additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatar’s residential sector bounces back in Q1 and Q2 this year

انتعاش القطاع السكني في قطر في الربع الأول والربع الثاني من هذا العام

The peninsula

Doha: Qatar’s residential sector witnessed a strong bounce back in the first two quarters (Q1 and Q2) of this year as there has been significant rise in tenant movement during this period. The positive momentum in the second half of 2022 is expected to continue driven by the upcoming FIFA World Cup Qatar,” according to KPMG Real Estate Index report.

Despite the on-going COVID-19 pandemic situation, the residential sector has outperformed when compared to the corresponding period of fourth quarter (Q4) of 2021. “Q1 and Q2, 2022 exhibited strong leasing activity resulting in a significant growth of 27.2 percent on the rental index as compared to 1.5 percent growth as witnessed during the third and fourth quarter (Q3 and Q4) of 2021. The same period (Q1 and Q2) during 2021 had experienced a decline by approximately 0.4 percent.

The Q1 and Q2 edition of the report noted that there has been a significant rise in tenant movement over the last two quarters of 2022. Interestingly, subsequent past two quarter experienced signs of recovery on the rental index. “This spike is primarily driven by World Cup demand, increasing demand for larger living spaces due to rise of WFH (Work from home) culture, convenient access to recreational amenities, and private outdoor spaces. As per our research, centrally-located districts continue to be popular with tenant’s keen on upscale properties.”

The organised retail mall rental index experienced no further drop over Q1 and Q2 2022, compared to last two quarters of 2021. Changing the momentum experienced over the last year, Q1 and Q2 2022 registered improved leasing activity with several new and existing brands occupying organised retail spaces in the leading malls across Qatar.

The rentals remain in favour of the retailers, as major developers/mall operators continue to offer incentives to attract and retain tenants such as rent-free periods and extended fit-out periods, the report stated.

“As per our interactions with the leading retailers and mall operators, the retail segment in Qatar is experiencing the advent of new operational models such as Revenue share deals, which offer a combination of base rent and turnover percentage to ease the rental burden on retailers. This is also beneficial in attracting new tenants, as we foresee more retailers opting for this route over the short to mid-term,” said the report.

It added that the decline in the rental index is primarily due to the correction in rentals for the Central Business District units, which witnessed drop in rentals by 1.0 percent over the first two quarters of 2022. While the Secondary Business District properties continue to maintain momentum witnessed over Q4 2021.

“As more office developments reach completion especially in areas such as Lusail and West Bay, we expect this index trend to continue over the short to middle term. However, government initiatives to expand the private sector and introduction of the 100 percent foreign ownership law could help mitigate this slowdown over the long run,” the report stated.

ذا بينينسولا

الدوحة: شهد القطاع السكني في قطر انتعاشاً قوياً في الربعين الأولين (الربع الأول والربع الثاني) من هذا العام حيث كان هناك ارتفاع كبير في حركة المستأجرين خلال هذه الفترة. ومن المتوقع أن يستمر الزخم الإيجابي في النصف الثاني من عام 2022 مدفوعاً بكأس العالم القادم لكرة القدم قطر”، وذلك وفقاً لتقرير مؤشر العقارات KPMG.

على الرغم من الوضع الوبائي المستمر لكوفيد-19، فقد تفوق القطاع السكني عند مقارنته بالفترة المماثلة من الربع الرابع من عام 2021. حيث أظهر الربع الأول والربع الثاني من عام 2022 نشاط إيجار قوي أدى إلى نمو كبير بنسبة 27.2% في مؤشر الإيجارات مقارنة بنمو بنسبة 1.5 % كما شهدنا خلال الربعين الثالث والرابع من عام 2021. وشهدت الفترة نفسها (الربع الأول والربع الثاني) خلال عام 2021 انخفاضاً بنسبة 0.4 % تقريباً.

وأشارت نسخة الربع الأول والربع الثاني من التقرير إلى أنه كان هناك ارتفاع كبير في حركة المستأجرين خلال الربعين الأخيرين من عام 2022. ومن المثير للاهتمام، أن الربعين الماضيين اللاحقين شهدوا علامات انتعاش في مؤشر الإيجارات. “فهذا الارتفاع كان مدفوعاً بشكل أساسي بالطلب على كأس العالم، وزيادة الطلب على مساحات المعيشة الأكبر بسبب ازدياد نسبة الموظفين الذين يعملون من منازلهم، وسهولة الوصول إلى المرافق الترفيهية، والمساحات الخارجية الخاصة. ووفقاً لبحثنا، لا تزال المناطق ذات الموقع المركزي تحظى بشعبية لدى المستأجرين الحريصين على العقارات الراقية “.

لم يشهد مؤشر تأجير مراكز التسوق بالتجزئة المنظم مزيداً من الانخفاض خلال الربعين الأول والثاني من عام 2022 ، مقارنةً بالربعين الأخيرين من عام 2021. وتغيير الزخم الذي شهده العام الماضي، وسجل الربع الأول والربع الثاني من عام 2022 ازدياد في الإيجارات مع العديد من العلامات التجارية الجديدة والحالية التي تشغل تجارة التجزئة المنظمة مساحات في المراكز التجارية الرائدة في جميع أنحاء قطر.

وذكر التقرير أن الإيجارات لا تزال لصالح تجار التجزئة، حيث يواصل المطورون / مشغلو مراكز التسوق تقديم حوافز لجذب المستأجرين والاحتفاظ بهم مثل فترات الإيجار المجانية وفترات التجهيز الممتدة.

وفقاً لتفاعلاتنا مع كبار تجار التجزئة ومشغلي مراكز التسوق، حيث يشهد قطاع البيع بالتجزئة في قطر ظهور نماذج تشغيلية جديدة مثل صفقات مشاركة الإيرادات، والتي توفر مزيجاً من الإيجار الأساسي ونسبة المبيعات لتخفيف عبء الإيجار على تجار التجزئة. وهذا مفيد أيضاً في جذب مستأجرين جدد، حيث نتوقع أن يختار المزيد من تجار التجزئة هذا الطريق على المدى القصير إلى المتوسط.

وأضافت أن الانخفاض في مؤشر الإيجارات يرجع في المقام الأول إلى تصحيح الإيجارات لوحدات منطقة الأعمال المركزية، والتي شهدت انخفاضاً في الإيجارات بنسبة 1.0 % خلال الربعين الأولين من عام 2022. بينما استمرت عقارات منطقة الأعمال الثانوية في الحفاظ على الزخم شهدنا خلال الربع الرابع من عام 2021.

ومع وصول المزيد من المشاريع المكتبية إلى الاكتمال خاصة في مناطق مثل لوسيل والخليج الغربي، نتوقع أن يستمر اتجاه المؤشر هذا على المدى القصير إلى المتوسط. ومع ذلك، فإن المبادرات الحكومية لتوسيع القطاع الخاص وإدخال قانون الملكية الأجنبية بنسبة 100 % يمكن أن يساعد في التخفيف من هذا التباطؤ على المدى الطويل ، حسبما ذكر التقرير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button