additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

4th Qatar Global Award for Dialogue Among Civilizations Launched

إطلاق الدورة الرابعة لجائزة قطر العالمية لحوار الحضارات

QNA

Doha: The ISESCO Chair in Alliance of Civilizations at the College of Sharia and Islamic Studies at Qatar University launched the 4th edition of the Qatar Global Award For Dialogue Among Civilizations 2023-2024, in collaboration with the Qatar Committee for the Alliance of Civilizations (QCAC), alongside the Islamic World Educational, Scientific and Cultural Organization (ICESCO).

The Award was established in 2018 in cooperation with the Ministry of Foreign Affairs in Qatar, represented by the QCAC to support the track of dialogue among civilizations that have made remarkable progress at the international level to underscore Qatar’s role in this multi-dimensional strategic file that gains a special interest from the State of Qatar, especially in the national vision 2030.
The new edition aims to activate the first field of national and international plans of the dialogue and alliance of civilizations, namely education in the context of the alliance of sciences, pay tribute to all knowledge without exception, identify the aspects of the relationship between sciences and knowledge, ways to practically activate the idea of knowledge integration in the education’s curricula, overcome the challenges related to the rupture between knowledge and conflict between them, curb cognitive biases through knowledge localization and its centrality, device a common civilized framework for education and scientific research, in addition to encouraging the innovative ideas and initiatives to achieve quality in education through bringing the natural, social and human disciplines together, as well as finding appropriate tools and approaches that embody knowledge integration.

In statements to Qatar News Agency (QNA), Director General of ISESCO Chair in Alliance of Civilizations Dr. Ezz El Din Maamish said the topic of the new edition was chosen to be under the theme of: “Science Dialogue: Towards a Civilized Framework for Knowledge Integration” to address schism and fragmentation in social and human sciences from one hand, and natural sciences, their standards and approaches from the other hand. He noted that the award topic seeks to correct the track of the relationship among knowledge fields.

In the context of the evolution of the civilized dialogue and its promotion to local and international corporate action, the education field was prioritized by designating it as a reliable work field whether in national plans of states, in academic and educational programs, or in the general plan of the United Nations Alliance of Civilizations (UNAOC) which oversees the file of the dialogue of civilizations in the UN with the engagement of the states in this track Maamish added.

He added that a new vision has been proposed in education systems, as well as fields of programs, curricula, and research associated with an effective strategy to correct the relationship between knowledge and sciences and overcome the rupture caused by psychological factors associated with the environmental, ideological, and cultural backgrounds.

Director General of ISESCO Chair in Alliance of Civilizations pointed out that the topic of the new edition strives to answer a set of questions, such as the nature of the relationship between knowledge and sciences, how the track of civilized dialogue and its evolution impact the area of integration among knowledge fields, as well as other major questions.

قنا

الدوحة: أعلن كرسي الإيسيسكو لتحالف الحضارات بكلية الشريعة والدراسات الإسلامية في جامعة قطر عن إطلاق الدورة الرابعة 2023 – 2024 لجائزة قطر العالمية لحوار الحضارات، وذلك بالتعاون مع اللجنة القطرية لتحالف الحضارات، ومنظمة العالم الإسلامي للتربية والعلوم والثقافة “إيسيسكو”.

وقد تأسست الجائزة عام 2018 بالتعاون مع وزارة الخارجية في قطر، ممثلة في اللجنة القطرية لتحالف الحضارات، دعما لمسار حوار الحضارات الذي حقق تطورا ملحوظا على الصعيد الدولي، وتأكيدا على دور قطر في هذا الملف الاستراتيجي ذي الأبعاد المتعددة، الذي يحظى باهتمام خاص من الدولة، خاصة في الرؤية الوطنية 2030.

وتهدف الدورة الجديدة من الجائزة إلى تفعيل المجال الأول من الخطط الوطنية والدولية لحوار وتحالف الحضارات، وهو مجال التعليم، في سياق حوار العلوم، والاحتفاء بكل المعارف دون استثناء، والكشف عن أوجه العلاقة بين العلوم والمعارف، وسبل تفعيل فكرة التكامل المعرفي عمليا، في مناهج التربية والتعليم، ومواجهة التحديات المتعلقة بالقطيعة بين المعارف والصراع بينها، ودرء التحيزات المعرفية من خلال عدم تجنيس المعرفة ومركزيتها والبحث عن إطار حضاري مشترك للتعليم والبحث العلمي، بالإضافة إلى تشجيع الأفكار والمبادرات المبتكرة لتحقيق الجودة في التعليم من خلال التقريب بين التخصصات الطبيعية والاجتماعية والإنسانية، وإيجاد مناهج وأدوات ملائمة لتجسيد تكامل النظام المعرفي، فضلا عن إبراز دور العلوم الإسلامية تاريخيا في تجسيد اتصال المعارف وخدمة العلوم لبعضها.

وقال الدكتور عز الدين معميش رئيس كرسي الإيسيسكو لحوار الحضارات بجامعة قطر ورئيس تحرير موسوعة الاستغراب، في تصريح لوكالة الأنباء القطرية /قنا/: لقد تم اختيار موضوع الدورة الجديدة للجائزة بعنوان “حوار العلوم: نحو إطار حضاري لتكامل النظام التعليمي”، لمعالجة حالة التشظي والانشطار والانفصال ما بين العلوم الاجتماعية والإنسانية من جهة، وما بين العلوم الطبيعية ومعاييرها ومناهجها من جهة أخرى، لافتا إلى أنه في موضوع الجائزة يسعى إلى تصويب مسار العلاقة بين الحقول المعرفية.

وأضاف أنه في سياق تطور الحوار الحضاري وارتقائه إلى العمل المؤسسي المحلي والدولي؛ فقد تمت العناية بمجال التعليم من خلال تخصيصه كأبرز مجالات العمل المعتمدة، سواء في الخطط الوطنية للدول أو في البرامج الأكاديمية والتربوية، أو في الخطة العامة للمفوضية السامية لتحالف الحضارات، التي تسهر على ملف حوار الحضارات في الأمم المتحدة، بالتنسيق مع الدول الأعضاء المنخرطة في هذا المسار، كما تم اقتراح رؤية جديدة في الأنظمة التعليمية، وفي ميدان البرامج والمناهج والبحوث، مصحوبة باستراتيجية فاعلة لتصويب العلاقة بين المعارف والعلوم، وتجاوز القطيعة التي لم تكن سوى محصلة لأسباب نفسية مرتبطة بالخلفيات البيئية والأيديولوجية والثقافية أكثر من كونها نتيجة أسباب موضوعية.

وأشار رئيس كرسي الإيسيسكو لحوار الحضارات بجامعة قطر إلى أن موضوع الدورة الجديدة يحاول الإجابة عن مجموعة من الأسئلة مثل: ما طبيعة العلاقة بين المعارف والعلوم؟ وكيف يؤثر مسار الحوار الحضاري وتطوره على مجال التواصل والتكامل بين الحقول المعرفية؟ وكيف تعاملت الأنظمة التعليمية عبر المؤسسات المحلية والدولية مع مشكلة القطيعة بين الحقول المعرفية وإشكالية التكامل والوحدة؟ وكيف أسهمت منظومة العلوم الشرعية الإسلامية في اتصال منظومة العلوم وتأكيد فكرة التكامل؟ وما الوسائل والمناهج والمبادرات العملية التي يمكن ابتكارها واستخدامها لتحقيق تكامل معرفي واقعي في ظل مخرجات تحقق الجودة في التعليم والبحث والتربية في سياق الحوار الحضاري؟ ونوه الدكتور عزالدين معميش إلى أن موضوع الجائزة في دورتها الرابعة يتضمن ثلاثة محاور أساسية؛ الأول “المنطلقات الفكرية والثقافية لفكرة حوار العلوم وتكامل المعارف: ضرورة تبيان الإطار الحضاري”، الذي تطورت فيه فكرة حوار العلوم وتكامل المعارف، ومدى اتصالها وانفصالها على مر التاريخ من خلال الكشف عن القيم الحاكمة للحركة المعرفية وعلاقات حقولها ومنطلقاتها الفكرية والثقافية، فيما يناقش المحور الثاني الأبعاد المفاهيمية لمصطلحات حوار العلوم؛ التكامل، البينية، التجسير، الاتصال، الوحدة…، ومدى موضوعيتها وواقعيتها، أما المحور الثالث فيتناول طبيعة النظام التعليمي المعاصر المستوعب لحوار المعارف والعلوم وتكاملها.

جدير بالذكر أن المشاركة في الجائزة تتم عبر خطاب يتضمن سيرة ذاتية مختصرة للمشارك، يبرز فيها أهم الأبحاث والمؤلفات والمسار العلمي والوظيفي، وخطاب نية المشاركة، يتضمن ملخصا للبحث لا يزيد عن 500 كلمة يشتمل على عنوان البحث، وتوطئة مركزة وفكرة البحث وأسئلته، والإضافات التي قد يقدمها،قبل تاريخ 15 يوليو 2023.

ويحصل الفائز الأول على 160 ألف ريال قطري، والثاني 90 ألف ريال، فيما يحصل صاحب المركز الثالث على 45 ألف ريال قطري، كما تتولى الجهات الراعية طباعة البحوث الفائزة وتوزيعها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button