additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

QFC Organizes Event in Washington to Introduce Qatar’s Investment Opportunities

قطر للمال ينظم فعالية في واشنطن للتعريف بالفرص الاستثمارية الوفيرة بدولة قطر

QNA

Washington: The Qatar Financial Centre (QFC), in cooperation with the Embassy of Qatar in the United States, the US-Qatar Business Council (USQBC), and the US Chamber of Commerce, held a business dinner in Washington, USA, on the sidelines of the annual meetings of the International Monetary Fund and the World Bank 2022, to introduce the investment opportunities in Qatar.

During the working dinner, which was attended by executives from US companies in a number of sectors, QFC highlighted the abundant investment opportunities in Qatar, its flexible economy, its efforts to diversify its economy, favorable government policies that support innovation, and the establishment of long-term partnerships.

QFC’s Deputy CEO and Chief Business Officer Sheikha Alanoud bint Hamad Al-Thani said that USA and Qatar share a long history of strategic partnership and have strengthened this relationship over the years with mutually beneficial collaborations, enhanced trade agreements, and active government to government engagements”.

She added: “This business dinner illustrates the QFCs commitment to building on these strong ties by facilitating access for US companies to explore the vast potential investment opportunities in Qatar, a country powered by rapid diversification and sustainable economic policies. We are eager to see new partnerships and businesses entering Qatar under the QFC platform”.

“2022 is another remarkable year for the Qatari-American business relationship. Qatari and American companies constantly establish new partnerships, explore new business sectors, and create and maintain thousands of high-paying jobs,” said Fahad Al Dosari, the Commercial Attache of the State of Qatar to the United States.

“US companies can benefit from our stable business environment and the unmatched financial and regulatory incentives offered by the Qatar Financial Centre, as well as the special economic zones Qatar has created to achieve the diversification goals set in the Qatar National Vision 2030,” he added.

US-Qatar Business Council (USQBC) chairman Scott Taylor stressed in his speech that Qatar is one of the most attractive investment destinations in the world, and certainly, it will be easy for American companies to expand their business to Qatar thanks to the reforms implemented to facilitate doing business, incentive measures and incentives, and the provision of appropriate infrastructure to establish and conduct business quickly and efficiently, and the Qatar Financial Center will certainly have a leading role in this.

“The US Chamber of Commerces US-Qatar Business Program is honoured to partner with the U.S.-Qatar Business Council to host Sheikha Alanoud bint Hamad Al-Thani, Deputy CEO and Chief Business Officer at QFC, for this dinner at our headquarters in Washington,” said Khush Choksy, Senior Vice President for Middle East Affairs, US Chamber of Commerce. “The US and Qatar have an incredibly strong relationship spanning fifty years, and the economic ties between our two countries only continue to grow with new opportunities for investment and partnership regularly arising. The QFC has played a key role in developing these opportunities by serving as a platform for US companies to enter the Qatari market, including one of the Co-Chairs of our Program Inventus Power, and we are grateful for their part in helping to strengthen the US-Qatar relationship.”

قنا

واشنطن: نظم مركز قطر للمال، بالتعاون مع سفارة دولة قطر في واشنطن، ومجلس الأعمال القطري – الأمريكي، وغرفة التجارة الأمريكية، مأدبة عشاء عمل في العاصمة الأمريكية واشنطن، على هامش الاجتماعات السنوية لصندوق النقد الدولي والبنك الدولي لعام 2022 ،وذلك للتعريف بالفرص الاستثمارية الوفيرة بدولة قطر.

وسلط مركز قطر للمال خلال مأدبة عشاء العمل، التي حضرها مسؤولون تنفيذيون بالشركات الأمريكية العاملة في عدد من القطاعات، الضوء على الفرص الاستثمارية الوفيرة التي تزخر بها دولة قطر، واقتصادها المرن، والجهود التي تبذلها لتنويع اقتصادها، والسياسات الحكومية المواتية التي تدعم الابتكار، وإقامة شراكات طويلة الأمد.

وقالت الشيخة العنود بنت حمد آل ثاني نائب الرئيس التنفيذي والرئيس التنفيذي لشؤون الأعمال في مركز قطر للمال، في كلمة لها: إن تنظيم المأدبة يأتي تأكيدا على التزام مركز قطر للمال بدعم العلاقات الثنائية بين البلدين وتعزيزها، والتسهيل على الشركات الأمريكية، وإتاحة الفرصة لها للتعرف على الفرص الاستثمارية المتاحة بدولة قطر، المدعومة بالتنويع الاقتصادي السريع والسياسات الاقتصادية المستدامة.

وأضافت: “نحن متحمسون للغاية لرؤية شراكات ومؤسسات وشركات جديدة تدخل عبر منصة أعمال مركز قطر للمال، إلى دولة قطر، التي يجمعها مع الولايات المتحدة الأمريكية تاريخ طويل من الشراكة الاستراتيجية التي تعززت على مدى السنوات بفضل العلاقات الاقتصادية القائمة على التعاون والمنفعة المتبادلة، والاتفاقيات التجارية التي تربط البلدين في شتى المجالات، والزيارات واللقاءات الرسمية الرفيعة المتبادلة بين حكومتي البلدين”.

من جهته، قال السيد فهد الدوسري الملحق التجاري في سفارة دولة قطر لدى الولايات المتحدة الأمريكية: “لقد كان عام 2022 عاما رائعا آخر للعلاقات التجارية القطرية – الأمريكية. تسعى الشركات في البلدين باستمرار لإقامة شراكات جديدة، واستكشاف قطاعات جديدة للأعمال، وخلق فرص عمل ووظائف جديدة برواتب عالية”.

وأضاف الدوسري أنه يمكن للشركات الأمريكية الاستفادة من بيئة الأعمال المستقرة والجاذبة للاستثمار التي توفرها دولة قطر، والحوافز المالية والتنظيمية المميزة التي يقدمها مركز قطر للمال، بالإضافة إلى المناطق الاقتصادية الحرة التي أنشأتها الدولة لتحقيق هدف التنويع الاقتصادي تماشيا مع رؤية قطر الوطنية 2030.

بينما أكد السيد سكوت تايلور رئيس مجلس الأعمال القطري – الأمريكي في كلمته، أن دولة قطر تمثل واحدة من أكثر الوجهات الاستثمارية جاذبية في العالم، وبالتأكيد، سيكون من السهل بالنسبة للشركات الأمريكية توسيع نطاق أعمالها إلى قطر بفضل الإصلاحات التي نفذتها لتسهيل مزاولة الأعمال، والتدابير التشجيعية والحوافز، وتوفير البنية التحتية المناسبة لتأسيس الأعمال ومزاولتها بسرعة وكفاءة، وبالتأكيد سيكون لمركز قطر للمال دور ريادي في ذلك.

من جانبه، قال السيد كوش تشوكسي النائب الأول لرئيس غرفة التجارة الأمريكية لشؤون الشرق الأوسط: “ترتبط الولايات المتحدة بعلاقات اقتصادية واستثمارية قوية مع دولة قطر تمتد لأكثر من 50 عاما، وما سيدعم استمرارية متانة هذه الروابط الاقتصادية بين بلدينا هو مواصلة تهيئة الفرص الجديدة للاستثمار وإقامة الشراكات، لقد كان لمركز قطر للمال دور رئيسي في تهيئة هذه الفرص من خلال توفير منصة للشركات الأمريكية لدخول السوق القطرية، بما في ذلك شركتان رئيسيتان مشاركتان في برنامجنا Inventus Power، ونحن ممتنون لهم للغاية على مساعدتنا في تعزيز العلاقات الأمريكية – القطرية”.

يذكر أن مأدبة عشاء العمل هي جزء من المبادرات الترويجية التي ينفذها مركز قطر للمال في الولايات المتحدة الأمريكية للتعريف بدولة قطر والترويج لها كوجهة مثالية للمال والأعمال في منطقة الشرق الأوسط بصفة عامة، ولمنصة أعمال مركز قطر للمال كخيار مثالي لمزاولة الأعمال في السوق القطرية بصفة خاصة، حيث يرتبط البلدان بعلاقات دبلوماسية متينة تمتد لأكثر من 50 عاما، وعلاقات تجارية واسعة ومزدهرة جعلت حجم الشراكة الاقتصادية بينهما يتجاوز نحو 200 مليار دولار أمريكي في مختلف مجالات التجارة والاستثمار.

وتعد دولة قطر واحدة من أكبر المستثمرين الأجانب في الولايات المتحدة الأمريكية، وقد تعهدت بضخ أكثر من 45 مليار دولار أمريكي استثمارات في الأسواق الغربية خلال السنوات المقبلة، ويبلغ عدد الشركات الأمريكية العاملة بدولة قطر اليوم أكثر من 850 شركة تنشط في مختلف القطاعات، بما في ذلك التكنولوجيا الرياضية، والتكنولوجيا المالية، والإنشاءات، والهندسة، والطب، والبحث العلمي وغيرها من المجالات. ويوفر مركز قطر للمال منصة أعمال للشركات الراغبة في التأسيس ومزاولة أنشطتها في دولة قطر أو المنطقة بوجه عام، كما يتمتع بإطار قانوني وتنظيمي خاص ونظام ضريبي وبيئة أعمال راسخة تجيز الملكية الأجنبية بنسبة تصل إلى 100 بالمئة، وترحيل الأرباح بنسبة 100 بالمئة، وضريبة على الشركات بمعدل تنافسي بنسبة 10 بالمئة على الأرباح من مصادر محلية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button