additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

2023 Wise Awards Finalists Announced

الإعلان عن القائمة النهائية للمتنافسين على جوائز وايز 2023

QNA

Doha: The finalists for the 2023 edition of the WISE Awards have been announced. These projects, hailing from various countries around the world, have been selected for their innovative and impactful approaches to global educational challenges.

Each year, the initiative celebrates global innovative solutions to pressing educational challenges, with the WISE Awards pre-jury selecting the finalists based on their innovative character, positive contribution to learning, and potential for scalability and adaptability.

The 2023 WISE Awards finalists are Fontan Relational Education (FRE) by Colegio Fontan Capital (Colombia); Shamba Letu by So They Can (Tanzania); Tekwill in Every School by ATIC (Republic of Moldova); International Common Assessment for Numeracy (ICAN) by PAL Network (Kenya); Transform Schools by People for Action (India); Thaki Digital Literacy Rights by Thaki (Lebanon); NaTakallam: Connecting Refugees & Language Learners Worldwide by NaTakallam (USA); Transforming Education Systems by EIDU (Germany); Ahlan Simsim by IRC in partnership with Sesame Workshop (USA); Biodivercities Nature-Based Education Network by OpEPA (Colombia); Catalyzing ECE at Scale by Rocket Learning (India); and ELIFE by Fondation Tunisie pour le Developpement (Tunisia).

“The work acknowledged by the WISE Awards is important in spotlighting new possibilities offered by innovation in education, with each of the twelve 2023 finalists demonstrating new and proven solutions to key education challenges within their communities and beyond,” said CEO of WISE Stavros N. Yiannouka.

Whether enabling access to quality early childhood education, empowering refugee communities through access to digital literacy, or promoting nature-based community learning, these finalists are actively transforming young lives and empowering communities to take action in the face of today’s most heightened challenges.

Six winners will be announced in September, and they will be celebrated at the upcoming summit in Doha, taking place from Nov. 28-29. In addition to publicity and networking opportunities, each winning project will receive USD 20,000 (US).

Since its inception in 2009, the WISE Awards have recognized and promoted 90 innovative projects, from over 150 countries, that are addressing global educational challenges.

This year’s finalists represent a wide range of sectors and locations, showcasing a growing resource of expertise and sound educational practice. The projects emphasize the need for education to be inclusive and equitable, with many finalists working to ensure marginalized communities have access to quality learning opportunities. The use of evidence-based practices and data-driven approaches is also a common thread among the finalists, demonstrating a commitment to rigor and impact in education. By showcasing these diverse approaches and innovative practices, the 2023 WISE Awards finalists are paving the way for a more dynamic and effective education landscape globally.

قنا

الدوحة: أعلن مؤتمر القمة العالمي للابتكار في التعليم “وايز”، إحدى المبادرات العالمية التابعة لمؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، عن القائمة النهائية للمتنافسين على جوائز /وايز 2023/.

وقد وقع الاختيار على قائمة المشاريع النهائية بعد اتباعها لمقاربات مبتكرة ومؤثرة في مواجهة التحديات التعليمية العالمية، حيث تمثل المشاريع المتأهلة للمراحل النهائية لعام 2023 منظمات ومبادرات تعمل على تحسين الوصول إلى التعليم وجودته في جميع أنحاء العالم.

والمشاريع المتأهلة للمراحل النهائية لجوائز /وايز 2023/ هي: “فونتاين للتعليم العلائقي” من مؤسسة /كولوجيو فونتاين كابيتال/، و”شامبا ليتو” من مؤسسة /سو ذاي كان/ ، و”تيكويل في جميع المدارس” من مؤسسة /الجمعية المولدوفية لشركات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات/، و”التقييم الدولي الموحد لمعرفة الحساب” من مؤسسة /بال نيتورك/، و”تحويل التعلم” من مؤسسة /ترانسفورم سكولز آند بيبول فور أكشن/، ومبادرة “ثاكي لحقوق محو الأمية الرقمية” من مؤسسة /ثاكي/، ومشروع “نتكلم: الربط بين اللاجئين ومتعلمي اللغات في جميع أنحاء العالم” من مؤسسة /نتكلم/، و”تحويل أنظمة التعليم” من مؤسسة /إيدو/، و”أهلا سمسم” المقدم بالشراكة بين /لجنة الإنقاذ الدولية وورشة سمسم/، و”شبكة التعليم القائم على الطبيعة في المدن الحيوية” من مؤسسة /أوبيبا/، و”تحفيز التعليم في مرحلة الطفولة المبكرة على نطاق واسع” من مؤسسة /روكيت ليرنينج/، و”إي لايف” المقدم من /المؤسسة التونسية للتنمية/.

وقد اختارت لجنة التحكيم الأولية لجوائز وايز هذه المشاريع المتأهلة للمراحل النهائية بناء على السمات الابتكارية ومساهمتها الإيجابية في التعليم وإمكانية التوسع والقدرة على التكيف، وتقدم المشاريع حلولا فريدة لبعض التحديات التعليمية الأكثر إلحاحا التي يواجهها عالم اليوم.

وتمثل قائمة المشاريع المتأهلة للمراحل النهائية هذا العام مجموعة متنوعة من القطاعات والمواقع، حيث تقدم موردا متزايدا من الخبرات والممارسات التعليمية الرشيدة، وتؤكد هذه المشاريع المبتكرة أيضا على الحاجة إلى أن يكون التعليم شاملا ومنصفا، إذ تعمل العديد من المشاريع المتأهلة للمراحل النهائية على ضمان حصول المجتمعات المهمشة على فرص تعليمية نوعية، كما أن استخدام الممارسات القائمة على الأدلة والمقاربات المستندة إلى البيانات هو أيضا عامل مشترك بين المشاريع المتأهلة للمراحل النهائية، مما يدل على الالتزام بالمعايير والتأثير في التعليم.

ومن خلال عرض هذه الأساليب المتنوعة والممارسات المبتكرة، تمهد المشاريع المتأهلة للمراحل النهائية لجوائز وايز 2023 الطريق أمام بيئة تعليمية أكثر ديناميكية وفاعلية على مستوى العالم.

وبهذه المناسبة، أكد السيد ستافروس يانوكا، الرئيس التنفيذي لمؤتمر القمة العالمي للابتكار في التعليم “وايز” أن العمل الذي تحتفي به جوائز وايز تتجلى أهميته في تسليط الضوء على إمكانات جديدة يفرزها الابتكار في مجال التعليم؛ إذ يقدم كل مشروع من المشاريع الاثني عشر المتأهلة للمراحل النهائية حلولا جديدة ومثبتة لمعالجة تحديات التعليم الرئيسية داخل مجتمعات هذه المشاريع وخارجها.

وتابع بأنه سواء أكانت هذه المشاريع تستهدف تيسير سبل الحصول على التعليم النوعي في مرحلة الطفولة المبكرة، أو تمكين مجتمعات اللاجئين من خلال تيسير محو الأمية الرقمية، أو تعزيز التعلم المجتمعي القائم على الطبيعة، أو ما هو أكثر من ذلك، فإن هذه المشاريع تسهم إسهاما نشطا في تغيير حياة الشباب نحو الأفضل وتمكين المجتمعات لمجابهة أكثر التحديات إلحاحا في عالم اليوم.

وأضاف يانوكا قائلا “سيجري الإعلان عن ستة مشاريع فائزة في شهر سبتمبر المقبل، وسنحتفي بها جميعا ضمن فعاليات قمة “وايز” القادمة المقرر عقدها في الدوحة يومي 28 و29 نوفمبر، وبالإضافة إلى توفير الدعاية والترويج وإتاحة فرص التواصل، سوف يحظى كل مشروع فائز بجائزة مالية قدرها 20 ألف دولار أمريكي.

يذكر أن برنامج “جوائز وايز” يحتفي بالمشاريع التعليمية المبتكرة التي أظهرت تأثيرا تحويليا على الأفراد والمجتمعات الصغيرة والمجتمع الأكبر. كما يجب أن يمثل المشروع مبادرة تعليمية مستمرة ومبتكرة ومؤثرة، وقد حقق بالفعل سجلا ممتازا من النجاح البارز، ومستداما ماليا، ولديه خطة واضحة تشير إلى أهدافه المستقبلية وتطوره، وقابليته للتوسع، وإمكانية تكراره في سياقات ومناطق أخرى من العالم، ويجسد طبيعته المبتكرة بوضوح، ويتسم بالتميز في نطاق عمله، وكذا نوع وعمق تأثيره على المستفيدين منه.

ومنذ تدشينه عام 2009، كرم برنامج “جوائز وايز” وعزز 90 مشروعا مبتكرا، حيث تنتمي جميعها لأكثر من 150 دولة، وتعالج التحديات التعليمية العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button