additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

FIFA Reveals Groundbreaking Facts and Figures as Group Stage Wraps Up

“فيفا” يكشف أرقاما وحقائق رائدة مع نهاية دور المجموعات بالمونديال

QNA

Doha: FIFA underlined in a report on Saturday that the FIFA World Cup Qatar 2022, the first edition of the FIFA World Cup to be hosted in the Middle East, has presented an array of groundbreaking facts and figures as group stage wraps up.

The report highlighted a cumulative stadium attendance of 2.45 million spectators. That equals an average of 96% occupancy and is higher than the corresponding 2.17 million figure for the 2018 edition. The highest attendance in the history of the FIFA World Cup since the 1994 final was seen at Lusail Stadium, where 88,966 fans witnessed the Argentina v. Mexico match.

On the pitch, the FIFA World Cup has faithfully reflected footballs increased competitiveness, as for the first time ever, teams from all continents have advanced to the round of 16. Likewise, three teams from the AFC (Australia, Japan and Korea Republic) have reached the knockout stages a competition record for the Asian confederation, which previously only had two, in 2002 and 2010. Equally remarkably, for the second time, two African teams (Senegal and Morocco) have reached the knockout stages the last occasion being in 2014, FIFA said.

History was also made by Stephanie Frappart, who not only became the first woman to officiate a FIFA World Cup match, but also, together with Neuza Back and Karen D?az Medina, formed the first all-female trio to take charge. Against Ghana, Portuguese star Cristiano Ronaldo achieved another incredible milestone by becoming the first player to score at five editions of the tournament. Many matches have attracted the best audiences of the year in their respective countries, with England v. USA becoming the most watched men’s football match on US television ever, FIFA report added.

As the group stage wrapped up last night, the FIFA Fan Festival welcomed its one millionth visitor. Besides the official tournament venues, Dohas seaside promenade the Corniche has attracted more than two million people since the start of the tournament, with the traditional Souq Waqif market becoming another hotspot for fans from around the world, according to the report.

The most compact FIFA World Cup since the inaugural edition in 1930 is also benefiting fans, teams and media representatives, with the option of attending several matches and entertainment activities per day, while operations continue to run smoothly. During the group stage, the Doha Metro and Lusail Tram networks notched up 9.19 million trips, with a daily average of 707,032 passengers, FIFA stressed.

According to FIFA report, the two international airports are comfortably accommodating the influx of fans and teams so far, 2 million Hayyas (Fan IDs) applications have been received, with fans from Saudi Arabia, India, the USA, the United Kingdom and Mexico at the top of the list for tournament attendance to date. In spite of the unprecedented condensed footprint, with 24 teams staying within a 10km radius of each other, players and officials have also smoothly transferred 3,321 times in and around Doha.

CEO of the FIFA World Cup Qatar 2022 Nasser Al Khater noted the joy of the fans who visited Qatar and enjoyed the festive atmosphere, adding that the cultural exchange through football was enjoyable for all. He looked forward to the excitement of the knockout stage and to welcome thousands of fans from around the world to support their teams as they seek the final match at Lusail Stadium on Dec. 18.

FIFA COO World Cup Colin Smith said: “Its been a fantastic World Cup, with groundbreaking figures and memorable moments both on and off the pitch. Fans are having an amazing time in Doha, and the whole world is following with excitement on TV as new records as set every day.” “What some saw as a challenge, we saw as an opportunity. Teams, media and spectators are enjoying more matches, more festivals, more football, more fun the compact footprint is comfortably addressing the influx of visitors through state-of-the-art infrastructure and thorough operational plans,” Smith added.

“Together with the host country, we are constantly monitoring and addressing any situation that arises, but the figures already achieved and the fans celebrating together in a joyful and peaceful way throughout this group stage speak for themselves we are on track to deliver a successful and unforgettable FIFA World Cup,” he continued.

FIFA Chief of Global Football Development Arsene Wenger said: “The outcome of the group stage shows the extent to which more countries have acquired the tools to compete at the highest level. This is the result of better preparation and analysis of the opponents, which is also a reflection of a more equal access to technology. It is very much in line with FIFAs efforts to increase footballs competitiveness on a global scale.”

قنا

الدوحة: أكد الاتحاد الدولي لكرة القدم (فيفا) أن النسخة الأولى من بطولة كأس العالم FIFA التي تقام في الشرق الأوسط حققت أرقاما ووقائع بارزة مع نهاية دور المجموعات.

وقال الـ”فيفا” في تقريره اليوم إن من أبرز الأرقام التي تحققت خلال مرحلة المجموعات بكأس العالم FIFA قطر 2022، عدد الحضور الذي وصل إلى 2.45 مليون مشجع، أي ما يصل إلى 96% من سعة الملاعب، والذي تخطى أرقام النسخة الماضية من البطولة (روسيا 2018) التي وصلت إلى 2.17 مليون.

واستضاف استاد لوسيل العدد الأكبر من الجماهير في تاريخ البطولة منذ نسخة 1994، وقد وصل هذا العدد إلى 88.966 مشجعاً في مباراة الأرجنتين والمكسيك.

وأشاد الـ”فيفا” بالصورة الجميلة للتنافسية في كرة القدم في البطولة على أرض الملعب.. وقال في تقريره :”للمرة الأولى، تتأهل منتخبات من جميع القارات إلى الدور ثمن النهائي، ثلاثة منها تابعة للاتحاد الآسيوي لكرة القدم (أستراليا، واليابان، وكوريا الجنوبية)، وهو رقم قياسي للاتحاد بعدما وصل منتخبان فقط في نسختي 2002 و2010 إلى هذا الدور، كما أنّ هذه المرة هي الثانية التي يتأهل فيها منتخبان إفريقيان (السنغال والمغرب) إلى دور الـ 16، بعد المرة الأولى في نسخة 2014.” وتابع التقرير: “ونستكمل كتابة التاريخ مع الحكمة الفرنسية ستيفاني فرابار، التي لم تكن المرأة الأولى التي تتولى التحكيم في بطولة كأس العالم FIFA فحسب، بل شكّلت إلى جانب نوزا باك وكارن دياز، الثلاثي النسائي الأول الذي يتولى إدارة مباراة في البطولة.. كذلك سجّل البرتغالي كريستيانو رونالدو رقماً قياسياً جديداً في مباراة منتخب بلاده ضدّ غانا، وأصبح اللاعب الأول الذي يسجّل في خمس نسخ مختلفة من بطولة كأس العالم. وأيضاً سجّلت الكثير من المباريات أرقاماً قياسية من حيث عدد المشاهدات في بلادها، وأصبحت المواجهة بين إنجلترا والولايات المتحدة الأمريكية مباراة كرة القدم للرجال الأكثر مشاهدة على الشاشات الأمريكية”.

وأشار الاتحاد الدولي لكرة القدم “فيفا” إلى أن مهرجان المشجعين “FIFA Fan Festival” رحب الليلة الماضية بالزائر رقم مليون، وتزامن هذا الإنجاز مع اختتام دور المجموعات، وإضافة إلى باقي الأماكن الرسمية للبطولة، واستطاع كورنيش الدوحة أن يستقطب لوحده أكثر من مليوني زائر منذ انطلاق أكبر حدث كروي في العالم، وأصبح سوق واقف التقليدي وجهة لا تفوتها الجماهير الحاضرة من جميع أنحاء العالم.

كما أشاد “فيفا” بالتقارب بين المسافات ونجاعته في خدمة ضيوف المونديال، وقال في تقريره: “أثبتت نسخة كأس العالم الأكثر تقاربا بين استاداتها منذ النسخة الافتتاحية سنة 1930 نجاعتها في خدمة المشجعين والمنتخبات وممثلي وسائل الإعلام، إذ يمكن لكل الحاضرين الجمع بين التمتع بالمباريات والعديد من النشاطات الترفيهية يوميا، بينما جرت باقي العمليات بسلاسة كبيرة خلال دور المجموعات، واستطاع مترو الدوحة وشبكة ترام الوسيل أن يقدِّما خلال الـ 12 يوما الأولى 8.38 مليون رحلة، واستقبلا خلالها حوالي 707.32 راكبا يوميا”.

وأضاف الاتحاد الدولي لكرة القدم “فيفا” في تقريره: “لغاية الآن، صادق المطاران الدوليان اللذان استوعبا تدفق المشجعين بكل يسر وسلاسة على ما يقارب مليوني بطاقة هيّا، واحتل الوافدون من المملكة العربية السعودية والهند والولايات المتحدة الأمريكية والمملكة المتحدة والمكسيك المراتب الأولى في عدد الزائرين على الترتيب، ورغم هذا التقارب غير المسبوق بين استادات البطولة وبقاء 24 منتخباً في دائرة نصف قطرها 10 كيلومترات، استطاع اللاعبون والحكام والمسؤولون التنقل 3321 مرة في الدوحة وما حولها بكل سهولة”.

وقال السيد ناصر الخاطر الرئيس التنفيذي لكأس العالم FIFA قطر 2022: “رأينا بهجة الجماهير التي زارتنا في قطر وهي تتمتع بالأجواء الاحتفالية، كما كان التبادل الثقافي من خلال كرة القدم ممتعا للجميع، ونتطلع الآن إلى إثارة دور خروج المغلوب وسعة الترحيب بآلاف المشجعين الوافدين من مختلف أنحاء العالم لمناصرة منتخباتهم وهي تسعى إلى المباراة النهائية على أرضية استاد لوسيل يوم 18 ديسمبر الجاري”.

ومن جانبه، قال السيد كولين سميث، مدير العمليات بكأس العالم FIFA : “نشهد أياما رائعة في كأس العالم هذه بأرقامها الرائدة ولحظاتها الخالدة داخل وخارج استادات البطولة، كما نرى تمتع المشجعين بأوقات مذهلة في الدوحة، ومتابعة العالم بأسره لمجريات المباريات بحماس أمام شاشات التلفزيون ليشهد هو الآخر الأرقام القياسية التي تُسجّل كل يوم، وما اعتبره غيرنا تحديا، رأيناه فرصة، فهنا تستمتع المنتخبات ووسائل الإعلام والمشجعون بمزيد من المباريات والمهرجانات والمرح بعد أن ساهمت الطبيعة المدمجة للمدينة في تدفق الزوار بشكل مريح من خلال البنية التحتية الحديثة والخطط التشغيلية الشاملة”.

وأضاف كولين:” إننا نتابع كل التطورات عن كثب مع البلد المضيف، ونراقب باستمرار ما قد ينشأ من مواقف لنتعامل معها بسرعة وفعالية، ولحد الساعة تتكلم الأرقام المُحقَّقَة عن نفسها، كما أن لسان حال المشجعين واحتفالاتهم البهيجة والآمنة طيلة دور المجموعات خير دليل على أننا على الطريق الصحيح لتحقيق نجاح مبهر وكأس عالم لا تنسى، الاحتفالات مستمرة في أنحاء الدوحة بتشجيع من البلد المضيف قبل 16 مباراة على نهاية الحدث الأعرق.” من جانبه، قال أرسين فينغر رئيس قسم تطوير كرة القدم العالمية في فيفا:” تظهر نتيجة دور المجموعات المدى الذي وصلت إليه الدول للحصول على ما يلزم لتصبح قادرة على التنافس بأعلى المستويات، وهذا يعود إلى التحضير بشكل أفضل وتحليل المنافسين، ما يعكس القدرة على الوصول إلى التكنولوجيا بصورة متساوية، وهو ما يتماشى مع جهود FIFA لتحسين التنافسية في كرة القدم على الصعيد العالمي.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button