additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Doha to Host Global Youth Interfaith & Intercultural Forum Next Week

الدوحة تستضيف منتدى الشباب العالمي للحوار بين الأديان والثقافات الأسبوع المقبل

QNA

Doha: Doha will host the Global Youth Interfaith & Intercultural Forum, Qatar 2023 from Feb. 11 to 14, 2023. The forum, which is organized by Doha International Center for Interfaith Dialogue (DICID) and A Common Word Among the Youth (ACWAY), came under the slogan ” Youth and Peace Building: Interfaith from Theory to Application”.

More than 60 young men and women from 42 countries, in addition to 20 male and female participants from the State of Qatar, are participating in the forum, which is being held at the headquarters of the Qatar Scouts and Girl Guides Association.

In a statement to Qatar News Agency (QNA), HE Chairperson of the Board of Directors of the Doha International Center for Interfaith Dialogue (DICID) Dr. Ibrahim Saleh Al Nuaimi said that Doha’s hosting of this youth forum reflects the State of Qatar’s belief in the capabilities of youth, and their decisive role in shaping tomorrow, and for this reason the center is always keen to involve them in all its activities, so that the culture of dialogue prevails among the new generation.

He added that the State of Qatar has always been proactive in its initiatives in the field of dialogue and cultural and civilizational communication, which has earned it a prestigious global position, indicating that the objective of the forum, which includes various lectures, training courses and workshops, is to highlight the pivotal role of youth in stimulating coexistence, religious and cultural dialogue, and confronting extremism and intolerance.

He explained that this event represents an extension for the goals and vision of DICID with regard to the importance of involving young people in all international events and activities related to interfaith dialogue, pointing out that the center decided that this forum should be entirely composed of young people to listen to their opinions and discussions, while the center’s mission is limited to listening and debating with them, presenting workshops by academic professors and specialists, and transferring ideas and proposals to a higher level for decision-makers in order to support youth activities locally and globally.

His Excellency also referred to the growing interest in youth issues at the global level, which prompted the Center to organize such an international event, pointing out that this forum represents a platform to listen to the points of view of young people in which they should have an active role, such as the issue of climate change and its wide-ranging global effects, and other issues of concern to the younger generation.

His Excellency Dr. Ibrahim Saleh Al Nuaimi concluded his statement to QNA by stressing that youth are the opportunity and hope to restore and spread the correct religious and human values, make it a focus for building a tolerant and coexistent world, and confronting extremism, terrorism and hatred.

قنا

الدوحة: تستضيف الدوحة خلال الفترة من 11 إلى 14 فبراير الجاري “منتدى الشباب العالمي للحوار بين الأديان والثقافات – قطر 2023″، وذلك تحت شعار “الشباب وبناء السلام: حوار الأديان من النظرية إلى التطبيق”، وينظمه مركز الدوحة الدولي للحوار بين الأديان، ومؤسسة كلمة سواء بين الشباب “أكواي” العالمية.

ويشارك في المنتدى، الذي يعقد بمقر جمعية الكشافة والمرشدات القطرية، نخبة من الشباب الناشطين في العمل الحقوقي والخدمة المدنية التطوعية، يزيد عددهم عن (60) شابا وشابة من (42) دولة، بالإضافة 20 مشاركا ومشاركة من دولة قطر.

وفي تصريح لوكالة الأنباء القطرية “قنا”، أكد سعادة الدكتور إبراهيم صالح النعيمي، رئيس مجلس إدارة مركز الدوحة الدولي للحوار بين الأديان، أن استضافة الدوحة هذا المحفل الشبابي يعكس إيمان دولة قطر بقدرات الشباب، ودورهم الحاسم في صناعة الغد، وحمل لواء المستقبل، “ولهذا يحرص المركز دوما على إشراكهم في جميع أنشطته، حتى تكون ثقافة الحوار هي السائدة في أوساط الجيل الجديد”.

وأضاف أن دولة قطر سباقة دائما بمبادراتها في مجال الحوار والتواصل الثقافي والحضاري، مما أكسبها مكانة عالمية مرموقة، وجعلها واحدة من دول العالم الأكثر تأثيرا في مثل هذه القضايا، ولها إسهامات وأدوار مشهودة في هذه المجالات، مبينا أن هدف المنتدى، الذي يتضمن محاضرات ودورات تدريبية وورش عمل متنوعة؛ إبراز الدور المحوري للشباب في تنشيط التعايش والحوار الديني والثقافي، والتصدي للتطرف والتعصب والكراهية تجاه الآخر.

وأوضح أن هذه الفعالية هي امتداد لتحقيق أهداف ورؤية مركز الدوحة الدولي لحوار الأديان فيما يتصل بأهمية إشراك الشباب في كل الفعاليات والأنشطة الدولية المتعلقة بالحوار بين الأديان، وإيجاد الحوافز المقنعة لهم لدفعهم لذلك؛ أملا في تأهيل جيل جديد مؤمن بثقافة الحوار والتعايش السلمي مع الآخر، لافتا إلى أن المركز ارتأى أن يكون هذا المنتدى بكامله من الشباب؛ بهدف الاستماع لآرائهم ومناقشاتهم، وتقديمهم نماذج من أنشطتهم ومشاريعهم في دولهم، على أن تقتصر مهمة المركز في الاستماع والمحاورة معهم، وتقديم ورش العمل من الأساتذة الأكاديميين والمختصين، ونقل الأفكار والمقترحات إلى مستوى أعلى عند متخذي القرارات؛ لدعم أنشطة الشباب محليا وعالميا.

كما أشار سعادته إلى تزايد الاهتمام بقضايا الشباب على المستوى العالمي، مما حدا بالمركز إلى تنظيم مثل هذا الحدث الدولي، وقال في هذا الصدد: “حرصنا في المركز على فتح قناة للاستماع إلى الشباب أنفسهم في محاوراتهم ومناقشاتهم حول التحديات التي يواجهونها لتحقيق سبل الاستقرار والسلام، والتفاعل الحضاري في ظل الحوار الهادئ المنضبط، والقيم الأخلاقية والروحية التي حثت عليها الأديان”.

كما أبرز رئيس مجلس إدارة مركز الدوحة الدولي للحوار بين الأديان أن هذا المنتدى يمثل منصة للاستماع لوجهات نظر الشباب في كافة القضايا المعاصرة المؤثرة في عالمنا، والتي ينبغي أن يكون لهم دور فاعل فيها، مثل قضية التغير المناخي وآثاره العالمية واسعة النطاق، والتي لم يسبق لها مثيل، وغير ذلك من القضايا التي تهم جيل الشباب.

واختتم سعادة الدكتور إبراهيم صالح النعيمي تصريحه لـ “قنا”، بالتأكيد على أن الشباب هم الفرصة والأمل لاسترجاع القيم الدينية والإنسانية الصحيحة ونشرها، وجعلها محورا لبناء عالم متسامح متعايش، ومواجهة التطرف، والإرهاب، والكراهية، وقال: “وجب علينا دعم الشباب وخلق فرص أكبر لهم؛ لمواجهة التحديات التي تمنع ارتقاءهم الفكري والعملي والأخلاقي، ومشاركتهم في تعزيز السلام العالمي والتماسك الاجتماعي، وتذليل الصعوبات والتحديات التي تحول دون ممارستهم دورهم الريادي”.

وتعد مؤسسة كلمة سواء بين الشباب “أكواي”، المشاركة في تنظيم المنتدى، حركة شبابية عالمية تجمع بين الشباب من العديد من الخلفيات لزيادة فهمهم للثقافات والأديان المختلفة، وتعزيز السلام والتعايش على المستوى العالمي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button