additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

Hamad Bin Khalifa University Invites Students to Apply for Admission

جامعة حمد بن خليفة تفتح باب الالتحاق ببرامجها الأكاديمية

QNA

Doha: Hamad Bin Khalifa University (HBKU) has officially kicked off its admissions campaign and interested students in Qatar or abroad can apply to enroll in one of its world-class, research-intensive academic programs. Student admissions for the 2023-2024 academic year will be available across 36 innovative degrees, including one undergraduate program.

HBKU has planned a series of informational events, beginning with an online Graduate Studies Open House on November 2, from 6:00 – 8:00 pm (GMT+3). Interested students can learn more about admission requirements, deadlines, research opportunities, and also meet faculty members. Registration for the event is now open at https://www.hbku.edu.qa/en/OpenHouse22.

The university’s integrated, multidisciplinary programs are aligned to market needs, focusing on high demand fields that address future grand challenges. Many programs are unique to the region and are supported by strategic partnerships with well-established global institutions. HBKU’s growing research ecosystem is marked by a unique synergy between its six colleges, three centers, and three national research institutes – which are at the forefront of efforts to develop novel solutions to grand challenges facing Qatar and the region.

Students learn in a cutting-edge, integrated, and inclusive teaching and research environment with world-class facilities, state-of-the-art labs, modern classrooms, and two fully equipped libraries. A vibrant campus life includes extracurricular activities, local, and international events enriched by engagement with partner universities in Education City.

Commenting on the start of the admissions phase, Nasser Al Binali, Head of Enrollment at HBKU, said: “At HBKU, interested students will find an exceptional environment to further their academic interests and research skills. Our top-tier programs have kept pace with societal needs and offer opportunities to learn from world-class faculty in cutting areas of knowledge, including quantum computing, biomedicine, artificial intelligence, and others. Our upcoming events will aim to guide students to make informed decisions on choosing a specialization that suits their interests and we encourage all prospective students to join our sessions.” The deadline for international applicants is Feb. 1, 2023. The deadline for Qatari and residents (with eligibility for merit-based funding) is March 15, 2023, with final applications accepted until May 15, 2023. Ahead of Open House, students can learn more about each college’s programs by visiting hbku.edu.qa/en/admissions.

قنا

الدوحة: فتحت جامعة حمد بن خليفة باب القبول للعام الدراسي ( 2023 / 2024 ) أمام الطلاب المهتمين بالالتحاق بأحد برامجها الأكاديمية ذات المستوى العالمي داخل دولة قطر أو خارجها، والمرتكزة على الأبحاث، لافتة إلى أنها سوف تستقبل طلبات الالتحاق بـ 36 برنامجا مبتكرا، بما في ذلك برنامج واحد للبكالوريوس.

وحددت الجامعة، في بيان، أن آخر موعد للمتقدمين الدوليين هو الأول من فبراير 2023، في حين أن آخر موعد للقطريين والمقيمين (المؤهلين للاستفادة من فرص المنح الدراسية على أساس الجدارة) هو 15 مارس 2023، على أن يستمر استقبال الطلبات حتى 15 مايو 2023.

وستعقد الجامعة سلسلة من الجلسات التعريفية ببرامجها، تبدأ بفعالية اليوم المفتوح لطلاب الدراسات العليا المزمع عقده عبر الإنترنت في 2 نوفمبر المقبل، حيث تتيح هذه الجلسات للطلاب المهتمين إمكانية التعرف على المزيد من المعلومات حول اشتراطات القبول والمواعيد النهائية للتقدم بطلبات الالتحاق والفرص البحثية، وكذلك مقابلة أعضاء هيئة التدريس بالكليات التابعة للجامعة.

وأوضح ناصر البنعلي، رئيس قسم الالتحاق بجامعة حمد بن خليفة، أن الطلاب المهتمين ببيئة استثنائية تعزز اهتماماتهم الأكاديمية ومهاراتهم البحثية سيجدون في جامعة حمد بن خليفة ما يبحثون عنه، حيث تواكب البرامج رفيعة المستوى الاحتياجات المجتمعية، وتوفر فرصا للتعلم من أعضاء هيئة تدريس على مستوى عالمي في مجالات المعرفة، بما في ذلك الحوسبة الكمية والطب الحيوي والذكاء الاصطناعي وغيرها من المجالات، مشيرا إلى أن الفعاليات المقبلة تهدف إلى توجيه الطلاب لاتخاذ قرارات مستنيرة بشأن اختيار التخصص الذي يناسب اهتماماتهم.

وتتوافق البرامج الأكاديمية المتكاملة ومتعددة التخصصات، التي تطرحها الجامعة، مع احتياجات السوق، مع تركيزها على المجالات التي تحظى بإقبال مرتفع، وتعالج التحديات الكبرى في المستقبل، كما تتميز العديد من تلك البرامج بتفردها في المنطقة، فضلا عن أنها تحظى بدعم من الشراكات الاستراتيجية للجامعة مع مؤسسات عالمية راسخة.

وتتميز المنظومة البحثية المتنامية في الجامعة بتعاون فريد بين كلياتها الست ومراكزها الثلاثة، بالإضافة إلى ثلاثة معاهد بحثية وطنية تتصدر الجهود المبذولة لتطوير حلول جديدة للتحديات الكبرى التي تواجه قطر والمنطقة.

ويتعلم الطلاب في بيئة تعليمية وبحثية متطورة ومتكاملة وشاملة تحتوي على مرافق عالمية المستوى، ومختبرات متطورة وقاعات دراسية حديثة ومكتبتين مجهزتين بالكامل، في حين تشتمل الحياة الطلابية في الحرم الجامعي على أنشطة ترفيهية وفعاليات محلية ودولية يثريها التفاعل والمشاركة مع الجامعات الشريكة في المدينة التعليمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button