additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business🇶🇦 DOHA

Qatar’s travel industry anticipates continued growth post-World Cup

توقع استمرار نمو السياحة في قطر بعد كأس العالم

The Peninsula

Doha: Qatar’s travel and tourism industry, currently witnessing a boom in business ahead of the FIFA World Cup Qatar 2022, is likely to benefit from the lasting impact of the tournament.

With over 1.5 million visitors Qatar is expecting for the World Cup, it is indubitable that exploring the country and its attractions would be the epicentre of all.

Many travel agencies in Qatar have expressed their enthusiasm in helping the country achieve a phenomenal feat in this regard.

Speaking to The Peninsula, Ali Thabet, General Manager of Milano Travels & Tours, said: “[Tourism] Industry is growing. With the World Cup coming soon, this is the right time to promote the beauty Qatar holds as various travel-based projects have been implemented for the prospective future.”

One of the primary sectors Qatar will focus after the World Cup is tourism. The country spent nearly $10bn on the eight World Cup stadiums and building infrastructure including roads, a metro system, and expanding the airport among others.

These pioneering projects will enable Qatar boost its economy.

FIFA World Cup Qatar 2022 CEO Nasser Al Khater has said the profit from the World Cup is expected to be around $17bn.

He said the cost of infrastructure and construction expenses for the World Cup has reached $8bn.

Thabet added: “As Qatar invested on numerous infrastructures, it’s going to benefit not just the FIFA [World Cup] but many other businesses, especially the travel industry in the future. I am hopeful that it will positively impact my company too.”

As the tournament is at hand, demands for travel agencies in Qatar soared, making it busier and arduous.

Khalid Lakmoush, Manager at Al Muftah Travel & Tours, told The Peninsula: “We have received over 2,000 requests so far to issue travel tickets. It’s a relief to know lots of people from the Middle East and other countries approaching us due to this World Cup and it is a promising sign that our company will grow and benefit in terms of economy.”

For Al Muftah, it has been one of the bustling times as they have received a lot of ticketing requests. “Huge number of tickets got sold compared to the previous years and we are still busy accepting many requests. This is a perfect start, showing that our agency is all set to enable fans to witness not just one of the best tournaments in the world, but also in encouraging them to visit this country again.”

Qatar has invested nearly $300bn in its infrastructure, according to data by Bloomberg.

The country is confident about the lasting economic benefits of its investments in infrastructure.

While the country anticipates hosting the sporting event debuting in the Middle-East and Arab world, there has been a great deal of challenges that were overcome aiming towards providing fans and players unforgettable yet cherishing momentum. This will contribute to the much deserved success for Qatar and FIFA this year.

The World Cup project undeniably will bolster the country’s economy and is certain to promote sustainable development. This will also contribute to achieving Qatar National Vision 2030 objectives.

Investment in infrastructures will benefit even after the tournament.

The country’s economic development and the World Cup are also attracting foreign investors, impacting on the elevation of the country’s trades and businesses.

Surpassing all the challenges thus far, Qatar reflects ambitiously on the long run with investment prospects especially in travel, tourism and hospitality sectors.

ذا بينينسولا

الدوحة: مع وجود أكثر من 1.5 مليون زائر متوقع لزيارة قطر خلال كأس العالم، فلا شك في أن استكشاف البلاد ومعالمها السياحية سيكونان مركز اهتمام الجميع. حيث من المرجح أن يستفيد قطاع السفر والسياحة في قطر، الذي يشهد حالياً ازدهاراً في الأعمال قبل كأس العالم لكرة القدم قطر 2022، من التأثير الدائم للبطولة.

وقد أعربت العديد من وكالات السفر في قطر عن حماسها لمساعدة الدولة في تحقيق إنجاز استثنائي في هذا الصدد.

وفي حديثه إلى ذا بينينسولا، قال المدير العام لشركة ميلانو للسفريات، علي ثابت،: “صناعة [السياحة] تزدهر. مع اقتراب نهائيات كأس العالم، وهذا هو الوقت المناسب للترويج للجمال الذي تتمتع به قطر حيث تم تنفيذ العديد من المشاريع القائمة على السفر من أجل المستقبل المرتقب “.

فالسياحة هي أحد القطاعات الأساسية التي ستركز عليها قطر بعد كأس العالم. حيث أنفقت البلاد ما يقرب من 10 مليارات دولار على ملاعب كأس العالم الثمانية وبناء البنية التحتية بما في ذلك الطرق ونظام المترو وتوسيع المطار وغيرها.

وستعمل هذه المشاريع الرائدة على تمكين قطر من تعزيز اقتصادها.

قال الرئيس التنفيذي لكأس العالم FIFA قطر 2022، ناصر الخاطر، إن أرباح كأس العالم من المتوقع أن تبلغ حوالي 17 مليار دولار.

وقال إن تكلفة البنية التحتية ونفقات البناء لكأس العالم قد وصلت إلى ثمانية مليارات دولار.

وأضاف ثابت: “نظراً لأن قطر تستثمر في العديد من البنى التحتية، فإنها لن تعود بالفائدة على كأس العالم فحسب، بل أيضاً على العديد من الشركات الأخرى، وخاصة صناعة السفر في المستقبل. آمل أن يؤثر ذلك بشكل إيجابي على شركتي أيضاً “.

ومع اقتراب البطولة، ارتفعت الطلبات على وكالات السفر في قطر، مما جعلها أكثر انشغالاً وشاقة.

وقال مدير شركة المفتاح للسفر والسياحة، خالد لقموش، لصحيفة ذا بينينسولا: “لقد تلقينا أكثر من 2000 طلب حتى الآن لإصدار تذاكر السفر. ومن المريح معرفة أن الكثير من الأشخاص من الشرق الأوسط ودول أخرى يقتربون منا بسبب كأس العالم هذه وهي علامة واعدة على أن شركتنا ستنمو وتستفيد من الناحية الاقتصادية “.

وبالنسبة إلى شركة المفتاح، كانت هذه إحدى الأوقات الصاخبة حيث تلقوا الكثير من طلبات التذاكر. “تم بيع عدد ضخم من التذاكر مقارنة بالسنوات السابقة وما زلنا مشغولين بقبول العديد من الطلبات. هذه بداية مثالية ، تُظهر أن وكالتنا مهيأة تماماً لتمكين المعجبين ليس فقط من مشاهدة واحدة من أفضل البطولات في العالم، ولكن أيضاً في تشجيعهم على زيارة هذا البلد مرة أخرى “.

حيث استثمرت قطر ما يقرب من 300 مليار دولار في بنيتها التحتية، وذلك وفقاً لبيانات بلومبرج.

فبلدنا واثق من الفوائد الاقتصادية الدائمة لاستثماراته في البنية التحتية.

وبينما تتوقع الدولة استضافة الحدث الرياضي الذي سيقام لأول مرة في الشرق الأوسط والعالم العربي، كان هناك قدر كبير من التحديات التي تم التغلب عليها بهدف توفير زخم لا يُنسى للمشجعين واللاعبين. وسيساهم ذلك في تحقيق النجاح الذي يستحقه كل من قطر والفيفا هذا العام.

مشروع كأس العالم سيعزز بلا شك اقتصاد البلاد ومن المؤكد أنه سيعزز التنمية المستدامة. وسيسهم ذلك أيضاً في تحقيق أهداف رؤية قطر الوطنية 2030.

وإن الاستثمار في البنى التحتية سُيفيد قطر حتى بعد البطولة.

حيث تجذب التنمية الاقتصادية للبلاد وكأس العالم المستثمرين الأجانب، مما يؤثر على ارتفاع التجارة والأعمال في البلاد.

تعكس قطر بطموح على المدى الطويل آفاق استثمارية خاصة في قطاعات السفر والسياحة والضيافة متخطية جميع التحديات حتى الآن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button