additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022🇶🇦 DOHA

“Legacy – FIFA World Cup Qatar 2022” Launched at QNL

تدشين كتاب الإرث ـ كأس العالم FIFA قطر 2022 في مكتبة قطر الوطنية

QNA

Doha: Qatar National Library (QNL) on Tuesday hosted the launch ceremony of the book /Legacy – FIFA World Cup Qatar 2022/, by HE Dr. Sheikh Thani bin Ali bin Saud Al-Thani.

HE Minister of State and President of QNL Dr. Hamad bin Abdulaziz Al Kuwari said in a speech during the ceremony that hosting the tournament and the success in organizing it will remain an honorable legacy that inspires the coming generations to be proud of their past and plan to build their future.

His Excellency viewed the book as a praiseworthy cultural initiative that enriches the Arabic library, and documents the exceptional and unique event experienced by Qatar and the Arab nation. “It was a turning point in improving the world’s view and respect for us as an accomplished nation capable of facing challenges,” he said.

The President of Qatar National Library appreciated the initiative of HE Dr. Sheikh Thani bin Ali Al-Thani to issue this book, given that it emphasizes the importance of spreading the culture of documentation in our society. “We need documentation and building a wide archive as well, because historical memory requires the existence of this archive, as through it the individual, as well as institutions, can transform memory into an active force in the present.” he added.
His Excellency said: “What we need today, and in order to invest all these gains, is to document all the events of the World Cup with all its sporting, social, economic and cultural aspects, so that the World Cup blog would be a source of inspiration for the coming generations as well as a national, Arab and international experience that can be used in the future of international relations.

For his part, HE Deputy Chairman of the National Human Rights Committee (NHRC) Dr. Mohammad bin Saif Al Kuwari, said in his speech that the ten years that preceded FIFA World Cup Qatar 2022, saw profound legal as well as urban transformations in the country, asserting that the NHRC is a witness to these transformations, especially in the aspects related to the reforming human rights and workers’ rights.

He pointed out that the NHRC was the watchful eye, monitor and trustee of the human rights situation in the State of Qatar.

The Deputy Chairman of NHRC congratulated the author on the valuable book, in which he outlined the landmarks that highlight the legacy and impact created through hosting the tournament, calling on scholars and researchers to expand on monitoring these transformations, especially in the legal aspects.

The book author, HE Dr. Sheikh Thani bin Ali bin Saud Al-Thani said in his speech at the ceremony: “We are not really celebrating the launch of a book, but rather the success of the State of Qatar in organizing the first Arab version of the World Cup, as the tournament left us with a legacy of pride and achievements in all aspects of life.” His Excellency revealed that a number of ambassadors of the countries that participated in the World Cup contributed to writing the book.

“We published quotes for them in which they expressed their contemplation-worthy impressions and opinions about the tournament. As for the introduction to the book, it was written by HE Minister of State and President of Qatar National Library Dr. Hamad bin Abdulaziz Al Kuwari, who wrote an article worth reading and contemplating because it contains a deep insight into the World Cup legacy for the State of Qatar.

HE Dr. Sheikh Thani bin Ali bin Saud Al-Thani thanked Mwani Qatar, the official sponsor of the book, and said that it was “a fundamental pillar in the country’s success in hosting the World Cup.” He also thanked the National Human Rights Committee, which contributed to formulating and reforming human rights laws.

قنا

الدوحة: احتضنت مكتبة قطر الوطنية حفل تدشين كتاب /الإرث ـ كأس العالم FIFA قطر 2022/، الذي حرره سعادة الدكتور الشيخ ثاني بن علي بن سعود آل ثاني .

وقال سعادة الدكتور حمد بن عبدالعزيز الكواري وزير الدولة ورئيس مكتبة قطر الوطنية في كلمة له بالمناسبة: “إن استضافة هذه البطولة والنجاح في تنظيمها سيظل إرثا مشرفا ملهما لأبنائنا وأحفادنا؛ للاعتزاز بماضيهم والتخطيط لبناء مستقبلهم لكي يجعلوا من حاضرهم واقعا أجمل وماضيا ملهما بدوره لأبنائهم وأحفادهم”.

وعد سعادته هذا الكتاب مبادرة ثقافية محمودة تثري المكتبة العربية، وتوثق هذا الحدث الاستثنائي الفريد الذي عاشته قطر والأمة العربية، “وكان نقطة تحول في تحسين نظرة العالم لنا واحترامه لنا كأمة منجزة قادرة على مواجهة التحديات، وقدمنا فيه أنفسنا وثقافتنا وحضارتنا وقيمنا الاجتماعية، وأثبتنا فيه رقينا من خلال تأكيد مبدأ الاحترام المتبادل”، منوها في الوقت نفسه بأن هذه البطولة لم تكن مجرد مناسبة رياضية عابرة، لكنها كانت منعطفا تاريخيا لقطر وللعرب، ولكل الدول التي تسعى لرقي الحضارة الإنسانية.

وثمن رئيس مكتبة قطر الوطنية مبادرة سعادة الدكتور الشيخ ثاني بن علي آل ثاني لإصدار هذا الكتاب؛ نظرا لكونه يؤكد على أهمية نشر ثقافة التوثيق في مجتمعنا، وقال بهذا الخصوص: “نحن بحاجة إلى التوثيق وبناء أرشيف واسع أيضا؛ لأن الذاكرة التاريخية تتطلب وجود هذا الأرشيف؛ إذ من خلاله يستطيع الفرد كما المؤسسات تحويل الذاكرة إلى قوة فاعلة في الحاضر”.

وأضاف سعادته: “ما نحتاجه اليوم، ولأجل استثمار كل تلك المكتسبات هو توثيق كل مجريات كأس العالم بجوانبها الرياضية والاجتماعية والاقتصادية والثقافية، حتى تكون “مدونة كأس العالم” منبعا للاعتبار للأجيال وتجربة وطنية وعربية وعالمية يمكن الاستفادة منها في مستقبل العلاقات الدولية.

من جهته، قال سعادة الدكتور محمد بن سيف الكواري، نائب رئيس اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان، في كلمته : “إن السنوات العشر التي سبقت استضافة قطر لأول بطولة عربية من كأس العالم، شهدت تحولات قانونية وعمرانية عميقة في الدولة، وكنا في اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان شهودا على هذه التحولات، خصوصا في جوانبها المتعلقة بصيانة حقوق الإنسان وحقوق العمال”.

وأشار إلى أن اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان كانت العين الساهرة والراصدة والأمينة على أوضاع حقوق الإنسان في دولة قطر، وتصدر تقاريرها السنوية بشكل منتظم.

وهنأ نائب رئيس اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان، مؤلف الكتاب، على هذا الكتاب القيم، والذي وضع فيه الخطوط العريضة لإبراز الإرث والأثر الذي تركته هذه الاستضافة، داعيا في الوقت نفسه العلماء والباحثين أن يتوسعوا في رصد هذه التحولات، خصوصا في جوانبها القانونية، وتلك المتعلقة بسمعة ومكانة الدولة على المستوى الإقليمي أو الدولي.

من جهته، قال سعادة الدكتور الشيخ ثاني بن علي بن سعود آل ثاني -مؤلف الكتاب- في كلمته أمام الحضور: “نحن في الحقيقة لا نحتفل بتدشين كتاب، لكننا نحتفل بنجاح دولة قطر في تنظيم أول نسخة عربية من بطولة كأس العالم، حيث تركت لنا البطولة إرثا من الفخر وإرثا من الإنجازات في كل مناحي الحياة”.

وكشف سعادته أن عددا من سفراء الدول التي شاركت منتخباتها في كأس العالم ساهموا في تحرير الكتاب، وأضاف: “نشرنا لهم مقولات عبروا فيها عن انطباعاتهم وآرائهم حول البطولة، وهي آراء وانطباعات جديرة بالتأمل. أما مقدمة الكتاب فقد خطها سعادة الدكتور حمد بن عبدالعزيز الكواري وزير الدولة ورئيس مكتبة قطر الوطنية، الذي كتب مقالا جديرا بالقراءة والتأمل؛ لأنه احتوى على نظرة عميقة لإرث كأس العالم لدولة قطر”.

وتقدم سعادة الدكتور سعادة الدكتور الشيخ ثاني بن علي بن سعود آل ثاني بالشكر لـ/مواني قطر/، الراعي الرسمي للكتاب، وقال إنها كانت “ركيزة أساسية في نجاح الدولة في استضافة كأس العالم”، كما تقدم بشكره للجنة الوطنية لحقوق الإنسان، التي أسهمت في صياغة وصيانة حقوق الإنسان، وكانت “بوابة قطر للعبور إلى النجاح في استضافة كأس العالم”.

من جانبه، قال السيد حمد علي الأنصاري مدير التسويق والعلاقات العامة بـ /مواني قطر/: إن الكتاب يوثق قصة نجاح، ستبقى إرثا يتناوله الأجيال ويفتخرون به على مر العصور، مشيرا إلى أن هذا الحدث الاستثنائي وضع البلاد في دائرة الضوء العالمية، وأظهر بنيتها التحتية، وكرم الضيافة، والقدرات الهائلة التي تتمتع بها كدولة رائدة في إقامة البطولات الرياضية الكبرى والفعاليات رفيعة المستوى.

وأضاف: “فخورون بكوننا جزءا من هذا الإرث الذي يقدم للأجيال الحالية والقادمة لمواصلة جهود بناء وتشكيل إرث دولة قطر في المستقبل”، مشيدا بالقائمين على إعداد الكتاب؛ لما بذلوه من جهد في توثيق إرث البطولة وحفظه للأجيال القادمة.

شهد حفل التدشين عقد جلسة حوارية بالتعاون مع كليات الهندسة والآداب والاقتصاد بجامعة قطر، شارك فيها الدكتور خالد كمال ناجي عميد كلية الهندسة، والدكتور جلال القناص الأستاذ المشارك بكلية الإدارة والاقتصاد، والدكتور عبدالمطلب مكي الأستاذ المساعد بقسم الإعلام بكلية الآداب والعلوم.

جدير بالذكر أن الكتاب يضم بين دفتيه ترجمة للغة الإنجليزية في 97 صفحة، أما الصفحات اللغة العربية فعددها 135 صفحة.

ووثق الكتاب للإرث الذي تركه المونديال في عدد من القطاعات وهي: الإرث المعماري والحضاري، الإرث الاقتصادي والسياحي، الإرث القانوني: تجربة العمل، ثم الإرث الثقافي والتراثي.

كما أن لغة الأرقام كانت حاضرة بقوة في هذا العمل التوثيقي، وهو ما تركه إرث كأس العالم FIFA قطر 2022، حيث إن هذه النسخة كانت الأعلى تهديفيا بـ 172 هدفا في رقم قياسي جديد.

كما أوضح المؤلف أن النهائيات كانت حاضرة عبر مواقع التواصل الاجتماعي، حيث إن إحدى أغاني المونديال حققت 450 مليون مشاهدة، بالإضافة إلى أن 5 مليارات هو الرقم المسجل للتفاعل عبر منصات التواصل الاجتماعي، فضلا عن 262 مليارا هو عدد الوصول التراكمي عبر جميع المنصات.

إلى ذلك، يوثق الكتاب ما أنجز على الأرض خلال عقد من الزمن، من بنية تحتية ومتاحف جديدة وغير ذلك، من قبيل إلغاء نظام الكفالة، وتسهيل إجراءات الانتقال، وإلغاء نظام إذن الخروج، وضمان الحقوق والسلامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button