additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

QND😎 LifeStyle📚Education🇶🇦 DOHA

Symposium at Darb Al-Saai to Highlight Qatari Women Role in Society

ندوة بدرب الساعي تبرز مساهمة المرأة القطرية في إنجازات المجتمع

QNA

Doha: A cultural symposium held this evening, as part of the Darb Al-Saai activities, highlighted the role of Qatari women and their significant contributions to the development of various fields aspects in their society.

Director of the Mohammed bin Hamad Al-Thani Center for Muslim Contributions to Civilization at the College of Islamic Studies of Hamad Bin Khalifa University Dr. Aisha Yousef Al Mannai, Director General of the Qatari Forum for Authors Dr. Aisha Jassim Al Kuwari, and journalist Hessa Al Suwaidi, participated in the symposium which was held under the title “Qatari Women… Great Roles and Achievements in Society”, and moderated by journalist Ahmed Al Saadi.

The participants talked about the roles played by Qatari women in various fields, associated with their adherence to Islamic culture, as well as the authentic Qatari customs and traditions.

Dr. Aisha Al Mannai said that Qatari women make great contributions to society because of their broad Islamic culture, adding that Qatari women are keen to adhere to the authentic customs and traditions of their society, just as they are keen to raise their children on these virtues.

She explained that women became, since long time, peers to the Qatari man, who contributed to the growth of women’s role in different spheres, under the constitution that equalized men and women in rights and duties, stressing that Qatar women have preserved their identity despite entering into various fields.

For her part, Dr. Aisha Jassim Al Kuwari drew attention to the success of Qatari women inside and outside the country, presenting many examples in this regard, noting the presence of Qatari women writers who participate in introducing Qatari culture in various fields of creativity, and assuming responsibility for cultural affairs like men.

Meanwhile, journalist, Hessa Al Suwaidi, emphasized the ability of the Qatari female intellectuals, who are proud of their beliefs and heritage, to courageously work and open up with various cultures in light of the deep-rooted and solidly founded constants. She explained that women can be ambassadors of local culture through opening up to the other world, in service of the work they do in entrepreneurship, culture or media.

قنا

الدوحة: أبرزت ندوة ثقافية أقيمت، مساء اليوم، ضمن فعاليات درب الساعي، دور المرأة القطرية، وإسهاماتها الكبيرة في تطور مختلف المجالات والميادين بمجتمعها.

وشارك في الندوة، التي حملت عنوان /المرأة القطرية.. أدوار وإنجازات كبيرة في المجتمع/، كل من سعادة الدكتورة عائشة يوسف المناعي مديرة مركز محمد بن حمد آل ثاني لإسهامات المسلمين في الحضارة بكلية الدراسات الإسلامية في جامعة حمد بن خليفة، والدكتورة عائشة جاسم الكواري المدير العام للملتقى القطري للمؤلفين، والإعلامية حصة السويدي، وأدارها الإعلامي أحمد السعدي.

وتحدثت المشاركات عن الأدوار التي قامت بها المرأة القطرية في مختلف المجالات، والتي رافقها تمسكها بالثقافة الإسلامية، وبالعادات والتقاليد القطرية الأصيلة.

وقالت الدكتورة عائشة المناعي، في هذا الصدد، إن للمرأة القطرية إسهامات كبيرة في المجتمع لما تتمتع به من ثقافة إسلامية واسعة، مضيفة أن المرأة القطرية تحرص، في ذات الوقت، على التمسك بالعادات والتقاليد الأصيلة لمجتمعها، مثلما تحرص على تربية أبنائها على هذه الضوابط.

وأوضحت أن المرأة أصبحت، منذ زمن بعيد، إلى جانب الرجل القطري الذي ساهم من جهته في تعاظم دورها لتدخل إلى مختلف المجالات، انطلاقا من الدستور الذي ساوى بينها وبين الرجل في الحقوق والواجبات، مشددة على محافظتها على هويتها على الرغم من دخولها مختلف المجالات.

وشددت الدكتور المناعي على ضرورة التحصن بالدين في مواجهة الضغوط المسلطة على المجتمع من ثقافات غير إسلامية، لتظل المرأة محافظة على كيان أسرتها الملتزمة بالقيم والعادات السليمة لمجتمعنا، مشيرة في الوقت ذاته إلى أهمية احترام ثقافات الغير، والتعايش السلمي، واحترام الآخرين ومعتقداتهم، وهو ما تحققه دولة قطر، لاسيما في ظل اهتمام المرأة القطرية بالعلم والمعرفة، وتنامي قدرتها على قيادة المؤسسات.

من جانبها، قالت الدكتورة عائشة الكواري، إننا محظوظات بحصولنا على حقوقنا دون مجاهدة على خلاف غيرنا من نساء العالم، فحق التعليم والعمل والميراث مكفول للجميع وفق الشريعة الاسلامية، والواقع يثبت وجود المرأة في كافة مجالات الحياة، وهي تسير جنبا إلى جنب مع أخيها الرجل لتحقيق أهداف الدولة، مؤكدة أنه وجب على المرأة المساهمة بشكل إيجابي في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030، بمشاركة الجميع.

كما لفتت إلى نجاح المرأة القطرية في داخل وخارج الدولة، مقدمة العديد من النماذج في هذا الصدد، ومنوهة بوجود كاتبات قطريات يشاركن في التعريف بالثقافة القطرية في مختلف مجالات الإبداع، وتحملهن المسؤولية في الشأن الثقافي مثل الرجل من منطلق مشاركة الجميع في بناء الوطن.

بدروها، أكدت الإعلامية حصة السويدي، على قدرة المثقفة القطرية، التي تعتز بمعتقداتها وموروثها، على العمل والانفتاح مع مختلف الثقافات دون خوف أو وجل في ظل تأصل ثوابتها ورسوخها، موضحة أنه بإمكان المرأة أن تكون سفيرة للثقافة المحلية بانفتاحها على العالم الآخر، خدمة لما تقوم به من أعمال في ريادة الأعمال أو الثقافة أو الإعلام.

ومن جهة أخرى، احتضن درب الساعي مساء اليوم فعالية “ثلاثة العود” التي قدمها مركز شؤون الموسيقى، حيث استمع الجمهور إلى عدد من المقطوعات الموسيقية لأغنيات وطنية، ولمزيج بين الموسيقى العربية والغربية.

جدير بالذكر أن فعاليات درب الساعي، التي تقام بمناسبة احتفالات الدولة باليوم الوطني الذي يوافق الثامن عشر من ديسمبر من كل عام، وتحمل هذا العام شعار “وحدتنا مصدر قوتنا” وتستمر حتى 18 ديسمبر، متضمنة العديد من الفعاليات التراثية والثقافية والفنية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button