additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

Bin Ghannam Island is ready to receive World Cup visitors

جزيرة «بن غنام» جاهزة لاستقبال ضيوف المونديال

Al-Raya

Doha: Bin Ghannam Island, which extends over an area of 10 square kilometers, is one of the most important and most beautiful cultural and environmental tourism destinations that provide a unique experience for visitors and is expected to witness a large turnout of fans of the FIFA World Cup Qatar 2022™.

The island, which is one of the 50 most beautiful tourist islands in the world, has a beautiful nature represented by green mangroves that extend over large areas, as well as the biodiversity it offers to the visitor, represented by the birds, fish, insects, and invertebrates that inhabit the island.

The island includes a bridge extending between the two banks, which makes it easy to reach, as it allows the visitor to experience a safe transition to the island’s site and at the same time enjoy watching the green mangroves, small fish and dark-colored crabs,

As well as many natural components that attract photography enthusiasts, especially endemic and migratory birds that feed on reptiles, amphibians, fish, and plants on the island. Bin Ghannam Island allows visitors to experience kayaking in the mangrove forest, and discover the strange diversity of animals and plants through the stretches of trees for which it is famous. This sport is the best way to discover the flora and fauna environment on the island, which has a wonderful aesthetic scene.

Bin Ghannam Island is located on the northeastern coast of the country and can be reached via the road extending from Al Thakhira Street to Ras Matbakh Beach. It is one of the historical islands in Qatar, where one of the oldest civilizations was established.

It is the cradle of the maroon color, as excavations on the island revealed heaps of sea snails from which the purple dye was extracted, which proves that the site dates back to prehistoric times, as it is evidence of the method of grinding snails and their use for cooking or fishing, in addition to a large porcelain bowl may have been used to soak the crushed mollusks.

الراية

الدوحة: تُعدُّ جزيرةُ بن غنام التي تمتدُّ على مساحة 10 كيلومترات مربعة واحدةً من أهم وأجمل الوجهات السياحية الثقافية والبيئية التي توفر تجربةً فريدةً من نوعها للزوَّار والتي من المُتوقّع أن تشهدَ نسبة إقبال كبيرة من مُشجعي بطولة كأس العالم FIFA قطر ٢٠٢٢™.

تتمتعُ الجزيرة التي تُعدّ من أجمل 50 جزيرة سياحيَّة في العالم، بطبيعة خلابة مُتمثلة بأشجار القرم الخضراء المُمتدة على مساحات كبيرة، فضلًا عن التنوّع الحيوي الذي تتيحه للزائر والمُتمثل في الطيور والأسماك والحشرات واللافقاريات التي تستوطن الجزيرة.

وتتضمن الجزيرة جسرًا مُمتدًا بين الضفتَين، ما سهل الوصول إليها، حيث يتميز بأنه يُتيح للزائر تجربة الانتقال الآمن إلى موقع الجزيرة وفي نفس الوقت الاستمتاع بمُشاهدة أشجار القرم الخضراء والأسماك الصغيرة وسرطانات البحر ذات الألوان الداكنة،

فضلًا عن العديد من المُكوّنات الطبيعية الجاذبة لهواة التصوير وخاصة الطيور المستوطنة والمُهاجرة التي تتغذَّى على زواحف وبرمائيات وأسماك ونباتات الجزيرة. وتُتيحُ جزيرة بن غنام للزوَّار تجربة رياضة التجديف في غابة القرم، واكتشاف التنوُّع الغريب للحيوانات والنباتات من خلال المساحات المُمتدة للأشجار التي تشتهر بها، حيث تعتبر هذه الرياضة الطريقة المُثلى لاكتشاف البيئة النباتية والحيوانية في الجزيرة التي تتمتع بمشهد جمالي بديع.

وتقعُ جزيرةُ بن غنام على الساحل الشمالي الشرقي للبلاد ويمكن الوصول إليها عبر الطريق المُمتد من شارع الذخيرة حتى شاطئ راس مطبخ، وتُعدُّ من الجزر التاريخية في قطر، حيث شهدت قيام واحدة من أقدم الحضارات،

وهي مهد اللون العنابي، حيث كشفت الحملات التنقيبية في الجزيرة عن أكوام من القواقع البحرية التي استخرجت منها الصبغة الأرجوانية وهو ما يثبت أن الموقع يعود إلى عصور ما قبل التاريخ، حيث تدل على ذلك طريقة طحن الحلزونات المُكتشفة في استخدامها للطبخ أو لصيد الأسماك، بالإضافة إلى وعاء كبير من الخزف ربما استخدم لنقع الرخويات المدقوقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button