additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

Ramadan Book Fair Organizes Symposium on Family Reconciliation

صناعة الوفاق الأسري في ندوة بمعرض رمضان للكتاب

QNA

Doha: In cooperation with the Ministry of Endowments and Islamic Affairs (Awqaf), the Ministry of Culture organized a symposium on rules of family reconciliation, as part of the events held within the Ramadan Book Fair, which will continue until next Saturday at Darb Al Saai in Umm Salal.

Experts in the field of family affairs and Islamic matters have participated in the symposium.

The symposium addressed the most important rules established by Islamic law to preserve the family entity and achieve reconciliation between spouses.
Counselor of family affairs Dr. Ahmed Al Farjani said that family reconciliation goes through several stages, most importantly is acquaintance between the spouses, as well as coexistence, adaptation, understanding, and cooperation in order to reach harmony, friendship and reconciliation, to ensure a stable marriage.

He stressed the need for mutual respect and a culture of dialogue, in addition to finding common characteristics that will sustain the harmony of the relationship.

For his part, Dr. Abdul Moeen Al Qahtani, an imam and preacher at Awqaf, emphasized the importance of educating those who are about to get married before they embark upon marriage to learn how to face the new family life.

Both spouses must realize that every person has mistakes and accept that the partner is not perfect, and it is important for the husband and wife to set future plans from the beginning to enhance understanding between them, Dr. Al Qahtani added, stressing the need for openness and frankness between the spouses, in addition to mutual interests.

The two speakers gave a lot of tips that help reach reconciliation between partners.

 

قنا

الدوحة: نظمت وزارة الثقافة بالتعاون مع وزارة الأوقاف والشؤون الاسلامية ندوة تحت عنوان “قواعد في صناعة الوفاق الأسري ” وذلك ضمن الفعاليات المصاحبة لمعرض رمضان للكتاب والذي يستمر حتى الأحد المقبل في مقر درب الساعي بأم صلال.

وشارك في الندوة كل من الدكتور أحمد الفرجاني مستشار شؤون أسرية في الشبكة الإسلامية، والدكتور عبد المعين علي القحطاني إمام وخطيب بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية ، وأدارها السيد /فهد أحمد المحمد الباحث الشرعي بإدارة الدعوة والإرشاد الديني بوزارة الأوقاف والشؤون الاسلامية.

وتناولت الندوة أهم القواعد التي أرستها الشريعة الإسلامية للحفاظ على كيان الأسرة وتحقيق الوفاق بين الزوجين.

وقال الدكتور أحمد الفرجاني إن صناعة الوفاق الأسري تمر بعدة مراحل أولها التعارف بين الزوجين ثم التنازل والتعايش والتكيف وفهم النفسيات، والتعاون فيما اتفقوا فيه وصولا إلى التآلف والصداقة والوفاق، مشيرا إلى أن هذه الأمور تحتاج إلى مهارات لكل من الزوجين مما يضمن لنا أسرة مستقرة.

وأكد أنه من الضروري أن تبنى الأسر على قواعد الدين وأن يكون رغبة الزوج والزوجة إرضاء الله عز وجل، وأن يتوفر الاحترام المشترك وأن تتوفر ثقافة الحوار ، وبناء للإيجابيات والبحث عن القواسم المشتركة ما يديم العلاقة والوفاق . فضلا عن أهمية أن ندرك جميعا ان الكمال محال وأن النقص يطاردنا فما ينبغي أن نسعى إلى الكمال لكن نطور الايجابيات ونحاول التعايش مع السلبيات ونحاصرها في أضيف نطاق ولا يكون هم الزوج هو برمجة الزوجة حسب أفكاره ورغبته بل لابد أن يدرك أن الاختلاف طبيعة الحياة.

ومن جهته قال الدكتور عبدالمعين القحطاني، إن الزواج هو سنة النبي ومن بداية الزواج لابد أن يدرك الزوج والزوجة أهمية هذه المؤسسة الاجتماعية وأنها سنة الله في الكون ، مؤكدا على أهمية دور التثقيف للمقبلين على الزواج للتعرف على كيفية مواجهة الحياة الأسرية الجديدة.

وأضاف “لابد ان يدرك كل من الزوجين أن كل انسان به أخطاء وأن يتقبل الشريك بأنه غير كامل ، مع ضرورة التغافل عن بعض الأخطاء لتمضي الحياة ، وأن يضع الزوج والزوجة من البداية خطط مستقبلية لتعزيز التفاهم بينهما ، وان تكون هناك مكاشفة ومصارحة بين الزوجين إلى جانب الاهتمام المتبادل”.

وقدم المتحدثان الكثير من النصائح التي تساعد على الوفاق السري من الاهتمام بكل شريك وعد السماح للآخرين بالتدخل في حياتها إلى في نطاق ضيق جدا، مؤكدين أن عماد تحقيق الوفاق هي التأسي بسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم وإعلاء الشرع الحنيف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button