additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QF Students Learn to Express Themselves Using Football

طلاب مؤسسة قطر يعززون مهارة التعبير عن أنفسهم من خلال كرة القدم

QNA

Doha: Qatar Foundation and the World Freestyle Football Association have delivered a series of training sessions designed to help young people become more active, and inspire them to feel comfortable making mistakes while learning new skills.

Over the course of a week, teachers, coaches, and students within the Qatar Foundation (QF) schools learned about freestyle football, which combines football tricks, dance, music, and acrobatics, as well as discovered how to utilize the sport within education systems.

Dan Wood, Co-founder, World Freestyle Football Association (WFFA), said: “Its a sport for all skill levels from someone who has never kicked a ball to someone who actively plays football. There is a progression that can suit every ability. The exercises we have taught to teachers and coaches can be utilized as an after-school club. They can be used within school sessions, and they can also be used as a five-minute warm up for other sports, such as basketball or football. Theyre very adaptable.” Launched in 2011 by Wood, the WFFA was initially founded to get children off the streets and help them lead positive, active lifestyles. With education at the core of the organization, the training sessions also promoted topics such as nutrition, anti-bullying, and accessibility.

Abeer Mostafa, a volunteer with QFs Ability Friendly Program an initiative that helps people of all abilities engage in sporting and developmental activities attended a training session with the WFFA.

“The training is amazing. When you first see the movements, you think they look hard and that you wont be able to do them. But when you start trying the exercises yourself, and the trainers go through them step-by-step, you realize you can do them. You just need guidance,” she said.

Speaking about anyone can do these movements, regardless of ability level, and how she will be able to incorporate them into classes, she said: “I will be able to use these exercises, especially in the warmups. I think they will love them.” Minna Marlo, Head of Development at the WFFA, was one of the trainers in Doha. From Finland, Marlo took up freestyle football six years ago. “We want to inspire children to learn new skills,” she said. “Like persistence. When youre learning a new skill, you have to do repetitions you have to do it a certain number of times and then you are rewarded.

And this applies to every aspect of your life. Other transferable skills include self-confidence and responsibility.” Marlo spoke about how freestyle football can help combat bullying, saying that inclusivity is at the heart of the sport, and no matter the gender, age, or background of an individual, it is for everyone.

Emphasizing the importance of gender equality within the sport, Wood added: “The girls are definitely not on the sidelines and definitely not a secondary element. What we did from day one with the sport was put everyone on the same stage, whether they’re male or female, and whatever ability level, we have able bodied and we have athletes with disabilities competing on the same stage.”

قنا

الدوحة: نظمت مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع والجمعية العالمية لكرة القدم الحرة، سلسلة من الدورات التدريبية المصممة لمساعدة الشباب على الاستمتاع بحياة أكثر نشاطا، وإلهامهم ثقافة التعلم من الأخطاء، وتعلم مهارات جديدة.

وعلى مدار أسبوع، أمضى المعلمون والمدربون والطلاب في مدارس مؤسسة قطر رحلة تعلم ممتعة في عالم كرة القدم الحرة، والتي تجمع بين لعبة كرة القدم والفنون والموسيقى والألعاب، بالإضافة إلى تعلم كيفية دمج الرياضة في الأنظمة التعليمية.

وقال دان وود، الشريك المؤسس للجمعية العالمية لكرة القدم الحرة: إن كرة القدم الحرة تضم مهارات من جميع المستويات، وتستقطب كل من يسبق لهم ركل الكرة، وكذلك الذين يلعبون كرة القدم باستمرار، حيث إنها تناسب جميع المهارات.. مضيفا: “يمكن تطبيق التدريبات التي اختبرها المعلمون كنشاط ما بعد المدرسة، أو داخل الفصول المدرسية، ويمكن أيضا استخدامها كتمارين إحماء لمدة خمس دقائق لممارسة الرياضات الأخرى، مثل: كرة السلة أو كرة القدم، إنها مرنة للغاية”.

وتأسست الجمعية العالمية لكرة القدم الحرة عام 2011 من قبل دان وود؛ بهدف إبعاد الأطفال عن الشوارع ومساعدتهم في تبني أنماط حياة صحية ونشطة، حيث عززت الدورات التدريبية التي نظمتها الجمعية مواضيع تشمل التغذية ومكافحة التنمر وإمكانية الوصول، بالإضافة إلى التعليم، الذي يعتبر في صميم المنظمة.

وقد حضرت عبير مصطفى، متطوعة في برنامج “لكل القدرات” التابع لمؤسسة قطر، جلسة تدريبية مع الجمعية العالمية لكرة القدم الحرة، علما أن هذا البرنامج هو مبادرة تساعد الأفراد من جميع القدرات على الانخراط في الأنشطة الرياضية والتنموية.

وأكدت أن تعليمات التمارين كانت رائعة “عندما رأينا الحركات لأول مرة، افترضنا أننا لن نتمكن من أدائها لأنها صعبة، ومع ذلك، بعد أن بدأنا في أداء التمارين بأنفسنا، وبينما يرشدنا المدربون في كل خطوة، أدركنا أننا قادرون على أدائها، فكل ما نحتاجه هو التوجيه”.

وأشارت إلى أن أي فرد يمكنه القيام بهذه الحركات والتمارين، بغض النظر عن مستوى القدرة، وسيكون قادرا على دمجها في الفصول الدراسية، وقالت: “ستكون هذه التدريبات مفيدة لي، خاصة أثناء عمليات الإحماء، وأعتقد أن الجميع سيكون قادرا على استخدامها”.

من جهتها، بدأت مينا مارلو، رئيس قسم التطوير في الجمعية العالمية لكرة القدم الحرة، من فنلندا، وهي واحدة من المدربين في الدوحة، ممارسة كرة القدم الحرة قبل ست سنوات.. وقالت مارلو: “نريد أن نلهم الأطفال تعلم مهارات جديدة، وعلى غرار المثابرة، يتطلب تعلم مهارة جديدة الممارسة أو التكرار؛ وبعد فترة زمنية محددة، من المفترض أن نلاحظ تحسنا في الأداء، وهذا ينطبق على كل جانب من جوانب حياتنا، ويشمل المهارات الأخرى التي يمكن اكتسابها كالثقة بالنفس والقدرة على تحمل المسؤولية”.

وتشديدا على أهمية المساواة بين الجنسين في الرياضة، اختتم دان وود، الشريك المؤسس للجمعية العالمية لكرة القدم الحرة بالقول: “من الواضح أن الفتيات لسن على الهامش، ولسن جانبا ثانويا على الإطلاق، وما أنجزناه خلال هذه الرياضة هو تحقيق المساواة بين الجميع في الرياضة، بغض النظر عن الجنس أو القدرة البدنية، كان لدينا أيضا رياضيون من ذوي الإعاقة يتنافسون في المرحلة نفسها”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button