additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured😎 LifeStyle🚦Traffic🇶🇦 DOHA

Procedures for Organizing Order-Delivering Motorcycles

إجراءات تنظيم عمل الدراجات الخاصة بتوصيل الطلبات

QNA

Doha: The General Directorate of Traffic (GDT) held on Monday a press conference on organizing the functioning process of order-delivery-designated motorcycles, with the participation of Assistant to GDT Director Brigadier General Nasser Al Mufqahi, Director of Traffic Security Department Brigadier General Mohammed Abdulraheem, and several other representatives of companies working in the field of delivery, at the directorate’s theater in Khalifa City.

Director of the Traffic Awareness Department at GDT Brigadier Dr. Mohammed Radi Al Hajri addressed the new terms and conditions for the functioning process of order-delivering motorcycles, which aim to regulate the movement of road users, within the framework of the efforts of GDT and its keenness to enhance road safety.

He reviewed the first paragraph of Article 85 of the Traffic Law Decree No. 19 for the year 2007, which stipulates that the container must be placed on top of the vehicle, organized, arranged, fixed, or tied safely so that it is not subject to moving or dropping.

He referred to one of the paragraphs included in Article 85 of the Executive Regulations of the Traffic Law regarding the specifications of the container carried by the vehicle, stipulating that (in cases where the motorcycle is equipped with a container for transporting goods, it is required that the container be firmly fixed and equipped appropriately and sufficiently within specific limits. The length of the container must not exceed 120 cm, while its width must not exceed 60 cm, and it must not block the driver’s view.

Brigadier General Al Hajri said that these measures come within the framework of GDT’s keenness to achieve road safety and security and to reduce fatalities resulting from traffic accidents, in light of the steady growth and the increasing demand for delivery services.

During the press conference, Al Hajri added that these measures, which came based on the recommendations of a workshop organized by the directorate with the relevant authorities, include several requirements for the driver, the motorcycle, and the container, pointing out that they will be implemented as of Nov. 11, 2022.

He called on the owners of the relevant companies to abide by the new measures and requirements, as non-compliance with these measures is a violation of Article 85, third paragraph, with a fine totaling QR 1,500.

In press statements to Qatar News Agency (QNA), Director of Traffic Awareness Department Lieutenant General Jaber Mohammed Adiba said that there has been a continuous increase in the number of motorcycle accidents used to deliver orders in the recent period, due to non-compliance with public safety requirements.

In a related context, Major Saleh Al Nabit, who is an official at GDT explained that the ultimate goal of organizing the functioning process of order-delivery-designated motorcycles is to achieve traffic safety for road users and to present a decent civilized image for everyone.

قنا

الدوحة: عقدت الإدارة العامة للمرور، يوم أمس، مؤتمرا صحفيا حول تنظيم عمل الدراجات النارية الخاصة بتوصيل الطلبات، بحضور العميد ناصر درمان المفقاعي مساعد مدير عام المرور، والعميد محمد عبد الرحيم معرفية مدير إدارة السلامة المرورية، وعدد من ممثلي الشركات العاملة في مجال التوصيل، في مسرح الإدارة بمدينة خليفة.

وتحدث العميد الدكتور محمد راضي الهاجري، مدير إدارة التوعية المرورية، عن الضوابط والشروط الجديدة لعمل الدراجات النارية الخاصة بتوصيل الطلبات، التي تهدف إلى تنظيم عمل هذه الفئة من مستخدمي الطريق، وذلك في إطار جهود الإدارة العامة للمرور وحرصها على تعزيز السلامة على الطرق، مستعرضا الفقرة الأولى من المادة (85) من المرسوم بقانون المرور رقم (19) لسنة (2007)، والتي نصت على أنه يجب وضع الحمولة فوق المركبة وتنظيمها وترتيبها وتثبيتها أو ربطها بطريقة مأمونة، بحيث لا تكون عرضة للتحرك أو السقوط.

وأشار إلى ما تتضمنه المادة (85) من اللائحة التنفيذية لقانون المرور حول مواصفات الصندوق، حيث نصت في إحدى فقراتها على أنه (في الحالات التي تكون الدراجة الآلية “النارية” مزودة بصندوق لنقل البضائع، فيشترط أن يكون الصندوق محكم التثبيت ومزودا بموانع اهتزاز مناسبة وكافية، وأن تكون أبعاده في الحدود الآتية: الصندوق الخلفي أو الأمامي: لا يزيد طوله عن 120 سم، ولا يزيد عرضه عن 60 سم، ولا يزيد طول الصندوق مع الدراجة النارية عن ثلاثة أمتار، ولا يزيد ارتفاعه عن سطح الأرض 120 سم، ويشترط ألا يحجب الرؤية عن السائق، أما الصندوق الجانبي: لا يزيد طوله عن طول الدراجة، وعرضه عن 60 سم، وارتفاعه عن سطح الأرض 120 سم).

وقال العميد الهاجري: إن هذه الإجراءات تأتي في إطار حرص الإدارة العامة للمرور على تحقيق الأمن والسلامة على الطرق، وتخفيض عدد الوفيات الناجمة عن الحوادث المرورية، في ظل النمو المضطرد، والطلب المتزايد على خدمة توصيل الطلبات.

وأضاف، خلال المؤتمر الصحفي، أن هذه الضوابط، التي جاءت بناء على توصيات ورشة عمل نظمتها الإدارة مع الجهات ذات الصلة، تشمل عددا من الاشتراطات الخاصة بالسائق، والدراجة النارية، وصندوق الطلبات، وسيتم العمل بها اعتبارا من تاريخ 15 / 11 / 2022، داعيا أصحاب الشركات المعنية إلى الالتزام بالضوابط والاشتراطات الجديدة، حيث إن عدم التقيد بهذه الضوابط يعد مخالفة للمادة 85 الفقرة الثالثة، وقيمتها 1500 ريال قطري.

من ناحيته، استعرض المقدم علي جار الله البريدي، رئيس قسم الفحص الفني، عددا من الملاحظات والمخالفات الخاصة بسائقي الدرجات النارية، والمتمثلة في استخدام الصف الأول في التقاطعات والإشارات، إلى جانب حمل البضائع في حقيبة على ظهر السائق، مما يتسبب في اختلال توازنه، فضلا عما يتعلق باشتراطات الصندوق والإضاءات وارتداء الخوذة، والتقيد بالفحص الدوري للدراجة النارية.

وفي تصريحات صحفية لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، قال المقدم جابر محمد عضيبة مساعد مدير إدارة الإعلام والتوعية المرورية: إن الفترة الأخيرة شهدت تزايدا مستمرا في عدد حوادث الدراجات النارية المستخدمة في توصيل الطلبات؛ نظرا لعدم الالتزام باشتراطات السلامة العامة، مبينا تلقي الإدارة العامة للمرور العديد من الشكاوى حول سلوكيات وممارسات خطرة يرتكبها بعض السائقين أثناء عملهم، ما انعكس على ارتفاع نسب الوفاة أو الإصابة جراء هذه الأخطاء.

وفي سياق ذي صلة، قال الرائد صالح الراشد النابت رئيس قسم الدراسات والمعلومات المرورية: إن الهدف الأسمى من تنظيم عملية استخدام الدراجات النارية الخاصة بتوصيل الطلبات، تحقيق السلامة المرورية لمستخدمي الطرق، والظهور بمظهر لائق وحضاري أمام الجميع.

وأوضح أن اشتراطات السلامة العامة لا تنحصر بالالتزام في القيادة السليمة لهذه الدراجات، وإنما بمراعاة الشروط والمواصفات الفنية المنصوص عليها بالقانون، إلى جانب الالتزام بالملابس والأدوات الخاصة لسائق دراجة التوصيل، للحفاظ على سلامته.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button