additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

QIA Launches Market-Making Initiative to Boost Liquidity at QSE

جهاز قطر للاستثمار يطلق مبادرة صناعة السوق لتعزيز السيولة في بورصة قطر

QNA

Doha: The Qatar Investment Authority (QIA) launched a market-making initiative to boost liquidity at the Qatar Stock Exchange (QSE), as part of QIA’s commitment to supporting Qatar’s economy and will facilitate markets in QSE-listed stocks.

QSE licensed market makers will be able to access some of QIA’s stock inventory and incentives programs to facilitate markets in QSE-listed stocks.

HE CEO of QIA Mansoor bin Ebrahim Al Mahmoud said: “Qatar is uniquely positioned to further open its capital markets to foreign issuers.” “QIA’s commitment to deepening its capital market is an important step to attracting foreign asset managers to invest in Qatar and stimulating retail participation that will help diversify and broaden the market.” “This QIA-sponsored market-making initiative is the first step towards this goal and helps to further develop the Qatari financial markets.” QSE, as part of its wider reform strategy, has been working on various initiatives to enhance liquidity in its market and is working closely with Qatar Financial Markets Authority (QFMA) and Qatar Central Securities Depository (QCSD) on this important program.

QSE is also engaged with various stakeholders to further increase the free float in the market. Recent announcements by major companies for the removal of foreign ownership limits are part of an overarching plan to enhance access for foreign investors. Supporting the development of the asset management industry is also part of QSE’s strategy.

“We welcome QIA’s initiative to enhance liquidity in the market. Higher liquidity will further attract investors into the market while improving price discovery and boosting investor confidence,” said Acting CEO of QSE Abdul Aziz Al Emadi.

This year QSE has seen the largest foreign investment flows in its history given our renewed focus on liquidity. The launch of market making initiative will support the continuation of this momentum.

The QSE is also working to attract more listings, and introduce more ETFs and derivatives to help investors diversify their portfolios and better manage their investment risks.

قنا

الدوحة: أطلق جهاز قطر للاستثمار مبادرة صناعة السوق لتعزيز السيولة في بورصة قطر، في سياق التزام الجهاز بدعم الاقتصاد القطري ودعم سيولة الأسهم المدرجة في بورصة قطر.

وبموجب هذه المبادرة، سيتمكن صانعو السوق المرخصون من الوصول إلى جزء من حيازات الأسهم المملوكة لجهاز قطر للاستثمار وبرامج الحوافز، من أجل دعم سيولة الأسهم المدرجة في بورصة قطر.

وأعرب سعادة السيد منصور بن إبراهيم آل محمود الرئيس التنفيذي لجهاز قطر للاستثمار عن ترحيبه بإطلاق مبادرة صناعة السوق، واصفا هذه الخطوة بأنها تأتي في سياق التزام جهاز قطر للاستثمار بتعميق سوق رأس المال بما يساهم في جذب مديري الأصول الأجنبية للاستثمار في قطر من جهة، وتحفيز مشاركة الأفراد التي ستساعد في تنويع وتوسيع السوق من جهة أخرى.

وأضاف: “أن إطلاق مبادرة صناعة السوق ما هي إلا خطوة أولى للوصول إلى الهدف المرجو والمساعدة على تطوير الأسواق المالية القطرية خاصة وأن قطر تتمتع بمكانة فريدة تسمح لها بفتح أسواق رأس المال أمام جهات الإصدار الأجنبية”.

وفي سياق استراتيجيتها، تعمل بورصة قطر على عدد من المبادرات لتعزيز السيولة وتتعاون بشكل وثيق مع هيئة قطر للأسواق المالية وشركة قطر للإيداع المركزي للأوراق المالية على تحقيق هذا الهدف الهام.

من جهته، رحب السيد عبدالعزيز العمادي الرئيس التنفيذي بالوكالة لبورصة قطر بمبادرة جهاز قطر للاستثمار لتعزيز السيولة في السوق، مشيرا إلى أنها ستساهم في دعم السيولة وجذب المستثمرين إلى السوق خصوصا مع ما سيترتب عليها من تحسين آليات اكتشاف الأسعار وتعزيز ثقة المستثمرين في أسهم الشركات المدرجة في بورصة قطر.

وأضاف السيد عبدالعزيز العمادي أن: “بورصة قطر شهدت هذا العام أكبر تدفقات استثمارية أجنبية في تاريخها نظرا لتجديد تركيزها على السيولة”، لافتا إلى أن إطلاق مبادرة صناعة السوق سيدعم استمرار هذا التوجه.

وتعمل بورصة قطر أيضا على جذب المزيد من الإدراجات، وإدخال المزيد من صناديق المؤشرات المتداولة والمشتقات لمساعدة المستثمرين على تنويع محافظهم الاستثمارية وإدارة مخاطرهم الاستثمارية بشكل أفضل.

يذكر أن بورصة قطر تشجع العديد من أصحاب المصلحة على زيادة أسهم التعويم الحر المتاحة للتداول في السوق.

وتعد الإعلانات الأخيرة من قبل الشركات الكبرى فيما يتعلق بزيادة حدود الملكية الأجنبية فيها جزءا من خطة شاملة لتعزيز وصول المستثمرين الأجانب، كما يعد دعم وتطوير قطاع إدارة الأصول جزءا من استراتيجية بورصة قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
8
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button