additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

MOEHE, QU Celebrate Conclusion of Teachers Training Program on Scientific Research Methodology

وزارة التربية والتعليم وجامعة قطر تحتفلان بختام برنامج تدريب المعلمين على منهجية البحث العلمي

QNA

Doha: The Ministry of Education and Higher Education (MOEHE) and Qatar University (QU) celebrated the conclusion of the Teachers Training Program on Scientific Research Methodology, launched in January by the Qatar University Center for Young Scientists in cooperation with the MOEHE’s Training and Development Center. The program saw the participation of 17 middle and high schools teachers in addition to 347 male and female students.

Attended by HE Minister of Education and Higher Education Buthaina bint Ali Al Jabr Al Nuaimi, and QU’s Vice President for Research and Graduate Studies Dr. Maryam Al Maadeed, the closing program ceremony featured a presentation on the Qatar University Center for Young Scientists, and its efforts to develop the Qatari youth’s capabilities and skills in research and critical thinking, in addition to showcasing the contents of the training program, and the experiences of its participants, to conclude by honoring the teachers and students who excelled in the training workshops of the program.

The Program sought to develop the scientific research skills of the participants and enhance their critical thinking, through an intensive training program designed by the Qatar University Center for Young Scientists, relying on the latest research methods and approaches that combine innovative educational methods and interactive practices.

In remarks on this occasion, Dr. Mariam Al Maadeed praised the efforts made by the QU’s Center for Young Scientists to implement the program, and also praised the performance the participants.

She emphasized the importance of cooperation between the Ministry’s Training and Development Center with QU’s Center for Young Scientists in this program, which succeeded in training and qualifying 17 teachers in the field of scientific research methodology through theoretical and and practical training programs and workshops.

Noting to the importance of scientific research in the process of development and advancement of nations and peoples she said that reaching high levels of innovation, research and technical and technological progress is one of the most important requirements of society.

She pointed out that reaching this advanced stage can only be accomplished by activating the mission of universities in revitalizing the scientific research movement at all levels, linking scientific research methodology at all academic levels with development issues and opening channels of cooperation with educational institutions and various development sectors.

For her part, the Director of the Training and Educational Development Center Eman Al Mohannadi praised this partnership with Qatar University Young Scientists Center (QUYSC) whose impact was reflected in the improvement seen in public schools’ teachers and students’ research skills, in line with the human development pillar of the Qatar National Vision 2030.

QUYSC Director Dr. Noora Jabr Al-Thani said in her speech on the occasion of the conclusion of the Teachers Training Program on Scientific Research Methodology that Qatar University seeks to promote a culture of academic research, by establishing a clear curriculum that is especially tailored for every age and educational levels.

QUYSC Director added that the aim of this is to educate and train students from an early age on research principles and methodologies, making research mastery a trait to be proud of, and to enable students to apply these skills practically in an environment that supports thinking, exploration, and creativity.

She explained that QUYSC seeks to ease and improve academic research for students through this program, which provides real life application and practice in the program’s workshops.

The final stage, held at MOEHE headquarters saw qualified schools compete for the middle and high school categories, in which Ahmad bin Mohammed School for Boys won first place for the high school category, followed by the Doha Secondary School for Boys in second place and Zubaida Secondary School for Girls in third.

As for preparatory schools, Hind Bint Amr Al Ansaria Preparatory School for Girls ranked first, whilst Soukaina Bint Al Hussein Preparatory School for Girls and Moza Bint Mohammed Preparatory School for Girls ranked second and third, respectively.

At the end of the ceremony, HE the Minister of Education and Higher Education and QU’s Vice President for Research and Graduate Studies toured the accompanying exhibition of more than 80 research projects, with students presenting Her Excellency with their projects and sharing feedback on their training experiences, with Her Excellency praising the program’s outputs and encouraging students to carry on with their research careers.

قنا

الدوحة: احتفلت وزارة التربية والتعليم والتعليم العالي وجامعة قطر بختام برنامج “تدريب المعلمين على منهجية البحث العلمي”، الذي أطلقه مركز جامعة قطر للعلماء الشباب في يناير الماضي، بالتعاون مع مركز التدريب والتطوير بالوزارة، وشارك فيه 17 معلمًا ومعلمة من مدارس إعدادية وثانوية، إلى جانب 347 طالبًا وطالبة.

وتضمن الحفل الذي حضرته سعادة السيدة بثينة بنت علي الجبر النعيمي وزير التربية والتعليم والتعليم العالي، والدكتورة مريم المعاضيد نائب رئيس جامعة قطر للبحث والدراسات العليا، عرضا عن مركز جامعة قطر للعلماء الشباب، وجهوده في تنمية قدرات ومهارات الشباب القطري في البحث والتفكير الناقد، إلى جانب استعراض مضامين برنامج تدريب المعلمين على منهجية البحث، وتجارب المشاركين فيه، ليُختتم بتكريم المعلمين والطلبة الحاصلين على مراكز متقدمة في الورش التدريبية التي تضمنها البرنامج.

وسعى البرنامج إلى تنمية وتطوير مهارات البحث العلمي للمشاركين وتعزيز التفكير النقدي لديهم، من خلال برنامج تدريبي مكثف صُمم من قِبل مركز جامعة قطر للعلماء الشباب، مستندا إلى أحدث الطرق والمناهج البحثية التي تجمع بين الأساليب التعليمية المبتكرة والممارسات التفاعلية.

وفي تصريح لها بهذه المناسبة، نوهت الدكتورة مريم المعاضيد، بالجهود التي بذلها مركز جامعة قطر للعلماء الشباب لتنفيذ البرنامج، كما أشادت بالمستوى الذي ظهر به المشاركون من معلمين وطلبة وتجلى في مشاريعهم البحثية التدريبية.

وأكدت أهمية التعاون بين مركز التدريب والتطوير التابع للوزارة مع مركز جامعة قطر للعلماء الشباب في هذا البرنامج الذي نجح في تدريب وتأهيل 17 معلمة ومعلمة في مجال منهجية البحث العلمي من خلال البرامج والورش التدريبية العلمية النظرية والتطبيقية وتم نقل المعلومات والأفكار الحديثة في مجال البحث العلمي للمدرسين والمشرفين.

ونوهت إلى أهمية البحث العلمي في مسيرة التنمية والتطوير وتقدم الأمم والشعوب .. وقالت “إن من أهم متطلبات المجتمع في عصرنا الراهن الذي يشهد تطورات كبيرة وسريعة، هو الوصول إلى مراحل عاليـة في الابتكار والبحث والتقدم التقني والتكنولوجي”.

ولفتت إلى أن الوصول إلى هذه المرحلة المتقدمة لا يتم إلا بتفعيل رسالة الجامعات في تنشيط حركة البحث العلمي على كافة المستويات، وربط منهجية البحث العلمي في جميع المراحل الدراسية بقضايا التنمية وفتح قنوات التعاون مع مؤسسات التعليم في البلاد وقطاعـات التنمية المختلفة لتقديم أفضل البرامج للطلبة.

من ناحيتها، أثنت السيدة إيمان المهندي مدير مركز التدريب والتطوير، بوزارة التربية والتعليم والتعليم العالي، على هذه الشراكة مع مركز جامعة قطر للعلماء الشباب، والذي ظهرت ثماره في تطور مهارات المعلمين والطلبة في المدارس الحكومية، وبما يتوافق مع ركيزة التنمية البشرية في رؤية قطر الوطنية 2030.

وأضافت “نتطلع لاستكمال المرحلة الثانية من البرنامج وإضافة أفواج جديدة فيه حتى يكتسب المعلمون والطلبة المهارات البحثية التي تسهم في تعلم أفضل”.

إلى ذلك، قالت الدكتورة نورة جبر آل ثاني، مدير مركز جامعة قطر للعلماء الشباب، في كلمة لها بمناسبة ختام برنامج منهجية البحث العلمي إن لدى جامعة قطر الرغبة الكبيرة في تعزيز ثقافة البحث العلمي، وذلك من خلال إنشاء منهج واضح يتناسب مع كل مرحلة دراسية وعمرية بحيث يصبح جزءًا لا يتجزأ من حياتهم وتفكيرهم نحو جميع التحديات التي يواجهونها.

وأضافت أن الهدف من ذلك هو تأسيس وتدريب الطلبة منذ الصغر على أساسيات البحث ومنهجيته وجعل اتقانه سمه يفتخرون بها ويطبقونها بصورة عملية في بيئة داعمة للتفكير والاستكشاف والإبداع.

وأوضحت الدكتورة نورة آل ثاني أن مركز جامعة قطر للعلماء الشباب يسعى من خلال البرنامج إلى جعل البحث العلمي أسهل وأفضل للطلبة من خلال التطبيق العملي الذي يتخلل جميع ورش البرنامج.. مهنئة جميع الطلبة المشاركين على إنجازهم المتميز في مجال البحث العلمي والكم الهائل من المعرفة التي اكتسبوها، وتمنت لهم الاستمرار في البحث والابتكار.

من جانبهم، عبّر عدد من المعلمين والطلبة المشاركين في البرنامج عن سعادتهم بالمشاركة في هذا البرنامج التدريبي الذي كان حافلا بالورش التدريبية التي طورت من مداركهم وخبراتهم في مجال البحث العلمي وهو ما سهل نقل المعلومات والأفكار إلى الطلاب الذين قدموا مشاريع بحثية مميزة زادت عن 80 مشروعا.

ومن المشاريع التي قدمت خلال البرنامج المشروع البحثي (أثر استخدام مواد قابلة لإعادة التدوير لاستغلال طاقة الرياح داخل محطات المترو) لمدرسة ابن سيناء، ومشروع (أثر استخدام المياه الممغنطة والمضاف إليها اليوريا على الانتاج الزراعي) لمدرسة رفيدة الإعدادية، و(تأثير نبات المورينجا للحد من فقر الدم لدى طالبات المدارس) لمدرسة زينب الإعدادية، وغيرها من الابحاث العلمية التي نالت إعجاب لجنة التحكيم من جامعة قطر..

واشتملت المرحلة النهائية التي أقيمت في مبنى وزارة التربية والتعليم والتعليم العالي على منافسات بين المدارس المتأهلة، وأسفرت هذه المنافسات بين المدارس الثانوية عن فوز مدرسة أحمد بن محمد للبنين، بالمركز الأول، بينما جاءت مدرسة الدوحة الثانوية للبنين في المركز الثاني، ومدرسة زبيدة الثانوية للبنات في المركز الثالث.

أما المدراس الإعدادية، فقد حصدت مدرسة هند بنت عمر الأنصارية الإعدادية للبنات، المرتبة الأولى، بينما جاءت مدرستا سكينة بنت الحسين الإعدادية للبنات، ومدرسة موزة بنت محمد الإعدادية للبنات في المركزين الثاني والثالث على التوالي.

وفي ختام الحفل، قامت سعادة وزير التربية والتعليم والتعليم العالي، ونائب رئيس جامعة قطر للبحث والدراسات العليا بجولة في المعرض المصاحب، واستمعت لشرح مفصّل من الطلبة عن الأبحاث العلمية التي تم إنجازها والتجارب التي قاموا بها خلال فترة تعلمهم وتدريبهم، حيث أثنت على مخرجات البرنامج وحثّت الطلبة على استكمال مسيرتهم البحثية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button