additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured📱 Technology👮‍♂️ Government

MoI, Meta launch alert service to help locate missing children

الداخلية وميتا تطلقان خاصية التنبيه الذكي للبحث عن الأطفال المفقودين

The Peninsula

DOHA: The Ministry of Interior (MoI), in collaboration with Meta, on Wednesday launched the missing alert service to help find missing children and return them to their families by publishing missing alerts on Facebook and Instagram feeds.

Meta brought this service to Instagram last June after it successfully launched on Facebook.

Brig. Jamal Mohammed Al-Kaabi, Criminal Investigation DG, Brig. Abdullah Khalifa Al-Muftah, Director of Public Relations Dept., Emily Vacher, Director of Trust & Safety at Meta and Shaden Khallaf, Head of Public Policy for North Africa and the GCC at Meta, attended the ceremony.

This step by the Ministry of Interior comes as part of its continuous efforts to strengthen security and public safety in Qatar, ranked as the safest country in the world according to Numbeo Safety Index 2022.

It also aims to provide all available resources and options to enable community members to contribute to maintaining enhanced security in their communities, including applying advanced technologies and utilizing the available platforms to serve this purpose.

Furthermore, this will facilitate their cooperation with the competent authorities when they receive a missing alert via Instagram and Facebook.

The “Missing Alert” service is carried out through the AMBER Alert system on Facebook and Instagram. The alerts on missing children will appear to all users within 160 KM radius.

Users can also share the alert with their friends and reach a larger audience, thus helping identify and locate the missing child within a short period of time, as most of these incidents occur in highly crowded areas.

Brig. Abdullah Khalifa Al Muftah explained that the ministry is keen to make proactive efforts to ensure that crimes of all kinds are kept to a minimum. “Adopting a proactive approach is what keeps Qatar at the forefront of the safest countries in the world,” he added.

Brig. Al Muftah expressed his gratitude towards Meta for the great cooperation that resulted in continuous meetings and coordination with the Ministry of Interior, praising the efforts of the work team.

Maj. Madawi Saeed Al-Qahtani, Assistant Director of the Economic and Cyber Crimes Combating Department, stressed that Qatar is always keen to support efforts to establish security and peace worldwide and this step is part of its support to develop safer societies for children.

“This service is yet another effort in the context of larger and more comprehensive efforts made by the ministry to maintain the security of residents and visitors alike, especially with the upcoming FIFA World Cup Qatar 2022,” he said.

Emily Vacher, Director of Trust & Safety at Meta: “Qatar has become the first country in the Middle East to launch this smart alert on Facebook and Instagram at the same time. Meta is keen to cooperate with MoI and we look forward to strengthening this partnership.”

Shaden Khallaf, Meta’s Head of Public Policy, North Africa and GCC: “Today in partnership with the General Directorate of Criminal Investigation at MoI, Meta is launching the AMBER alert programme in Qatar, reinforcing Meta’s commitment to Qatar and the Middle East region.”

“Facebook and Instagram are highly used platforms reliant on photos, which make them perfect for the AMBER Alert program,” she said.

We understand that photographs are important in the search for missing children and by expanding the reach to users across Facebook and Instagram, we are able to reach more people and increase the chances of finding children faster,” Khallaf added.

قنا

الدوحة: أطلقت وزارة الداخلية، يوم أمس، بالتعاون مع شركة “ميتا”، “خدمة مفقود”، الرامية للمساعدة في إعادة الأطفال المفقودين إلى ذويهم من خلال نظام تنبيهات على منصتي فيس بوك وإنستغرام.

وتأتي هذه الخدمة، التي تعد الأولى من نوعها في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا على المنصتين، في سياق الجهود المتواصلة لوزارة الداخلية لترسيخ الأمن والسلامة العامة في دولة قطر، التي تعتبر أكثر دول العالم أمانا بحسب مؤشر الأمن لعام 2022 الصادر عن قاعدة البيانات العالمية (نامبيو).

كما تهدف إلى توفير كافة الموارد والخيارات المتاحة لتمكين أفراد المجتمع من المساهمة في الحفاظ على تعزيز الأمن في مجتمعاتهم، بما في ذلك تسخير التقنيات المتطورة، واغتنام المنصات المتاحة لخدمة هذه الغاية، وتيسير سبل تعاونهم مع الجهات المختصة عند وصول إشعار “خدمة مفقود” إليهم عبر منصتي إنستغرام وفيس بوك.

وبدأت شركة “ميتا” في توفير هذه الخدمة على إنستغرام عالميا منذ شهر يونيو الماضي، بعد النجاح الذي تكللت به الخدمة على منصة “فيس بوك”.

وتعمل “خدمة مفقود” المعروفة عالميا بنظام تنبيه آمبر (Amber Alert) على منصتي فيس بوك وإنستغرام، عبر إرسال تنبيهات تظهر لجميع المشتركين في نطاق دائرة نصف قطرها 160م، حول حالات فقدان الأطفال.

ووفقا لآلية عمل المنصتين، تتم مشاركة هذه التنبيهات بين المستخدمين وأصدقائهم على نطاق واسع، مع الاستفادة من قدرة منصات التواصل الاجتماعي في الوصول إلى أعداد كبيرة من المستخدمين، الأمر الذي يساهم في تسريع عملية التعرف على الطفل المفقود في وقت قياسي، لا سيما أن غالبية هذه الحالات تحدث بشكل أكبر في الأماكن ذات الحضور الجماهيري الكثيف.

وخلال مؤتمر صحفي حضره العميد جمال محمد الكعبي مدير عام المباحث الجنائية، قال العميد عبد الله خليفة المفتاح، مدير إدارة العلاقات العامة بوزارة الداخلية: إن الوزارة حريصة على بذل جهود استباقية تضمن إبقاء الجرائم بمختلف أنواعها في حدها الأدنى، مشيرا إلى أن تبني النهج الاستباقي هو ما يبقي دولة قطر في صدارة الدول الأكثر أمانا في العالم.

وأوضح أن هذا التعاون بين وزارة الداخلية وشركة “ميتا” جاء بعد اجتماعات متواصلة بين الجانبين؛ بهدف تقديم خدمة تتعلق بالطفولة وأمن الأطفال وسلامتهم.

وأشار إلى أن مهمة فريق العمل بوزارة الداخلية تبدأ من لحظة استلام بلاغ الحالة (فقدان طفل) ثم تمريره سريعا للشركة وحتى نشره على منصتي إنستغرام وفيس بوك.

من جهته، أكد الرائد مداوي سعيد القحطاني، مساعد مدير إدارة مكافحة الجرائم الاقتصادية والإلكترونية، حرص دولة قطر الدائم على ترسيخ الأمن والسلام حول العالم على كافة المستويات.. وقال: إن هذه الخطوة الجديدة المتمثلة في خدمة “مفقود” تصب في إطار دعمها لإرساء مجتمعات أكثر أمانا للأطفال.

وأضاف أن هذه الخدمة هي جهد آخر في سياق جهود أكبر وأشمل تبذلها الوزارة للحفاظ على أمن المواطنين والمقيمين والزوار على حد سواء، لا سيما مع اقتراب موعد بطولة كأس العالم FIFA فيفا قطر 2022.

من ناحيتها، قالت السيدة إميلي فيشر مديرة الأمن والسلامة بشركة “ميتا”: إن دولة قطر أول دولة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا تطلق هذا التنبيه الذكي على منصتي فيس بوك وإنستغرام في الوقت ذاته.. مؤكدة حرص الشركة على التعاون مع وزارة الداخلية، وتعزيز هذه الشراكة البناءة في المستقبل.

وبدورها قالت السيدة شادن خلاف، رئيسة السياسات العامة بشمال إفريقيا ودول مجلس التعاون لدول الخليج العربية، في شركة ميتا: “تطلق “ميتا” اليوم، برنامج تنبيهات AMBER Alert في قطر بالشراكة مع الإدارة العامة للمباحث الجنائية بوزارة الداخلية، وهو ما يعزز التعاون بين الطرفين في هذا المجال المهم المتعلق بالأطفال”.

وأوضحت أن منصتي فيس بوك وإنستغرام تحظيان بمعدلات استخدام عالية، وتعتمدان بشكل رئيسي على الصور، مما يجعلهما مثاليتين لبرنامج تنبيهات AMBER Alert.

وأضافت: “ندرك أن الصور مهمة في البحث عن الأطفال المفقودين، ومن خلال توسيع نطاق الوصول إلى المستخدمين عبر فيس بوك وإنستغرام، يمكننا الوصول إلى المزيد من الأشخاص، وزيادة فرص العثور على الأطفال بشكل أسرع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button