additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Qatari artist gives unique display to Holy Quran verses at Katara expo

معرض «كلمات من ذهب» لإيمان السعد.. جمالية الخط العربي

DOHA: “Words of Gold”, a calligraphy exhibition by Qatari artist Iman Al Saad, opened at Katara Cultural Village Building 22 on Monday.

The exhibition, inaugurated by Dr. Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti, General Manager of Katara, continues until the end of this month. The exhibition includes a distinctive collection of paintings in which the artist celebrates verses from the Holy Quran, written in various calligraphies using gold.

“I dedicated my work in the first exhibition on the verses of the Holy Quran to my late mother Amna Mahmoud Al Jaidah, as she was the first to teach the Holy Quran in Qatar, and the profits of the whole exhibition will be donated on behalf of my mother to Qatar Charity,” said the artist.

Al Saad said that she chose the title “Words of Gold” for this exhibition for two principal reasons. First, she wanted to refer to what she had written from the Holy Quranic verses, as they were well worth to be written with gold, and the second reason was that she used gold in all of her paintings.

The artist started using the Diwani font in her early works for its beauty, later learning other fonts including Kufi, Moroccan kufi and the Sonbeli which can be seen in the exhibition. She also plans to use other fonts in her future works, she said.

افتتح سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي، المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي كتارا، أمس الأول ، في المبنى 22، معرض «كلمات من ذهب» للفنانة القطرية إيمان السعد. ويضم المعرض، الذي يتواصل حتى آخر الشهر الحالي، مجموعة مميزة من اللوحات التي احتفت من خلالها الفنانة بآيات من القرآن الكريم، كتبتها بخطوط متنوعة باستعمال الذهب.

في هذا السياق قالت الفنانة إيمان السعد: «لقد عملت في معرضي الأول على الآيات القرآنية لتكون في ثواب والدتي المرحومة آمنة محمود الجيده، لأنها أول من علّم القرآن الكريم في قطر، وبذلك سيكون ريع المعرض كله في ثوابها إن شاء الله لـ «قطر الخيرية». وعن تسمية معرضها بكلمات من ذهب، قالت السعد إنها اختارت لمعرضها هذا الاسم لسببين مهمين، أولهما أنها أرادت أن تشير إلى ما خطته من آيات قرآنية، فهي التي تستحق أن ننسخها بالذهب، والسبب الثاني أنها استخدمت الذهب في جميع لوحاتها.

وتضيف: «في بداياتي تعلمت الخط الديواني ثم لما مارسته ولمست جماله تحمست لتعلم الخطوط الأخرى، فأصبحت لوحاتي بذلك متنوعة بتنوع الخطوط التي أستعملها، حيث تشمل الخط الديواني والكوفي والمغربي والسنبلي، وإن شاء الله في الأيام المقبلة سأستخدم الخطوط الأخرى».

وبالنسبة للأوراق المستخدمة في لوحاتها تقول: «جميع الأوراق مقهرة، وهي مصبوغة بمختلف الصبغات النباتية من شاي وقهوة وكركديه ونبات الألام التركي وورق الرمان وغيره. كما استخدمت بعض الأوراق المقهرة الجاهزة في كتابة بعض الخطوط، هذا إلى جانب أهمية عملية الصقل التي لها دور كبير في جمال اللوحة». وتجدر الإشارة إلى أنّ الفنانة إيمان السعد قد بدأت في ممارسة الخط العربي من سوق واقف وتعلم فن الزخرفة الإسلامية والتذهيب من مركز كتارا للفن منذ ثلاث سنوات، ثم ألحقتها بدورات مكثفة في هذين المجالين. ويعد معرض كلمات من ذهب انطلاقتها الأولى في عالم الفن والخط العربي.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button