additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

35th Doha Theater Festival to Kick Off on May 16

انطلاق النسخة الـ 35 من مهرجان الدوحة المسرحي في 16 مايو الجاري

QNA

Doha: The Ministry of Culture will organize the 35th edition of Doha Theater Festival at the Drama Theater in the Cultural Village Foundation (Katara), under the auspices of HE Minister of Culture Sheikh Abdulrahman bin Hamad Al-Thani. The event will take place during the period from May 16 to 29.

Director of the Theater Affairs Center Abdul Rahim Al Siddiqui said that the Doha Theater Festival is among the oldest festivals in the region, and this year has new features that he hopes will become a tradition to be repeated in the coming years.

With the participation of 13 diverse theatrical performances, the festival, he said, will be held with all the elements of theatrical creativity from groups, institutions, amateurs, universities and communities, explaining that a show entitled “50 Years of Theatre” will be held on the opening night of the festival to highlight the march of Qatari theater since its inception until today.

For her part, Director of the Department of Culture and Arts at the Ministry of Culture Maryam Yassin Al Hammadi said that the Doha Theater Festival is an old and distinguished cultural occasion and represents a historical era of culture from its inception until today, adding that theatrical festivals have a positive impact on the theatrical movement in particular and the cultural movement in general since theater is not meant for profit but rather for the support of culture and society and the presentation of ideas and values.

قنا

الدوحة: تنظم وزارة الثقافة /مهرجان الدوحة المسرحي/ في نسخته الـ /35/ تحت شعار “خمسون عاما وأكثر” على مسرح الدراما في المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، وذلك تحت رعاية سعادة الشيخ عبد الرحمن بن حمد آل ثاني وزير الثقافة خلال الفترة من 16 وحتى 29 مايو الجاري.

وقال السيد عبد الرحيم الصديقي مدير عام مركز شؤون المسرح إن مهرجان الدوحة المسرحي يعد من أقدم المهرجانات في المنطقة، ويحمل بصمات جديدة خلال هذا العام نأمل أن تصبح تقليدا يتكرر في السنوات القادمة.

وأضاف أن المهرجان يقام بمشاركة 13 عرضا مسرحيا متنوعا تمزج بين كل عناصر الإبداع المسرحي سواء الفرق أو المؤسسات أو الهواة والجامعات والجاليات، موضحا أنه من المقرر أن يقام في ليلة افتتاح المهرجان عرض بعنوان “50 عاما مسرح” تستعرض مسيرة المسرح القطري منذ تأسيسه وحتى اليوم.

وتشهد نسخة هذا العام من المهرجان فتح الباب أمام المقيمين من الجاليات العربية ليقدموا أعمالهم المسرحية، حيث يشارك عرضان من السودان واليمن. كما سيتم منح الفرصة أمام المواهب الجديدة التي يمكن أن تشكل لاحقاً رافداً للحركة المسرحية، وذلك بتقديم عرض للهواة الذين يقفون على خشبة المسرح للمرة الأولى ليقدموا عرضا مسرحيا متكاملا، وستلي عرض المسرحية ندوات تطبيقية لتحليل العروض ومناقشة أبعادها ويشارك فيها المؤلف والمخرج.

وتأكيداً على دور مركز شؤون المسرح في رصد تاريخ الحركة المسرحية في قطر، أكد الصديقي قيام المركز بإصدار كتابين “مسيرة المسرح في قطر” و”المسرح والبحر” سيتم طرحهما في المهرجان، علاوة على تكريم ثلاثة فنانين من جيل الرواد، وجيل المخضرمين، والجيل الراهن.

وفيما يخص الفرق المسرحية أشار إلى قيام كل فرقة من الفرق المسرحية بترشيح اثنين من أعضائها وذلك لتكريمهما نظير جهودهما وعطاءاتهما.

من جهتها قالت السيدة مريم ياسين الحمادي مدير إدارة الثقافة والفنون بوزارة الثقافة إن مهرجان الدوحة المسرحي مناسبة ثقافية عريقة ومميزة، وتمثل حقبة تاريخية للثقافة منذ بدايته وحتى اليوم، حيث إن للمهرجانات المسرحية أثرا إيجابيا على الحركة المسرحية بشكل خاص والحركة الثقافية بشكل عام، كون مسرح لا يتطلع للربح المادي، بل يدعم الثقافة والمجتمع، ويقدم فكرا وقيما، تتداخل بين العروض.

وأوضحت الحمادي أن المهرجانات فرصة لتلاقي جميع الأطراف ذوي العلاقة بالمسرح، الكتاب والمؤلفين، والمخرجين والفنانين والفرق المسرحية وشركات الإنتاج، وغيرهم من أطراف العملية المسرحية والثقافية، وهو ما يمثل فرصة لحوار مثر وراق بين الجميع.

وأكدت أن مركز شؤون المسرح يعمل على تحقيق أهداف ذات أولوية في اكتشاف المواهب وتأطيرها ودعمها من ناحية أخرى وبناء أجيال متعاقبة تتمتع بالخبرة المكتسبة والمعرفة من خلال التعليم والتدريب.

تجدر الإشارة إلى استضافة المهرجان هذا العام ضيوفاً من دول مجلس التعاون ومن الدول العربية مما يؤكد على احتفاء دولة قطر بالمسرحيين من الدول الشقيقة والصديقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button