additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆 Sport

AFC Announces Seeding for AFC Asian Cup 2023; Qatar in Pot 1

المنتخب القطري في المستوى الأول لقرعة كأس آسيا لكرة القدم 2023

QNA

Kuala Lumpur: The Asian Football Confederation (AFC) announced on Friday the seeding for the AFC Asian Cup Qatar 2023 Final Draw, which will take place on May 11, 2023, in Doha, Qatar.

As with the previous editions of Asia’s crown jewel, Qatar have been allocated the first position in Pot 1 ahead of the draw to be held at the Katara Opera House to ensure that the host nation commences the tournament with the opening match scheduled for Jan. 12, 2024, the AFC said in a statement on its website.

Joining the hosts and defending champions in Pot 1 are the teams ranked from second to sixth in Asia in the latest FIFA Ranking namely, four-time winners Japan, three-time champions the Islamic Republic of Iran, two-time winners Korea Republic, 2015 champions Australia and Saudi Arabia who will be aiming to claim their fourth Continental crown.

Pot 2 will comprise 2007 champions Iraq, 2019 hosts the United Arab Emirates, Oman, 2011 semi-finalist Uzbekistan, two-time runners up China and Jordan.

Meanwhile, Bahrain, Syria, Palestine, Vietnam, Kyrgyz Republic and Lebanon will take their places in Pot 3, while India, debutants Tajikistan, Thailand, Malaysia, Hong Kong and Indonesia will complete the line-up in Pot 4.

Similar to the expanded 2019 edition in the United Arab Emirates, the 24 teams will be divided into six groups of four teams each across Groups A to F, with the top two and four best third-placed teams advancing into the final 16 of the competition before the Asian champions are crowned on Feb. 10, 2024.

Some of the most iconic names of Asian football are expected to grace the Final Draw as Draw Assistants with the Head Coaches from the 24 teams also poised to be in attendance.

قنا

كوالالمبور: أعلن الاتحاد الآسيوي لكرة القدم التصنيف الرسمي لقرعة كأس آسيا 2023 في قطر، والتي تقام يوم 11 مايو المقبل في الدوحة، وذلك عقب الإعلان عن التصنيف الجديد في الاتحاد الدولي لكرة القدم الصادر لشهر أبريل.

وجاء منتخب قطر المضيف وبطل النسخة الماضية، في الموقع الأول ضمن الوعاء الأول في سحب القرعة التي تقام على مسرح دار الأوبرا في الحي الثقافي /كتارا/، وذلك لضمان خوض منتخب الدولة المضيفة للمباراة الافتتاحية يوم 12 يناير 2024.

وينضم لمنتخب قطر في المستوى الأول المنتخبات المصنفة من الثاني ولغاية السادس بحسب تصنيف الاتحاد الدولي لكرة القدم، وهي اليابان التي توجت باللقب أربع مرات من قبل، وإيران الفائزة بلقب البطولة ثلاث مرات، وكوريا الجنوبية التي توجت باللقب مرتين، وأستراليا بطلة نسخة عام 2015، والسعودية الفائزة بالبطولة ثلاث مرات.

في المقابل يتضمن المستوى الثاني منتخبات العراق بطل نسخة عام 2007، والإمارات التي استضافت النسخة الماضية عام 2019، وعُمان، وأوزبكستان التي بلغت قبل نهائي نسخة عام 2011، والصين التي نالت الوصافة مرتين، والأردن.

وجاء في المستوى الثالث منتخبات البحرين وسوريا وفلسطين وفيتنام وقرغيزستان ولبنان، في حين يتضمن المستوى الرابع كل من الهند وطاجيكستان التي تخوض المشاركة الأولى في البطولة وتايلاند وماليزيا وهونغ كونغ وإندونيسيا.

وسوف يتم تقسيم المنتخبات الـ24 المشاركة في البطولة على ست مجموعات، وبحيث تضم كل مجموعة أربعة منتخبات، ويتأهل إلى دور الـ16 أول فريقين من كل مجموعة إلى جانب أفضل أربعة منتخبات حاصلة على المركز الثالث، علماً بأن المباراة النهائية تقام بتاريخ 10 فبراير 2024.

ويشهد الحفل حضور مجموعة من النجوم التاريخيين في قارة آسيا، ليشاركوا في عملية سحب القرعة، كما يتواجد مدربو المنتخبات الـ24.

وكان الاتحاد القاري قد أعلن مؤخرا عن إقامة مباريات البطولة على ملاعب /الجنوب/ و/المدينة التعليمية/ و/البيت/ و/الثمامة/ واستاد خليفة الدولي و/أحمد بن علي/، المونديالية، إضافة إلى استاد جاسم بن حمد واستاد عبدالله بن خليفة.

وتقام كأس آسيا 2023 في قطر على امتداد 30 يوماً، بزيادة يومين عن النسخة الماضية التي امتدت 28 يوماً عام 2019 في الإمارات، وذلك من أجل تعزيز التجربة التي تحظى بها جماهير كرة القدم المتحمسة في قارة آسيا، وتعزيز مكانة البطولة.

يشار إلى أن البطولة القارية التي انطلقت في العام 1956 ستستضيفها قطر للمرة الثانية خلال 12 عامًا بعد (2011) والثالثة في تاريخها، بعد أن نظمت نسخة العام 1988.

ويملك منتخب اليابان الرقم القياسي في الفوز بالبطولة القارية، حيث توج في أربع مناسبات، كان آخرها في نسخة 2011 بالدوحة، بفارق لقب أمام السعودية وإيران، وتحمل كوريا الجنوبية المركز الثالث بلقبين، في حين توج المنتخب القطري بلقب البطولة القارية للمرة الأولى في تاريخه في النسخة الأخيرة التي أقيمت في الإمارات مطلع العام 2019، وبات رابع منتخب عربي وخليجي يتوج باللقب الآسيوي عقب السعودية، والكويت، والعراق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button