additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Qatar Fine Arts Association Opens Elite Exhibition in Katara

الجمعية القطرية للفنون التشكيلية تفتتح معرض “النخبة” في كتارا

QNA

Doha: Qatar Fine Arts Association opened Monday the Elite exhibition at its headquarters at Building 13 of the General Cultural Village (Katara).

Bringing together a number of artists and visual arts audience, the event showcases 40 art works for 37 Qatari and resident artists, who belong to various generations and artistic schools.

The works displayed include paintings, portraitures, sculptures and ceramics, and they inspire nature, society, people, and heritage. They employ a variety of tools and materials.

Qatari artist Moudhi Al Hajri said in a statement to Qatar News Agency (QNA) that she participated in the exhibition with a painting whose theme was inspired by heritage, and in which there is a mixture of the aesthetics of traditional architecture and games. She added that she conveyed the pulse of life in this heritage by blending the aesthetics of photography and drawing.

Qatari artist Mariam Al Mulla said that her participation includes an imaginary dialogue with one of Pablo Picasso’s works through employing symbols and details from Qatari reality and heritage.

قنا

الدوحة: افتتحت الجمعية القطرية للفنون التشكيلية معرض “النخبة” بمقرها في مبنى 13 بالمؤسسة العامة للحي الثقافي “كتارا”، بحضور عدد من الفنانين التشكيليين والمهتمين بالفنون البصرية.

ويضم أكثر من 40 عملا فنيا لـ 37 فنانا من القطريين والمقيمين، ينتمون لجيل الرواد والوسط والشباب، ويوظفون مختلف المدارس الفنية في تجاربهم ولوحاتهم.

وتتنوع نماذج الأعمال المعروضة بين فنون الرسم والبورتريه والمنحوتات والخزف، وتعكس الثراء في المشهد الفني، في استلهام الطبيعة، والمجتمع والإنسان، والتراث، إلى جانب تنوع الأدوات والخامات، كما تبرز الأعمال ثراء البيئة والثقافات والأمزجة والمشاهد الطبيعية، وتنوع مرجعيات وموضوعات وأساليب الفنانين المشاركين.

واتسم المعرض بمشاركة متميزة للفنانات التشكيليات القطريات، حيث أوضحت الفنانة التشكيلية موضي الهاجري، في تصريح لوكالة الأنباء القطرية “قنا”، أنها شاركت في المعرض بلوحة استلهمت موضوعها من التراث، وفيه مزيج من جماليات المعمار التقليدي والألعاب التراثية، وأنها نقلت نبض الحياة في هذا التراث من خلال المزج بين جماليات الصورة الفوتوغرافية والرسم.

بدورها، قالت الفنانة التشكيلية مريم الملا، إن مشاركتها تتضمن حوارا خياليا مع أحد أعمال الرسام بابلو بيكاسو، من خلال توظيف رموز وتفاصيل من الواقع والتراث القطري في معالجة الموضوع لوحتها.

يشار إلى أن الجمعية القطرية للفنون التشكيلية تهدف إلى رعاية الحركة الفنية التشكيلية في دولة قطر، والارتقاء بالمستوى الفني للموهوبين والمحافظة على إنتاجهم وتشجيعهم، وتوثيق الحوار والتواصل بينهم وبين الفنانين في البلاد العربية والعالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button