additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022

Own Goals Are Rooted in World Cup History

الأهداف العكسية تضرب جذورا في تاريخ المونديال

QNA

Doha: Own goals scored by players against their national teams are rooted in the history of the FIFA World Cup tournaments since the first edition, as a negative phenomenon.

Own goals remained an acceptable part of the game, but things took a different turn after it became, following the 1994 World Cup, the cause of a painful memory when Colombian Andrés Escobar was killed for an own goal he scored during the match against the United States. The player died at the hands of a fan after returning to Bogota. His own goal was the reason for his country’s exit from the group stage, in spite of the predictions of Brazilian football legend Pele who believed that Colombia would win the title due to its amazing performances during the World Cup qualifiers.

This incident caused a trend of analyzing own goals in order to stave off suspicions of collusion, in addition to returning to the history of those goals in various tournaments and examining their impact on results.

Despite the infamy of own goals in World Cup tournaments, numerically they do not live up to the size of the aura that accompanied them, given that they represent a very small percentage of goals scored in the 21 previous editions of the World Cup. The percentage of own goals do not exceed 0.02, as total goals scored by mistakes reached 52 goals of 2548 goals during World Cup tournaments. The 52 goals were scored in 51 matches.

Forty one own-goals were scored in the knockout stages while the group stages only witnessed 11 own goals.

The first own goal in the World Cup was scored in 1st edition in Uruguay 1930 in a match between Chile and Mexico. It was scored by Mexican player Manuel Rosas in the 51st minute. It was the second for Chile out of 3 goals scored.

The World Cup in Russia 2018 recorded the most own goals with a total of 12 goals. It is the first edition to witness own goals in the final match between France and Croatia, when the Croatian Mario Mandzukic scored the first goal in the match against his team.

The match between the US and Portugal in the World Cup in South Korea and Japan 2002 was the only match with two own goals for two competing teams, as the Portuguese Jorge Costa scored for the US and the American Jeffrey Agoos scored for Portugal.

The most late own goal in the history of the World Cup was scored in the match between Morocco and Iran in the World Cup Russia 2018 when Moroccan Aziz Bouhaddouz scored against his team in the 5th minute of the stoppage time.

The fastest own goal was scored in the match between Bosnia and Herzegovina and Argentina during the World Cup in Brazil 2014 by Bosnian Sead Kolasinac after only 2 minutes and 10 seconds.

Russian player Sergei Ignashevich is the oldest player to score an own goal in the World Cup. He was 38 years old when he scored for Spain in World Cup Russia 2018.

Meanwhile, Mexican player Edson Alvarez is the youngest to score an own goal in the match against Sweden in World Cup Russia 2018 when he was 20 years old.

France benefited the most from own goals with six goals. It also played the most matches in the World Cup tournaments without scoring own goals. On the other hand, Mexico is the team that has played the most matches without benefiting from own goals.

Cameroon played 23 matches in the World Cup without scoring or benefiting from own goals.

The Bulgarian and Russian teams in 1966 and 2018 respectively were the teams with the most own goals with two goals per team in each edition.

First Arab player to score an own goal was the Moroccan Youssef Chippo during the match against Norway in the 1998 World Cup France. First Asian to score an own goal was Iran’s Andranik Eskandarian during the match against Scotland in the 1978 World Cup Argentina.

First European own goal was Swiss Ernst L?rtscher’s goal during the match against Germany in the 1938 World Cup France. First South American own goal was Uruguay’s Luis Cruz’s goal during the match against West Germany in the 1954 World Cup.

There were not own goals in Italy 1934, Brazil 1950, Sweden 1958 , Chile 1962 , and Italy 1990.

Will the FIFA World Cup Qatar 2022 join these five editions, or will it break the record for own goals?

قنا

الدوحة: تضرب الأهداف العكسية التي يسجلها اللاعبون خطأ في مرمى منتخبات بلادهم، بجذورها في تاريخ بطولات كأس العالم لكرة القدم منذ النسخة الأولى، كظاهرة سلبية ترافق المسجل بتقليد تدوين اسمه على الهدف في السجلات الرسمية، رغم أنه يندرج تحت بند ما يعرف مجازا بـ “النيران الصديقة”.

وظلت الأهداف العكسية جزءا مقبولا من اللعبة، قبل أن تأخذ منحى مغايرا بعدما أضحت ومنذ مونديال 1994 مدعاة لذكرى مؤلمة ستبقى عالقة في الأذهان عندما دفع الكولومبي أندريس اسكوبار حياته ثمنا لهدف عكسي سجله في مرمى منتخب بلاده أمام الولايات المتحدة الأمريكية صاحبة الأرض آنذاك.

ولقي اسكوبار حتفه على يد مشجع عقب العودة إلى العاصمة الكولومبية بوغوتا، نظرا لأن الهدف الذي سجله في مرمى بلاده كان سببا في خروج المنتخب من الدور الأول رغم الترشيحات التي أطلقها أسطورة كرة القدم البرازيلية بيليه متكهنا بفوز كولومبيا باللقب، عطفا على مستويات مذهلة قدمها في تصفيات كأس العالم، متفوقا على عملاقي أمريكا الجنوبية الأرجنتين والبرازيل.

تلك الحادثة تسببت في توجه قضى بإشباع الأهداف العكسية تحليلا من أجل درء شبهات تواطؤ تطلق جزافا، إلى جانب العودة إلى تاريخ تلك الأهداف في مختلف البطولات وأهمها كأس العالم كسرد يقف عند أهم الأهداف والتحولات التي أحدثتها على مستوى المسارات التنافسية وتأثيرها على النتائج من خلال محصلة رقمية تخص تلك الظاهرة.

ورغم الشهرة التي اكتسبتها الأهداف العكسية في نهائيات كأس العالم، لكنها رقميا لا توازي حجم الهالة التي رافقتها، على اعتبار أن نسبتها تعد ضئيلة جدا من أصل الأهداف المسجلة في 21 نسخة مضت من المونديال، والتي لا تتعدى 0.02 بالمئة، حيث إن مجمل الأهداف المسجلة بالخطأ 52 هدفا من أصل 2548 هدفا سجلت خلال بطولات كأس العالم منذ النسخة الأولى عام 1930، علما بأن الأهداف الـ52 سجلت خلال 51 مباراة.

تتوزع الأهداف العكسية ما بين الأدوار المختلفة، حيث تم تسجيل 41 هدفا في الأدوار المتقدمة من الدور الثاني حتى المباراة النهائية، في حين شهدت الأدوار الأولى (المجموعات) تسجيل 11 هدفا عكسيا فقط.

ويسجل التاريخ أن أول هدف عكسي في كأس العالم، كان في النسخة الأولى عام 1930 في الأوروغواي وتحديدا يوم 16 يونيو في مباراة أقيمت لحساب دور المجموعات بين تشيلي والمكسيك، وحمل الهدف اسم اللاعب المكسيكي مانويل روساس، والذي دون في الدقيقة الـ51، وهو الهدف الثاني لتشيلي، من أصل ثلاثية خسر بها منتخب بلاده.

ويعد مونديال روسيا 2018 أكثر نسخة شهدت أهدافا عكسية بمجموع 12 هدفا، كما أنها أول نسخة تشهد أهدافا عكسية في المباراة النهائية التي جمعت فرنسا وكرواتيا، عندما سجل الكرواتي ماريو مانزوكيتش الهدف الأول في المباراة خطأ في مرمى منتخب بلاده.

وكانت مباراة الولايات المتحدة الأمريكية والبرتغال في مونديال كوريا الجنوبية واليابان عام 2002 هي المباراة الوحيدة التي شهدت تسجيل هدفين عكسيين للمنتخبين المتباريين، حيث سجل لمنتخب أمريكا اللاعب البرتغالي جورج كوستا، وسجل للبرتغال اللاعب الأمريكي جيف أجوس.

أما أكثر هدف عكسي متأخر في تاريخ كأس العالم، فقد سجل في مباراة المغرب وإيران في مونديال روسيا 2018، عبر المغربي عزيز بوحدوز بالخطأ في مرمى منتخب المغرب في الدقيقة الخامسة من الوقت بدل الضائع 90 +5.

في المقابل، فإن أسرع هدف عكسي في تاريخ المونديال، كان قد سجل في مباراة البوسنة والهرسك ضد الأرجنتين في مونديال البرازيل عام 2014 عبر البوسني سياد كولاشيناتس في مرمى منتخب بلاده بعد دقيقتين و10 ثوان فقط.

ويعد الروسي سيرغي إيغناشيفيتش أكبر لاعب يسجل هدفا عكسيا في المونديال وذلك عندما سجل في مرمى منتخب بلاده أمام إسبانيا في مونديال روسيا 2018 وكان عمر اللاعب آنذاك 38 عاما.

في حين يعد اللاعب المكسيكي إديسون الفاريز أصغر لاعب يسجل هدفا عكسيا، وذلك في مباراة منتخب بلاده أمام السويد في مونديال روسيا 2018 حيث كان عمره آنذاك 20 عاما.

ويعد المنتخب الفرنسي أكثر المستفيدين من الأهداف العكسية بواقع ستة أهداف، كما أن المنتخب الفرنسي أكثر منتخب خاض مباريات في بطولات كأس العالم دون أن يسجل أهدافا عكسية في مرماه بواقع 66 مباراة، بالمقابل يعتبر المنتخب المكسيكي أكثر منتخب خاض مباريات دون أن يستفيد من الأهداف العكسية بواقع 57 مباراة.

وخاض المنتخب الكاميروني 23 مباراة في نهائيات كأس العالم دون أن يسجل في مرماه أو يستفيد من الأهداف العكسية.

فيما يعد المنتخبان البلغاري في نسخة 1966 والروسي في نسخة العام 2018 أكثر منتخبين سجلا أهدافا عكسية بواقع هدفين لكل منتخب في كل نسخة.

وكان أول لاعب عربي وإفريقي يسجل هدفا عكسيا هو المغربي يوسف شيبو في مونديال فرنسا 1998 أمام النرويج، أما أول لاعب آسيوي يسجل في مرماه بالخطأ فهو الإيراني اندريك اسكندريان أمام إسكتلندا في مونديال 1978 في الأرجنتين.

أما أول لاعب أوروبي يسجل هدفا عكسيا في مرماه فهو إرنست لويرتشر لاعب سويسرا في مباراة أمام ألمانيا في مونديال فرنسا 1938، أما أول لاعب أمريكي جنوبي يسجل في مرماه فهو الأورغواياني لويس كروز في مباراة منتخب بلاده أمام ألمانيا الغربية في مونديال 1954.

ولم تشهد خمس نسخ من كأس العالم أهدافا عكسية وهي نسخ: 1934 في إيطاليا، 1950 في البرازيل، 1958 في السويد، 1962 في تشيلي، 1990 في إيطاليا، فهل تلحق بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022 بالنسخ الخمس، أم ستحطم الرقم القياسي للأهداف العكسية، أم تشهد أهدافا عكسية قاتلة؟

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button