additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Qatar Museums Chairperson, Minister of Public Health Inaugurate Artworks in HMC Hospitals

رئيس مجلس أمناء متاحف قطر ووزير الصحة العامة تدشنان الأعمال الفنية المعروضة في مستشفيات حمد الطبية

QNA

Doha: HE Chair of the Board of Trustees of Qatar Museums Sheikha Al Mayassa bint Hamad Al-Thani, and HE Minister of Public Health Dr. Hanan Mohamed Al Kuwari inaugurated at the Women’s Health and Research Center of Hamad Medical Corporation, the artworks that participated in the “Outbreak” exhibition. The exhibition was initially held by Doha Film Institute in 2020.

The exhibition is inspired by efforts to tackle the (COVID-19) pandemic, as these artworks were provided by Qatar Museums to be displayed in various hospitals and facilities of Hamad Medical Corporation.

Following the inauguration, HE Minister of Public Health Dr. Hanan Mohamed Al Kuwari accompanied HE Sheikha Al Mayassa bint Hamad Al-Thani on a tour of the facilities in the Women’s Wellness and Research Center to view the artworks on display at the center, which comes within the unique partnership between Hamad Medical Corporation and Qatar Museums.

HE Minister of Public Health said that the partnership between Hamad Medical Corporation and Qatar Museums reflects the growing importance of art in healthcare facilities, as many studies indicate the positive impact that art can have on the healing and recovery process of patients. Her Excellency added that art has many benefits for physical and psychological health, as many studies have shown that adding an artistic touch to hospitals and healthcare facilities can help relieve feelings of anxiety, stress or depression for both patients and healthcare staff. She explained that art helps transform the usual therapeutic environment into one that is more capable of providing compassionate care and provides a source of inspiration, which enhances the recovery of patients.

HE the Minister of Public Health expressed her thanks to HE Sheikha Al Mayassa bint Hamad Al-Thani and Qatar Museums for their cooperation and continuous support, bringing these wonderful and diverse pieces of art to Hamad Medical Corporation hospitals, and giving the opportunity to patients, visitors and health care teams to enjoy and contemplate them.

قنا

الدوحة: دشنت سعادة الشيخة المياسة بنت حمد آل ثاني رئيس مجلس أمناء متاحف قطر، وسعادة الدكتورة حنان محمد الكواري وزير الصحة العامة بمركز صحة المرأة والأبحاث التابع لمؤسسة حمد الطبية، الأعمال الفنية التي شاركت بمعرض “Outbreak” أو “اندلاع” من تقديم مؤسسة الدوحة للأفلام والذي أقيم في عام 2020 .

والمعرض مستوحى من جهود التصدي لجائحة فيروس كورونا “كوفيد – 19″، حيث قُدمت هذه الأعمال الفنية مساهمة من متاحف قطر لعرضها في مستشفيات ومرافق مؤسسة حمد الطبية المختلفة.

وعقب التدشين، اصطحبت سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري وزير الصحة العامة، سعادة الشيخة المياسة بنت حمد آل ثاني في جولة بمرافق مركز صحة المرأة والأبحاث للاطلاع على الأعمال الفنية المعروضة بالمركز، والتي تأتي ضمن الشراكة الفريدة بين مؤسسة حمد الطبية ومتاحف قطر.

وقد ضمت الأعمال الفنية المعروضة “تجربة التأمل” للفنانة أنفال الكندري، و”استهلاك المستهلك” للفنان محمد السويدي، و”استعادة الطبيعة” للفنانة الشيخة روضة آل ثاني، ومنحوتة “Bahrani Baby” أو (الطفل بحراني) المعروضة في مركز صحة المرأة والأبحاث وهي للفنان الشهير عراقي المولد والمقيم في قطر أحمد البحراني.

وقالت سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري وزير الصحة العامة إن الشراكة بين مؤسسة حمد الطبية ومتاحف قطر تعكس تزايد أهمية الفن في مرافق الرعاية الصحية، حيث تشير العديد من الدراسات إلى الأثر الإيجابي الذي يمكن أن يحدثه الفن في عملية شفاء وتعافي المرضى.

وأضافت سعادتها أن للفن العديد من الفوائد على مستوى الصحة البدنية والنفسية، حيث أثبتت العديد من الدراسات أن إضفاء لمسة فنية داخل المستشفيات ومرافق الرعاية الصحية يمكن أن يساعد في تخفيف الشعور بالقلق والتوتر أو الاكتئاب لكل من المرضى وكوادر الرعاية الصحية.

وأوضحت أن الفن يساعد على تحويل البيئة العلاجية المعتادة إلى بيئة أكثر قدرة على تقديم الرعاية الحانية وتمنح مصدرا للإلهام مما يعزز شفاء المرضى.

وعبرت سعادة وزير الصحة العامة عن شكرها لسعادة الشيخة المياسة بنت حمد آل ثاني ولمتاحف قطر على تعاونهم ودعمهم المستمر وجلب هذه القطع الفنية الرائعة والمتنوعة إلى مستشفيات مؤسسة حمد الطبية وإعطاء الفرصة للمرضى والزوار وفرق الرعاية الصحية للاستمتاع بها وتأملها.

جدير بالذكر أن مستشفيات مدينة حمد بن خليفة الطبية ومركز المها بمستشفى الوكرة يعرضون أعمالا فنية من إبداعات نحو 24 من المواهب المحلية.

وكانت هذه الأعمال قد ظهرت سابقا في معرض Outbreak الذي تناول واقع العالم خلال جائحة فيروس كورونا ‘كوفيد-19″، بالإضافة إلى تكريم كوادر الخطوط الأمامية في دولة قطر والأبطال الذين استمروا في القيام بدور مهم وحاسم لضمان سلامة الجميع خلال تلك الجائحة.

كما تتضمن الأعمال الفنية الأخرى المعروضة بمرافق مؤسسة حمد الطبية أعمالا تعرض في إطار التعاون مع المصورة العالمية الشهيرة آن جيديس وقطع ومنحوتات فنية إسلامية تاريخية أخرى.

من جهة ثانية قامت سعادة الشيخة المياسة بنت حمد آل ثاني وسعادة الدكتورة حنان محمد الكواري بزيارة المرضى بمركز قطر لإعادة التأهيل، والاطلاع على مجموعة من خدمات إعادة التأهيل المتقدمة التي يوفرها المركز، بما في ذلك مرفق “الطريق السهل-Easy Street” لإعادة التأهيل ومختبر تحليل المشي ووحدة العلاج الطبيعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button