additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🦠Coronavirus

Hydroxychloroquine raises death risk in Covid-19 patients: study

دراسة: الكلوروكين يزيد من خطر الوفاة لدى المصابين بكوفيد-١٩

Bloomberg

Antimalaria drugs that U.S. President Donald Trump has touted for treatment of Covid-19 were linked to an increased risk of death and heart ailments in a study.

Hydroxychloroquine and chloroquine didn’t benefit patients with the coronavirus, either alone or in combination with an antibiotic, according to the study published Friday by The Lancet medical journal.

Researchers are searching through available options to treat the coronavirus, which has killed more than 330,000 people, including drugs like the antimalarials that are also already approved to treat lupus and rheumatoid arthritis.

Trump’s endorsement has led many people to take the medications without scientific proof of their benefit.

The study looked at the records of 15,000 people who had been treated with the antimalarials and one of two antibiotics that have sometimes been paired with them.

Treatment with any combination of the four drugs was associated with a higher risk of death than seen in 81,000 patients who didn’t receive them.

The drugs should only be used for Covid treatment as part of robust studies that will definitively show their impact, the researchers said.

Only one drug, Gilead Sciences Inc.’s remdesivir, has been shown to benefit coronavirus patients in a clinical trial. It reduced patients’ recovery time from an average of 15 days to 11 days in that study.

Trump said this week that he’s taking hydroxychloroquine in an effort to ward off the coronavirus.

الحرة – واشنطن:

حذّرت دراسة نُشرت الجمعة في مجلة “ذي لانسيت” المختصة في الأبحاث الطبية، من أن دواء الكلوروكين أو ذلك المشتق منه والمعروف باسم “هيدروكسي كلوروكين” الذي روج له على أنه فعال ضد فيروس كورونا المستجد “يزيد من خطر الوفاة بسبب دوره في عدم انتظام ضربات القلب”.

وأوصت الدراسة بعدم وصفهما خارج التجارب السريرية.

ودواء الكلوروكين مضاد لداء الملاريا، بينما يصف الأطباء هيدروكسي كلوروكوين لمعالجة التهاب المفاصل.

وأجريت هذه الدراسة على ما يقرب من 15000 مريض، وهي بذلك أوسع بحث حول دواء كلوروكين الذي اشتهر بفعل الحديث عن إمكانية قضائه على كوفيد- 19.

وكان البروفيسور الفرنسي ديدييه راولت روج كثيرا لهذين الدواءين، كما أن الرئيس الأميركي دونالد ترامب علق عليهما آمالا كثيرة لمواجهة المرض في البلد الأكثر تأثرا في العالم بالفيروس التاجي المستجد.

وخلال البحث أعطي المرضى أربع مجموعات مختلفة تعتمد على الكلوروكين، وهيدروكسي كلوروكوين.

وتم إعطاء العلاجات وحدها أو مع مضادات حيوية من عائلة الماكروليد. 

الدراسة حللت بعد ذلك بيانات من حوالي 96 ألف مريض مصاب بفيروس كوفيد- 19 تم إدخالهم إلى 671 مستشفى بين 20 ديسمبر 2019 و14 أبريل 2020.

وتلقى حوالي 15000 منهم واحدة من أربع مجموعات (الكلوروكين وحده أو مع المضاد الحيوي، هيدروكسي كلوروكوين وحده أو مع نفس المضاد الحيوي)، ثم تمت مقارنة هذه المجموعات الأربع مع 81000 مريض متبقي من المجموعة الأولى (96 ألف) الذين لم يتلقوا هذا العلاج.

وأظهرت النتائج أن خطر الوفاة كان أعلى بكثير عند الـ15 ألف الذين تلقوا تلك العلاجات بطرقها الأربع.

ويقدر القائمون على الدراسة أن خطر الوفاة يزيد بنسبة 34 في المئة إلى 45 في المئة لدى المرضى الذين يتناولون هذه العلاجات مقارنة بالمرضى الآخرين.

واكتشفوا أيضًا أن عدم انتظام ضربات القلب الخطير كان أكثر تواتراً عند المرضى الذين يتلقون الكلوروكين أو هيدروكسي كلوروكوين .

وأوضح الباحثون الذين طلبوا تأكيدا “عاجلا” عبر التجارب السريرية أن خطر عدم انتظام ضربات القلب سيكون في النهاية أعلى بخمس مرات، مشيرين إلى أن الدراسات السابقة كانت صغيرة النطاق و”فشلت في تحديد أدلة قوية على الفائدة من هذين العلاجين”.

وبينما تراهن عدة دول مثل البرازيل على استخدام الكلوروكوين ومشتقاته، توصي الدراسة بعدم استخدام هذه العلاجات خارج التجارب السريرية. 

فرانك روتشيتسكا، طبيب في المستشفى الجامعي في زيوريخ، والمشارك في الدراسة قال “تعرفنا من خلال هذا البحث أن فرص تحسين حالة المصابين بفيروس كورنا ضعيفة جدا باستخدام هذين الدوائين”.

المصدر: alhurra

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button