additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

Hayya Card: Exclusive Gateway to FIFA World Cup Qatar 2022

بطاقة هيا .. البوابة الحصرية للمونديال

QNA

Doha: The State of Qatar has made huge efforts over the past 12 years in a bid to host an exceptional and historic FIFA World Cup in 2022. These efforts paid attention to all details that would provide comfort for fans from all over the world. Among these efforts was the Supreme Committee for delivery and Legacy (SC)s launch of digital Hayya Card, a key turning point in measures aimed at supporting international and local fans.

Apart from Russia 2018, all previous world cups saw fans undergoing arduous experiences. After booking match tickets, they had to apply for entry visas to the host countries, and then book their accommodation. They also suffered greatly to move between cities in the hosting countries , as well as attending events and recreational activities held on the sidelines of the tournament.

In Russia 2018, the introduction of Fan ID gave international fans a visa-free entry and free access to public transportation on match days. Hence, the State of Qatar adopted Hayya Card, which is similar to the Fan ID but offers greater and broader benefits for the card holders.

The Russian authorities demanded that fans carry Fan ID during the tournament as identification papers, and every ticket holder in the 2018 World Cup was required to carry this document in order to enter the stadiums and use trains, metro or buses on match days freely. The Fan ID proved successful in 2018 World Cup and benefited more than two million football fans who flocked to Russia from all over the world.

The SC announced the launch of the Hayya Card program, as an exclusive entry document to attend the FIFA World Cup Qatar 2022 matches. The program offers local and international fans with a many great advantages during the championship.

The most important advantage given to Hayya Card holders is access to the eight stadiums of the World Cup and free access to public transportation, including buses, the Doha Metro and the tram, as well as other features that are constantly added to it. The card has been developed with several special options regarding the registration process, and features that allow the fans to enter tourist places, transportation and stadiums, as well as attending a number of events and activities associated with the tournament.

Ticketed fans can register for the Hayya Card through the website portal: Qatar2022.qa/ar, and the Hayya to Qatar 2022 App that can be downloaded on iOS and Android devices.

Speaking at a press conference to announce Hayya Card launch, Representative of Security and Safety Operations Committee of FIFA World Cup Qatar 2022 Mohamed Al Kuwari said that the committee is working with its local, regional and international partners to ensure a safe experience for fans during the World Cup, noting that the Committee will spare no effort to take any measure that would enhance the security and safety of fans and all those in the country with the highest security standards.

Al Kuwari stressed that the Hayya Card will be mandatory for all fans to enter the country and the tournament stadiums during the tournament.

He highlighted the many advantages the card offers compared to previous sporting events, such as the several special options regarding the registration process, noting that everyone will notice the difference in the method of registration, as it became very easy and simple.

The Hayya Card enables fans to book their accommodation during the World Cup. International fans can also book their accommodation through the official host country platform, which provides various options, including housing units, villas, floating hotels, and others.

He added that the per night rental price for some apartments does not exceed $80 dollars, while booking some rooms in floating hotels, which include restaurants and provide many recreational activities, cost about $180 dollars per night.

Hayya card holders will be provided multiple entry visas to Kingdom of Saudi Arabia, the UAE, the Sultanate of Oman and Jordan, without the need for prior approval. The four countries will offer international fans with recreational programs and activities and will operate daily flights to Doha during the World Cup period.

قنا

الدوحة: بذلت دولة قطر على مدار حوالي 12 عاماً جهوداً هائلة؛ سعياً منها لجعل بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022 نسخة استثنائية وتاريخية في تاريخ بطولات كأس العالم لكرة القدم، حيث اهتمت بكافة التفاصيل الكبيرة والصغيرة التي من شأنها أن توفر أكبر قدر من الراحة للجماهير الغفيرة المتوقع توافدها لمشاهدة مباريات البطولة، ومن أبرز هذه الجهود كان إطلاق اللجنة العليا للمشاريع والإرث “بطاقة هيّا” التي تعد بمثابة جواز المرور ونقطة التحول الكبرى في تسهيل عملية تنظيم حضور الجماهير للمونديال سواء كان بالنسبة للقادمين من الخارج أو حتى المقيمين داخل قطر.

في نسخ كأس العالم السابقة (باستثناء روسيا 2018)، كان يتعين على الراغبين في حضور البطولة خوض تجربة شاقة للوصول في نهاية المطاف إلى وجهتهم النهائية، إذ كان يتوجب عليهم بعد حجز تذاكر المباريات التقدم بطلب للحصول على تأشيرة سفر للدولة المستضيفة للبطولة، ثم الشروع في حجز أماكن الإقامة، هذا إلى جانب عناء التنقل داخل وبين المدن المستضيفة للمباريات، وكذلك متابعة الفعاليات والأنشطة الترفيهية التي تقام على هامش المونديال.

سارت الأمور على هذا النحو حتى جاءت روسيا في عام 2018 وابتكرت “هوية المشجع” أو الـ (FAN ID) وهي الخاصية التي سهلت كثيراً على الجماهير القادمة من الخارج دخول البلاد بدون تأشيرة، وكذلك التنقل بين المدن المستضيفة للمباريات عبر استخدام وسائل المواصلات العامة مجاناً خلال أيام المباريات، لتقرر دولة قطر على أثر نجاح هذه التجربة اعتمادها في استضافتها لنسخة كأس العالم 2022 وتبتكر بدورها “بطاقة هيّا” التي تشبه إلى حد كبير في صورتها “هوية المشجع” الروسية، بالإضافة إلى مزايا أكبر وأوسع نطاقاً لحامل البطاقة.

“هوية المشجع” كانت بمثابة ورقة تعريفية تطلب السلطات الروسية من الجماهير حملها أثناء البطولة، وكان يتعين على كل صاحب تذكرة في كأس العالم 2018 أن يحمل هذه الوثيقة حتى يتسنى له دخول الملاعب التي تستضيف مباريات البطولة، هذا إضافة إلى إمكانية الاستخدام المجاني للقطارات أو المترو أو الحافلات داخل المدن خلال أيام المباريات، وقد أثبتت “هوية المشجع” نجاحها في عملية تنظيم كأس العالم 2018 واستفاد منها أكثر من مليوني مشجع كروي توافدوا على روسيا من الخارج على مدار فترة البطولة.

وأعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث، وهي اللجنة المنوط بها جميع الاستعدادات اللازمة لكأس العالم، إطلاق برنامج “بطاقة هيّا” التي تشكل بوابة الدخول الحصرية لحضور مباريات كأس العالم FIFA قطر 2022، حيث توفر “بطاقة هيّا” للمشجعين من داخل قطر وخارجها عدداً من المميزات الكبيرة خلال فترة البطولة.

وتعد “بطاقة هيّا” بمنزلة تصريح دخول إلى دولة قطر خلال بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022، كما تحتوي على العديد من المزايا أهمها دخول الملاعب الثمانية للمونديال وتوفير استخدام مواصلات النقل العام بصورة مجانية، بما في ذلك الحافلات ومترو الدوحة والترام، فضلاً عن مزايا أخرى تضاف إليها باستمرار، وقد تم تطوير البطاقة بعدة خيارات خاصة فيما يتعلق بعملية التسجيل، والمميزات المعلن عنها حتى الآن تتيح للجماهير دخول الأماكن السياحية والمواصلات ودخول الملاعب، وتتضمن العديد من المزايا الأخرى، إلى جانب حضور عدد من الفعاليات والأنشطة المصاحبة للبطولة.

ويمكن لحاملي تذاكر المباريات التسجيل للحصول على “بطاقة هيّا” عبر بوابة الموقع الإلكتروني: Qatar2022.qa/ar، وتطبيق “هيّا إلى قطر 2022” الذي يمكن تحميله على أجهزة “iOS” و “Android”.

وخلال المؤتمر الصحفي الذي عُقد للإعلان عن إطلاق “بطاقة هيّا”، قال السيد محمد الكواري ممثل لجنة عمليات أمن وسلامة كأس العالم FIFA قطر 2022، إن اللجنة تعمل مع شركائها من الجهات المحلية والإقليمية والدولية لضمان تجربة آمنة للجماهير خلال المونديال.. مشيراً إلى أن اللجنة لن تألو جهداً في اتخاذ أي إجراء من شأنه تعزيز أمن وسلامة الجماهير وجميع الموجودين في الدولة بأعلى المعايير الأمنية.

وشدد الكواري على أن “بطاقة هيّا” ستكون إلزامية لجميع المشجعين لدخول الدولة ودخول ملاعب البطولة خلال فترة المونديال، كما أنها توفر لصاحبها الدخول متعدد السفرات بجانب عدد من الميزات لتسهيل الإجراءات الأمنية خلال البطولة لضمان أمن وسلامة الجماهير.

وأضاف أن هناك العديد من المزايا التي شكلت فارقاً كبيراً بالنسبة للبطاقة مقارنة بالأحداث الرياضية السابقة، حيث تم تطويرها بعدة خيارات خاصة فيما يتعلق بعملية التسجيل، منوهاً بأن الجميع سيلاحظ الفرق في طريقة التسجيل، حيث أصبحت سهلة وبسيطة للغاية.

وتعتبر “بطاقة هيّا” أيضاً بوابة لحجز أماكن الإقامة خلال بطولة كأس العالم، كما يمكن للمشجعين من خارج قطر حجز أماكن إقامتهم من خلال منصة البلد المضيف الرسمية، التي توفر خيارات متنوعة ومنها الوحدات السكنية والفلل والفنادق العائمة وغيرها، وبإمكان المشجعين من حاملي تذاكر مباريات البطولة حجز أماكن إقامتهم عبر المنصة الرسمية، ولا تتجاوز تكلفة الإقامة في بعض الشقق 80 دولاراً أمريكياً لليلة الواحدة، فيما يبلغ حجز بعض الغرف في الفنادق العائمة، التي تشتمل على مطاعم وتوفر العديد من الأنشطة الترفيهية، حوالي 180 دولاراً فقط لليلة الواحدة.

جدير بالذكر أن المملكة العربية السعودية والكويت والإمارات وسلطنة عمان والأردن، قررت السماح لحاملي بطاقة “هيّا” بالدخول لأراضيها، ومنحهم تأشيرات لعدة سفرات دون الحاجة إلى موافقات مسبقة، وكذلك إعداد برامج وأنشطة ترفيهية، وتسيير رحلات جوية يومية إلى الدوحة خلال فترة كأس العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button