مع المكتبة” حول / دور المكتبات في نشر الوعي بالصحة النفسية/، ففي الحلقة الأولى من هذه السلسلة تتحدث المدربة أسماء الكواري عن تعزيز الصحة النفسية في بيئة العمل، أما في الحلقة الثانية في 10 سبتمبر فسيتحدث الدكتور خالد النعمة عن كيفية التغلب على التصور النمطي للصحة النفسية في مجتمعاتنا، بينما سيتحدث الأستاذ محمد الحيدر، مستشار تمكين وبناء الكفاءات، عن الوعي الذاتي كركيزة قوية للأبوة والأمومة الناجحة في الحلقة الثالثة.

وتنظم المكتبة جلسة جديدة من جلسات “أنا وطفلي” بعنوان /العودة للعمل والاستمرار في الرضاعة الطبيعية/ في 5 سبتمبر، ستتحدث فيها روان حسنين، أخصائية الرضاعة الطبيعية والعناية بالمواليد، عن وسائل الاستمرار بالرضاعة الطبيعية بعد العودة للعمل، كما ستنظم أيضا محاضرة /تأثير الذكاء الاصطناعي على القيم الدينية/ في 6 سبتمبر لمناقشة الفرص والتحديات التي أوجدتها ثورة الذكاء الاصطناعي فيما يتعلق بمنظومة القيم الدينية، وأثر ذلك على ممارسة المسلم لدينه، بأحكامه وشعائره وقيمه.

وعلى مدى يومي 12 و13 سبتمبر، ستعقد المكتبة الورشة الثانية حول مكافحة الاتجار بالممتلكات الثقافية، مع التركيز على التراث الوثائقي، بمشاركة عدد كبير من الخبراء الدوليين في العديد من التخصصات الذين سيناقشون تنامي ظاهرة الاتجار غير المشروع بالتراث الثقافي في المنطقة العربية والشرق الأوسط، وتحديات الوضع الراهن من أجل وضع مقترحات وخطط عمل لمحاربة هذه الظاهرة والتخفيف من وطأتها، على أن تختتم بتدريب المتخصصين في مجال حماية التراث من المؤسسات الثقافية وهيئة الجمارك ووكالات إنفاذ القانون من قطر والمنطقة.

ولتعزيز حب القراءة لدى الأطفال من عمر 9 إلى 12 سنة، ستعقد المكتبة ثلاث جلسات أسبوعية ابتداء من 10 سبتمبر، ضمن نادي كتاب /نجم سهيل/ لمناقشة 3 كتب مختلفة، بواقع كتاب في كل جلسة، تصحب الجلسات الأطفال في رحلة مثيرة من القراءة والخيال والاستكشاف لتحقيق أقصى استفادة في أجواء تعليمية محفزة وممتعة.

وستقيم المكتبة في 15 سبتمبر فعالية تحت عنوان /مع تراث الفلبين: رحلة اكتشاف الثقافة والفنون والمواهب/، ستعرض القيم التقليدية والتراثية والهوية الثقافية الفريدة للفلبين، بالتعاون مع الملحق الثقافي في سفارة الفلبين والمدرسة الفلبينية الدولية في قطر.

وفي 17 سبتمبر، ستبدأ ورشة “قلمي” في نسختها الرابعة لكتابة القصة القصيرة، وتعقد على مدى ثلاثة أيام، وتهدف إلى تطوير مهارات الكتابة الابداعية باللغة العربية لدى الطلاب والطالبات في الصفين الخامس والسادس، وستقدمها الكاتبة شيخة الزيارة والفنانة التشكيلية وفاء الشامي.

أما في 19 سبتمبر، فستنظم المكتبة جلسة جديدة من جلسات نادي الكتاب التربوي تناقش فيها كتاب “زينة حياتي” بحضور المؤلفة?الدكتورة هديل ياسين الفرس،?استشارية طب نمو الأطفال، والأستاذة غاية صلاح، المرشدة التربوية والأسرية.

وفي بداية موسم جديد لسلسلة حفلات الفلهارمونية في المكتبة، ستعزف فرقة سينيمون في 27 سبتمبر المقبل مختارات موسيقية تحت عنوان /قديم لكن ثمين/، منها ألحان موسيقية من أنواع وأنماط مختلفة من تأليف سكوت جوبلينن ويوهانس برامز، ويوهان شتراوس، وتشارلي شابلن، وأغنية “الهراء” من تلحين تشارلي شابلن، وغناء “كاريوكي” لأغنية “ابتسم” من تلحين تشارلي شابلن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button