additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

‘FIFA World Cup Qatar 2022 Left Indelible Impacts’

سفراء إرث قطر يؤكدون أن المونديال ترك بصمات لا تنسى

QNA

Doha: Several Qatar Legacy program ambassadors said Wednesday that the FIFA World Cup Qatar 2022 left multi-field positive impacts, highlighting that football fans worldwide watched an exceptional World Cup on the technical level, with the historic upsets recorded in the group stage and the knockouts.

Speaking to Qatar News Agency (QNA) on the sidelines of a media session held at the Host Country Media Center in Msheireb Downtown Doha, they said that Qatar continues to fulfill all its as the first-ever World Cup in the Middle East and the Arab region tournament draws to a close, Arab and the Middle East region. The final match will be played Sunday at Lusail Iconic Stadium.

Qatar Legacy Ambassador Adel Khamis said that the FIFA World Cup Qatar 2022, which has reached its final stages, saw many exciting upsets, especially with many renowned sides and superstars unexpectedly and dramatically eliminated.

The retired Qatar captain added that the excitement reached its peak at the final stages with Argentina moving through to the final match after defeating Croatia, Brazil’s last-eight elimination and Morocco’s advance to the semi-finals.

The 1992 Arabian Gulf winner highlighted Qatar’s wonderful achievements thanks to hosting the 22nd World Cup and its great efforts made before and during the global event. He stressed that Qatar’s main obsession was to produce an exceptional tournament that brings peoples together.

Qatar retired winger Ibrahim Khalfan stressed that the State of Qatar has fulfilled all the promises it made since winning the World Cup bid in 2010. Khalfan, who represented Qatar in the1981 FIFA World Youth Championship said highlighted Qatar’s exceptional achievement as a success for all Arabs, and an ideal opportunity for the countries of this region to celebrate their ancient culture, heritage, and passion for football.

Khalfan added that Qatar’s World Cup organization created an opportunity to correct many concepts about the Arab region, highlighting the international acclaim over the fascinating hosting, stressing the tournament’s role in providing an opportunity for heads of football missions and fans to enjoy an exceptional visit to the Middle East and know about the Arab culture, customs and traditions.

Qatar Legacy Program Ambassador Tim Cahill said that the World Cup was a great success in terms of the wonderful organization, large fan attendance and the records being broken.

Speaking to QNA, the retired Australia legend hailed Morocco’s fascinating achievements after eliminating previous World Cup champions like Spain, Portugal and Belgium. Morocco will play against France in the semi-finals on Wednesday.

He added that the many upsets in this World Cup edition may continue.

Commenting on Argentina’s advance to the final match, Cahill said that Messi’s mates have a huge opportunity to win their third World Cup trophy despite their opening match 1-2 loss to Saudi Arabia.

Qatar Retired goalie Ahmed Khalil said that the campaigns against Qatar and its World Cup hosting ahead of the kick-off vanished thanks to the great stadiums, accommodation and training venues and facilities.

Perhaps Qatar did not show the desired performance in the World Cup, but their first-ever participation was very positive, as it was necessary to benefit from this experience in motivating a new generation of players who will witness the presence of Qatari football in future World Cups, the Qatar Legacy ambassador said.

Khalil hailed the outstanding atmosphere in Qatar as cited by fans and visitors the World Cup-associated events and activities. Everyone had the opportunity to learn about the culture of the Arab and Gulf peoples, and the customs, traditions and diversity that characterizes the State of Qatar, he added.

In the same context, Iran retired footballer Mehdi Mahdavikia said that Qatar’s organization of the World Cup is a real pride for Asian football, which in turn recorded a prominent presence in this edition and gave positive impressions through the performances shown by teams of Saudi Arabia, Japan and South Korea.

The retired Hamburg and Bochum player hailed Iran’s participation as good in view of their tough group that included England, the US and Wales. They performed well, but they lacked luck to achieve the desired results, Mahdavikia said.

Qatari media anchor Mohammed Saadoun Al Kuwari hailed the performances and results of African and Asian sides, highlighting historic upsets in the tournaments with Japan defeating Germany and Spain, Saudi Arabia stunning Argentina, Tunisia beating France, and Cameroon defeating Brazil.

There is no doubt that the performance of the Qatari national team was underwhelming, but realistically speaking, Qatar’s three losses were with slight goal differences; if we go back, specifically to 2010, there were great differences between Qatar and the likes of the Netherlands, Senegal and Ecuador, Al Kuwari said.

قنا

الدوحة: أكد عدد من سفراء برنامج “إرث قطر” أن بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022 تركت بصمات إيجابية في العديد من النواحي، مشددين على أن جماهير كرة القدم تابعت نسخة استثنائية من المونديال، على الصعيد الفني في ظل المفاجآت الكبيرة التي سجلت في دور المجموعات وكذلك في الأدوار الإقصائية التي شهدت وداع منتخبات لها باع طويل في تاريخ المونديال.

وأشاروا، في تصريحات لوكالة الأنباء القطرية/قنا/ اليوم خلال الجلسة الإعلامية التي عقدت بالمركز الإعلامي للدولة المستضيفة في منطقة مشيرب، إلى أن قطر ماضية في الوفاء بكل الوعود مع وصول البطولة إلى مراحلها الحاسمة واقتراب إسدال الستار على الحدث الكروي الذي يقام للمرة الأولى في العالم العربي ومنطقة الشرق الأوسط، يوم الأحد المقبل في المباراة النهائية التي يستضيفها استاد لوسيل.

وفي هذا السياق أكد عادل خميس سفير برنامج إرث قطر، أن كأس العالم FIFA قطر 2022، التي وصلت لمراحلها الأخيرة، كانت مثيرة في تقلباتها ومفاجآتها.. مشيرا إلى أن متعة كرة القدم كانت حاضرة، وخصوصا من ناحية توديع العديد من المنتخبات الكبيرة والنجوم للبطولة بطريقة دراماتيكية لم تكن متوقعة.

وقال القائد السابق للمنتخب القطري، والذي توج معه بأول ألقابه في بطولة كأس الخليج عام 1992: “الإثارة بلغت ذروتها في المراحل النهائية للمونديال بعد نجاح المنتخب الأرجنتيني ببلوغ النهائي على حساب المنتخب الكرواتي ووداع المنتخب البرازيلي، إلى جانب المشوار الناجح للمنتخب المغربي والذي توجه بالوصول إلى الدور نصف النهائي ما أضفى نكهة خاصة على البطولة”.

وأشار إلى أن ما حققته قطر خلال استضافة النسخة الـ22 من المونديال كان أمرا رائعا، وقد كانت المساعي كبيرة قبل انطلاق المونديال وخلال رحلة الاستضافة على أن قطر هاجسها الأول تقديم بطولة استثنائية وحرصها الكبير على أن تكون البطولة للتقارب بين الشعوب.

ومن جانبه، شدد إبراهيم خلفان سفير برنامج “إرث قطر” على أن دولة قطر أوفت بكل الوعود التي قدمتها منذ فوزها بشرف الاستضافة.

وقال لاعب منتخب قطر في كأس العالم للشباب 1981: “لا شك أن الإنجاز الاستثنائي الذي يتحقق الآن في قطر أرض المونديال هو نجاح لكل العرب، وفرصة مثالية لبلدان هذه المنطقة، للاحتفال بثقافتنا وتراثنا العريق، وشغفنا بكرة القدم”.

ولفت خلفان إلى أن تنظيم قطر للمونديال أوجد الفرصة لتصحيح العديد من المفاهيم حول المنطقة العربية وتسليط الضوء على العديد من النواحي وقد رأينا الإشادات الكبيرة التي حظيت بها هذه النسخة من المونديال في الأوساط الكروية العالمية ومن العديد من رؤساء وفود المنتخبات المشاركة وكذلك الجماهير التي حصلت على تجربة استثنائية بزيارة منطقة الشرق الأوسط التي احتضنت المونديال لأول مرة، وتعرف الجميع على الثقافة العربية والعادات والتقاليد التي تميز المنطقة.

وبدوره، قال تيم كاهيل سفير برنامج “إرث قطر” ولاعب المنتخب الأسترالي السابق، إن المونديال عرف نجاحا كبيرا، سواء من ناحية التنظيم الرائع، أو الحضور الجماهيري الكبير والأرقام القياسية التي تحطمت من قبل نجوم اللعبة.

وأضاف كاهيل في تصريح خاص لوكالة الانباء القطرية /قنا/: “بالتأكيد النتائج التي حققها منتخب المغرب كانت رائعة، في ظل تفوقه على منتخبات سبق لها التتويج بكأس العالم خاصة المنتخب الاسباني، وأيضا تمكن من إقصاء منتخب البرتغال وانتصر على كندا وبلجيكا وتعادل مع وصيف النسخة الماضية كرواتيا”.

وتابع : “لقد سجل المونديال الحالي العديد من المفاجآت، وربما تستمر، وأعتقد أن وصول المنتخب الأرجنتيني إلى النهائي كان نتيجة طبيعية على اعتبار أن زملاء ميسي فرضوا إيقاعهم بقوة في البطولة بعد خسارتهم الافتتاحية أمام المنتخب السعودي وفرصتهم باتت كبيرة في تحقيق اللقب الثالث في تاريخ الأرجنتين”.

واختار كاهيل قائد المنتخب الأرجنتيني ليونيل ميسي أفضل لاعب في البطولة بعد أن نجح في قيادة منتخب بلاده إلى النهائي وتسجيله لأهداف حاسمة مكنته من الاقتراب من نيل أول لقب مونديالي في مشواره.

من جهته، أكد أحمد خليل سفير برنامج “إرث قطر” وحارس المنتخب القطري السابق أن الانتقادات التي وجهت للبطولة وقطر قبل صافرة الانطلاق قد تبددت، وذلك بسبب النجاحات الكبيرة التي سجلت في مواقع المباريات والملاعب وأماكن الإقامة ومرافق التدريب.

وأضاف: “ربما المنتخب القطري لم يظهر بالصورة المأمولة في المونديال، ولكن أنا أؤكد أن المشاركة كانت إيجابية للغاية، حيث لابد من الاستفادة من هذه التجربة في تحفيز جيل جديد من اللاعبين يكون شاهدا على حضور الكرة القطرية في نسخ مونديالية مقبلة”.

واعتبر خليل أن الأجواء في مونديال قطر كانت مميزة بشهادة الجماهير والمتابعين عن قرب للفعاليات والمباريات وكذلك لكل التفاصيل وقد حظي الجميع بفرصة التعرف على ثقافة الشعوب العربية وثقافة أهل الخليج وتكوين فكرة واقعية عن العادات والتقاليد والتنوع الحيوي الذي يميز دولة قطر.

وفي نفس السياق، قال مهدي مهديفيكيا سفير برنامج “إرث قطر” ونجم المنتخب الإيراني السابق، أن تنظيم قطر لكأس العالم يعد مفخرة حقيقية للكرة الآسيوية التي بدورها سجلت حضورا بارزا في هذه النسخة وأعطت انطباعات إيجابية من خلال ما قدمته منتخبات السعودية واليابان وكوريا الجنوبية.

وأضاف لاعب هامبورغ وبوخوم الألمانيين السابق: “بالنسبة لمشاركة المنتخب الإيراني أعتقد أنها جيدة بالنظر إلى المجموعة الصعبة التي ضمت منتخبات إنجلترا والولايات المتحدة وويلز، وقد أبلى بلاء حسنا لكن لم يحالفه الحظ في تحقيق النتائج المرجوة”.

وأشار لاعب المنتخب الإيراني السابق إلى أن حظوظ المنتخب الأرجنتيني وافرة في تحقيق اللقب، مشيدا في الوقت ذاته بما فعله المنتخب المغربي في المونديال ونجاحه في اقتحام المربع الذهبي لأول مرة في تاريخ الكرة العربية والإفريقية.

وبدوره، أكد الإعلامي القطري محمد سعدون الكواري سفير برنامج “إرث قطر” أن البطولة أظهرت مستويات متقاربة بين المنتخبات في العديد من المباريات، إلى جانب تألق المنتخبات الآسيوية والإفريقية، بعد أن تمكن منتخب اليابان من التفوق على ألمانيا وإسبانيا، وانتصار منتخب السعودية التاريخي على الأرجنتين، وكذلك تونس على فرنسا، وفوز منتخب الكاميرون على البرازيل وقد أضافت هذه المفاجآت متعة كبيرة لدى الجماهير.

وأضاف:” لا شك أن مشاركة المنتخب القطري كانت دون مستوى الطموح، ولكن علينا أن نتحدث بواقعية فرغم الخسائر الثلاث كانت النتائج بفارق ضئيل من الأهداف، وإذا عدنا إلى الوراء وتحديدا إلى العام 2010 فقد كانت الفوارق كبيرة بين المنتخب القطري ومنتخبات بحجم هولندا والسنغال والإكوادور”.

وأوضح الكواري: “لقد حققت قطر أهدافها في تنظيم المونديال حيث تعد البطولة مثالية وواحدة من أفضل نسخ كأس العالم، وكانت فرصة مهمة لإبراز الثقافة العربية وثقافة شعوب المنطقة ونقلها لباقي الشعوب التي زارت قطر وشاهدت على أرض الواقع، فضلا عن أن البطولة كانت مميزة سواء في توقيت إقامتها في منتصف الموسم، الى جانب قرب المسافات بين ملاعب البطولة الثمانية”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button