additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

Qatar Museums Launches New Vision of ‘Jedari Art’

متاحف قطر تطلق نسخة جديدة من برنامج جداري آرت للفن العام

QNA

Doha: Qatar Museums launched a new version of the ‘Jedari Art’ program for public art, which will run until Oct. 31, as the participating artists in the program began to give life to a number of urban places in Doha.

Qatar Museums launched Jadari Art for the first time in 2020 as part of an ongoing initiative to add vitality and artistic sense to Doha’s walls through carefully curated murals and street art.

The latest version of Jedary Art program comes in partnership with ‘Paul Baty All India Premier’, Hilton Salwa Beach Resort and Villas, the Supervisory Committee of Beautification of Roads and Public Places in the country affiliated to Ashghal, and Qatar Fuel Company (WOQOD).

The Director of Public Art Department at Qatar Museums Engineer Abdulrahman Ahmed Al Ishaq, said in a statement today that the ‘Jedari Art’ program for public art provides members of society in Qatar with a tangible sense of their surroundings, creates tourist attractions, and increases demand for neighborhoods throughout the city.

He added the Qatar Museums was pleased to be joined by partners to decorate the citys walls with paintings that revive the vibrant art of truck decoration that is widespread in both India and Pakistan, praising the partners for their continuous support in achieving the ambition of Qatar Museums in revitalizing urban spaces across Doha and sparking meaningful discussion on related topics.

As part of this year’s edition of Jedari Art, during this month, school students will be invited to paint a mural by Qatari artist Maryam Al-Ma’adidi entitled “Color Your World”, in partnership with Ashghal.

Three local artists namely, Amal Sarhan, Abdulrahman Ahmadi and Maya Attiya, will paint several murals at the Hilton Salwa Beach Resort and Villas from 14 to 17 October.

For his part, artist Lee Baker will paint a mural at the Central Market petrol station, with the support of WOQOD Company.. He will also host Fire Station: Artists’ Residence, a lecture on the art of decorating trucks, on October 19.

Engineer Sara Kafood, Deputy Chairman of the Supervisory Committee of Beautification of Roads and Public Places in Qatar, said that the committee aims, through its cooperation with Qatar Museums in the “Jedary Art” program, to revitalize the various regions of the country and give them an artistic touch through creative paintings that combine Qatar’s heritage and culture and transforming them into destinations worth visiting and, in turn, spreads vitality and joy in the hearts of visitors, especially with the approaching date of the FIFA World Cup Qatar 2022, when the country receives visitors from all over the world.” She noted that the “Jedari Art” initiative contributes to providing the opportunity for Qatari artists, residents and visitors to display their creative works and contribute to beautifying the streets of Qatar in a way that reflects its identity and interest in public art.

Ahead of the 2022 FIFA World Cup Qatar, Qatar Museums is endeavoring to transform the country into a vast open-air art museum experience through an extensive public art program featuring more than 100 works for the contemplation of local residents and the 1.5 million visitors expected in Doha to attend this big sporting event.

قنا

الدوحة: أطلقت متاحف قطر نسخة جديدة من برنامج /جداري آرت/ للفن العام، الذي يستمر حتى الـ31 من أكتوبر الجاري، حيث بدأ الفنانون المشاركون في البرنامج في إضفاء الحياة على عدد من الأماكن الحضرية في الدوحة .

وأطلقت متاحف قطر برنامج جداري آرت لأول مرة عام 2020 ضمن مبادرة مستمرة لإضافة الحيوية والمعنى الفني إلى جدران الدوحة من خلال الجداريات المنسقة بعناية، وفن الشارع.

وتأتي أحدث نسخة من برنامج /جداري آرت/ بالشراكة مع /بول باتي/ و/أول إنديا برميت/ ومنتجع وفيلات هيلتون شاطئ سلوى، ولجنة الإشراف على تجميل الطرق والأماكن العامة بالدولة التابعة لـ/أشغال/ وشركة قطر للوقود /وقود/.

واحتفاء بفن تزيين الشاحنات، الشكل الشائع للزخرفة على الشاحنات في بلديهما، ستقوم كل من /أول إنديا برميت/ من الهند، و/بول باتي/ من باكستان برسم جداريات خارج محطة مترو المنصورة لمدة أسبوعين، وذلك بدعم من لجنة الإشراف على تجميل الطرق والأماكن العامة بالدولة، وشركة جوتن للدهانات.

وقال المهندس عبدالرحمن أحمد آل إسحاق، مدير إدارة الفن العام في متاحف قطر في تصريح اليوم، إن برنامج /جداري آرت/ للفن العام، يوفر لأفراد المجتمع في قطر إحساسا ملموسا بمحيطهم، كما يخلق مناطق جذب سياحي، ويزيد من الإقبال على الأحياء في جميع أنحاء المدينة.

وأضاف: “يسر متاحف قطر أن ينضم إليها كل من /أول إنديا برميت/، و/بول باتي/ لتزيين جدران المدينة بلوحات تحيي فن تزيين الشاحنات النابض بالحياة المنتشر في كل من الهند وباكستان”، مشيدا بالشركاء على دعمهم المستمر بهدف تحقيق طموح متاحف قطر في تنشيط المساحات الحضرية في جميع أنحاء الدوحة وإثارة نقاش هادف حول الموضوعات ذات الصلة.

وفي إطار نسخة هذا العام من برنامج جداري آرت، خلال هذا الشهر، ستتم دعوة طلاب المدارس لتلوين لوحة جدارية للفنانة القطرية مريم المعضادي بعنوان /لون عالمك/، وذلك بالشراكة مع /أشغال/.

وفي الفترة من 11 إلى 22 أكتوبر، ستقوم /أول إنديا برميت/، و/بول باتي/ برسم جداريات خارج محطة مترو المنصورة.

كما سيقوم ثلاثة فنانين محليين هم أمل سرحان، وعبدالرحمن أحمدي، ومايا عطية برسم عدة جداريات في منتجع وفيلات هيلتون شاطئ سلوى في الفترة من 14 إلى 17 أكتوبر.

من جهته، سيقوم الفنان ليي بيكر برسم جدارية في محطة وقود السوق المركزي، وذلك بدعم من شركة /وقود/.. كما سيستضيف مطافئ: مقر الفنانين، محاضرة عن فن تزيين الشاحنات، يوم 19 أكتوبر.

وقالت المهندسة سارة كافود نائب رئيس لجنة الإشراف على تجميل الطرق والأماكن العامة بالدولة، إن اللجنة تهدف من خلال تعاونها مع متاحف قطر في برنامج /جداري آرت/ إلى تنشيط مختلف مناطق الدولة وإضفاء لمسة فنية عليها من خلال لوحات إبداعية تمزج بين تراث قطر وحاضرها وثقافتها، وتحويلها إلى وجهات تستحق الزيارة تبث بدورها الحيوية والبهجة في نفوس الزوار وخاصة مع قرب موعد استضافة بطولة كأس العالم لكرة القدم FIFA قطر 2022 واستقبال الدولة لزوار من كافة أنحاء العالم”.

ونوهت بأن مبادرة /جداري آرت/، تساهم في إتاحة الفرصة للفنانين القطريين والمقيمين والزوار لعرض أعمالهم الإبداعية والمساهمة في تجميل شوارع قطر بشكل يعكس هويتها واهتمامها بالفن العام.

ومن بين الفنانين المشاركين علي سلمان أنشان، وممتاز أحمد، ومحمد أمين، من /بول باتي/، وفريد باوا، وأخلاق أحمد الملقب (شابو) من /أول إنديا برميت/، وكل من الفنانين أمل سرحان وعبدالرحمن أحمدي ومايا عطية وليي بيكر من قطر.

من جهته، أوضح علي سلمان، مؤسس بول باتي، أن /جداري آرت/، من أكثر المشاريع التي شاركوا فيها إثارة للاهتمام.

وقال: “إنه لشرف لنا أن نكون جزءا من هذه النسخة من جداري آرت، والجميل هو أن لوحاتنا الجدارية ستكتمل قبل بدء بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022″، مشيدا بمتاحف قطر لإتاحتها هذه الفرصة، “ونأمل أن يتكرر تعاوننا في المستقبل”.

وقال فريد باوا، إن “/أول إنديا برميت/ هو مشروع يهدف إلى إحياء ثقافة وفن تزيين الشاحنات في الهند والحفاظ عليها والترويج لها، معربا عن التحمس للشراكة مع متاحف قطر و/جداري آرت/ لجلب هذا الشكل الفني الفريد إلى شوارع الدوحة وخارجها”، منوها إلى أنه في إطار هذا التعاون، سيقوم بمعية أخلاق أحمد الملقب /شابو/ بينتر بإنشاء لوحة جدارية نابضة بالحياة تعرض الطباعة والألوان والزخارف والشعارات المستوحاة من شاحنات الهند النابضة بالألوان.

ووجهت متاحف قطر دعوة مفتوحة في وقت سابق من هذا العام لاختيار المشاركين في برنامج /جداري آرت/ تدعو فيها الفنانين الطموحين والمتمرسين لتقديم مقترح مفصل لمفاهيم جدارياتهم التي تنشئ علاقة وثيقة مع المجتمع والرسالة التي يرغبون في إيصالها من خلال عملهم الفني. وقبيل انطلاق بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022، تعمل متاحف قطر على تحويل البلاد إلى تجربة متحف فني واسع في الهواء الطلق من خلال برنامج مكثف للفن العام يضم أكثر من 100 عمل، ليتأملها السكان المحليون و1.5 مليون زائر من المتوقع أن تستقبلهم الدوحة لحضور هذا الحدث الرياضي الكبير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button