additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📚Education🇶🇦 DOHA

Qatar Tourism Offers Tour Guide Training and Licensing Program

قطر للسياحة تدعو للتسجيل في دورات تدريب المرشدين السياحيين

QNA

Doha: Qatar Tourism (QT) has called on the citizens and residents of Qatar to register for tour guide training courses.

The tour guide training and licensing initiative is part of several that have been introduced by QT to raise the standard of tourism service providers and further regulate the tourism sector.

Qatar Tourism indicated, in a statement today, that in anticipation of an influx of visitors to Qatar later this year and in view of the tourism sectors longer-term vision of attracting 6 million visitors a year by 2030, it is calling on the people of Qatar to join the growing number of tour guides in the sector.

Those interested will be provided with the necessary training and awarded an official license to work with tourism companies in Qatar and provide guided tours across the country, QT added.

QT noted that applicants must be over 21 years of age and hold a valid Qatar ID to be eligible for the program.

The training is available in English and Arabic, and candidates with diverse language capabilities are encouraged to apply.

QT said that training continues to be held on a rolling basis and the number of licensed tour guides has more than doubled since October of last year. For this year, and in an effort to encourage uptake of the program, QT has waived all fees related to training, licensing and exams.

By completing the program, tour guides will be able to help visitors navigate everything from the countrys cultural hotspots to foodie favorites; business traveler tips and tricks to luxury and leisure must-dos; family favorites to adrenaline boosting adventures.

قنا

الدوحة: دعت قطر للسياحة المواطنين والمقيمين الراغبين في الانضمام إلى المرشدين السياحيين إلى التسجيل في دورات تدريب المرشدين السياحيين.

وتأتي مبادرة تدريب وترخيص المرشدين السياحيين ضمن العديد من المبادرات التي أطلقتها “قطر للسياحة” بهدف رفع مستوى مزودي الخدمات السياحية، وتنظيم قطاع السياحة.

وأشارت قطر للسياحة، في بيان لها اليوم، إلى أنه ووسط توقعات بتدفق أعداد كبيرة من الزائرين على دولة قطر في وقت لاحق من هذا العام، وفي إطار رؤية قطاع السياحة القطري طويلة الأمد لاستقطاب 6 ملايين زائر سنوياً بحلول عام 2030، فإنها تدعو المواطنين والمقيمين إلى الانضمام للأعداد المتزايدة للمرشدين السياحيين للعمل في هذا القطاع، مشيرة إلى أنها ستوفر للراغبين التدريب اللازم الذي يمكنهم من الحصول على رخصة رسمية تؤهلهم للعمل مع شركات السياحة في قطر وإرشاد المجموعات السياحية في رحلاتهم عبر البلاد.

ولفتت إلى أن الراغبين في التسجيل يجب أن لا تقل أعمارهم عن 21 عاماً، وأن يكون لديهم بطاقة شخصية قطرية سارية، وتعقد الدورات التدريبية باللغتين الإنجليزية والعربية، ويمكن للمرشحين الذين لديهم قدرات لغوية عديدة تقديم طلباتهم عبر موقعها الإلكتروني، موكدة على تواصل دوراتها التدريبية للمرشدين السياحيين، مشيرة إلى تضاعف إعدادهم منذ أكتوبر العام الماضي.

ونوهت إلى أنه وفي خطوة لتشجيع التسجيل في البرنامج، قررت إعفاء المرشحين من جميع رسوم التدريب والاختبار والرخصة.

وبحصولهم على الرخصة، سيتمكن المرشدون من مساعدة الزوار على زيارة أهم المواقع التراثية في البلاد، وإرشادهم إلى أفضل أماكن الطعام والشراب، وتقديم النصائح لزائري فعاليات الأعمال، ومساعدة الزوار على خوض التجارب التي تتسم بالرفاهية، والأماكن المفضلة لدى العائلات، وكذلك أفضل المغامرات التي يمكن القيام بها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button