additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

Qatar 2022 boosting tourism across the region

مونديال قطر 2022 يعزز السياحة في المنطقة

The Peninsula

Doha: The FIFA World Cup Qatar 2022 has spurred an uptick in hotel occupancy in the Gulf Corporation Council (GCC) countries, with experts projecting 100% occupancy during the tournament.

According to multiple regional reports, hotels across the region, including Saudi Arabia, Oman, Jordan and the UAE, have recorded a massive surge in bookings, mirroring pre-pandemic times.

A flight from Jeddah to Doha takes approximately two hours and thirty minutes, Dubai to Doha takes about one hour, and Muscat to Doha takes around one and a half hours. In contrast, Amman to Doha takes approximately two hours and forty minutes — making these cities a convenient layover for visiting fans.

With less than 50 days left to the first World Cup to be held in the Arab World from November 20 to December 18, organisers hope to attract 1.2 million tourists to the country. Leveraging on the Hayya Card, which will serve as the ‘Fan ID’ and an entry requirement for fans coming for the World Cup, GCC and surrounding Arab countries have also opened their doors to World Cup visitors, buttressing Qatar’s stand on the tournament being for the entire region.

The World Cup is predicted to generate about $4 billion in revenue opportunity from tourist expenditure in the Middle East, a RedSeer Strategic Consulting research published.

The Ministry of Heritage and Tourism (MHT) in Oman will conduct events to introduce Oman’s programme to support the efforts of Qatar to make the FIFA World Cup 2022 a success and to promote Muscat as a major city approved to receive football fans.

Hayya Card holders can visit Oman for 60 days on free multiple-entry visas. In Saudi Arabia, Hayya Card holders can avail of the multi-entry visa, which allows them to stay in Saudi for up to 60 days. Jordan has also offered the same. The UAE is offering multiple-entry visas for 90 days from the date of issuance for Dhs100.

In May, Qatar Airways announced that it would partner with fellow Gulf airlines, including Flydubai, Oman Air, Kuwait Airways and Saudia airlines, to operate shuttle flights during the World Cup.

Flydubai will operate up to 60 daily flights from Dubai, carrying up to 2,500 fans, while Oman Air will run up to 48 daily flights from Muscat carrying up to 3,400 fans. Kuwait Airways will run up to 20 flights daily, carrying up to 1,700 fans.

Saudia will operate around 60 daily flights carrying up to 10,000 fans from Riyadh and Jeddah. The hospitality and tour industry in Qatar has already reported massive booking requests. Mosaad Moustafa Eleiwa, CEO of Outingqatar, told The Peninsula that they had received clients from all over the world for hotels, tours and luxury experiences in Qatar.

“We are booked, and the inquiries keep coming. We are looking to partner with international luxury yacht owners to expand what we will offer visiting fans for the World Cup,” he said. From seeing the coastline of Dhofar province and Musandam, Al Balad in Jeddah and the Red Sea, Petra and the Dead Sea in Jordan, and of course, the host country Qatar — the World Cup is already opening new horizons in tourism.

ذا بينينسولا

الدوحة: حفزت بطولة كأس العالم لكرة القدم قطر 2022 زيادة طفيفة في معدلات الإشغال الفندقي في دول مجلس التعاون الخليجي، حيث توقع الخبراء نسبة الإشغال بنسبة 100٪ خلال البطولة.

ووفقاً لتقارير إقليمية متعددة، سجلت الفنادق في جميع أنحاء المنطقة، بما في ذلك المملكة العربية السعودية وسلطنة عمان والأردن والإمارات العربية المتحدة، ارتفاعاً هائلاً في الحجوزات، مُذكراً بأوقات ما قبل الوباء.

وتستغرق الرحلة من جدة إلى الدوحة حوالي ساعتين وثلاثين دقيقة، وتستغرق الرحلة من دبي إلى الدوحة حوالي ساعة واحدة، وتستغرق رحلة مسقط إلى الدوحة حوالي ساعة ونصف الساعة. في المقابل، تستغرق الرحلة من عمان إلى الدوحة ما يقرب من ساعتين وأربعين دقيقة – مما يجعل هذه المدن محطة توقف مناسبة لزوار المشجعين.

مع بقاء ما أقل من 50 يوماً على انطلاق أول بطولة لكأس العالم تقام في العالم العربي في الفترة من 20 نوفمبر إلى 18 ديسمبر، يأمل المنظمون في جذب 1.2 مليون سائح إلى البلاد. من خلال الاستفادة من بطاقة هيّا، والتي ستكون بمثابة “بطاقة المشجع” ومتطلب لدخول المشجعين القادمين إلى كأس العالم، وقد فتحت دول مجلس التعاون الخليجي والدول العربية المحيطة أبوابها أيضاً أمام زوار كأس العالم، مما يدعم موقف قطر من البطولة في المنطقة بأكملها.

ومن المتوقع أن تدر بطولة كأس العالم حوالي 4 مليارات دولار من فرص الدخل من الإنفاق السياحي في الشرق الأوسط، وفقًا لبحث نشره موقع RedSeer للاستشارات الإستراتيجية.

وستنظم وزارة التراث والسياحة في سلطنة عمان فعاليات للتعريف ببرنامج عمان لدعم جهود قطر لإنجاح بطولة كأس العالم لكرة القدم 2022 والترويج لمدينة مسقط كمدينة رئيسية تمت الموافقة عليها لاستقبال مشجعي كرة القدم.

يمكن لحاملي بطاقة هيّا زيارة سلطنة عمان لمدة 60 يوماً بتأشيرات دخول متعددة مجانية. ويمكن لحاملي بطاقة هيّا في المملكة العربية السعودية الاستفادة من تأشيرة الدخول المتعددة، والتي تسمح لهم بالبقاء في السعودية لمدة تصل إلى 60 يوماً. كما عرضت الأردن نفس الشيء. وتقدم دولة الإمارات العربية المتحدة تأشيرات دخول متعددة لمدة 90 يوماً من تاريخ الإصدار مقابل 100 درهم.

في مايو ، أعلنت الخطوط الجوية القطرية أنها ستشترك مع شركات طيران خليجية أخرى، بما في ذلك فلاي دبي والطيران العماني والخطوط الجوية الكويتية والخطوط الجوية السعودية، لتشغيل رحلات مكوكية خلال كأس العالم.

وستقوم فلاي دبي بتشغيل ما يصل إلى 60 رحلة يومية من دبي، على متنها ما يصل إلى 2500 مشجع، في حين سيدير الطيران العماني ما يصل إلى 48 رحلة يومية من مسقط تحمل ما يصل إلى 3400 مشجع. ستقوم الخطوط الجوية الكويتية بتشغيل ما يصل إلى 20 رحلة يومياً، على متنها ما يصل إلى 1700 معجب.

ستقوم السعودية بتشغيل حوالي 60 رحلة يومية تحمل ما يصل إلى 10000 مشجع من الرياض وجدة. وأبلغ قطاع الضيافة والرحلات في قطر بالفعل عن طلبات حجز ضخمة. حيث قال مسعد مصطفى عليوة، الرئيس التنفيذي لشركة Outingqatar ، لصحيفة ذا بينينسولا إنهم استقبلوا عملاء من جميع أنحاء العالم للفنادق والجولات والتجارب الفاخرة في قطر.

“الحجوزات مكتملة والاستفسارات لا تتوقف. ونحن نتطلع إلى الشراكة مع مالكي اليخوت الفاخرة الدوليين لتوسيع ما سنقدمه للمشجعين الزائرين لكأس العالم. من رؤية ساحل محافظة ظفار ومسندم، والبلد في جدة والبحر الأحمر، والبتراء والبحر الميت في الأردن، وبالطبع الدولة المضيفة قطر – حيث يفتح كأس العالم أمامنا آفاقاً جديدة في السياحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button