additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🌍 World🇶🇦 DOHA

Can people born in Qatar apply for the US visa lottery program?

هل يمكن لمواليد قطر التقديم ببرنامج القرعة للتأشيرة الأمريكية؟

Al-Sharq

Doha: The Consular Section of the US Embassy responded through the “Ask the Consul” service window provided by Al-Sharq website whether Qatari-borns can apply for the US visa lottery program.

The Diversity Visa Lottery Program (“DV Lottery”) allows up to 55,000 people from countries with low immigration rates to the United States in the last five years to qualify for an immigrant visa that qualifies the holder for a US green card (permanent residence).

And to answer whether people born in Qatar will be able to apply for the lottery program for diversity visas,” the consular section answered that Qatari-borns can apply for the lottery program for diversity visas, provided that other conditions are met.

What are the requirements for submitting an application?

There are two basic requirements for a Diversity Immigrant Visa:

1. Country of Birth – The applicant must be a native of one of the eligible countries. The applicant must indicate in the application form the country from which he belongs.

2. Education or work experience – the applicant must have at least a high school diploma or equivalent, Or he/she should have, during the past five years, a minimum of two years of practical experience in a profession whose practice requires at least two years of training or experience.

What is a “country of affiliation”?

The applicant’s country of birth (not his nationality) is the country of affiliation. In some cases, if the main applicant was born in a country that is not eligible for the Diversity Visa Program, he or she may claim “affiliation” to the country where the spouse was born if the spouse belongs to one of the eligible countries. An applicant may also claim ‘affiliation’ to the country of birth of his or her parents if neither parent was born in the same country of birth as the applicant and was not a legal resident at the time of birth.

There is no minimum age to apply for a Diversity Immigrant Visa, but applicants must have the high school diploma or work experience required at the time of the interview.

Online application for a Diversity Immigrant Visa is easy and free. Beware of scammers who send fraudulent emails and letters and pretend to be affiliated with the US government in an attempt to get money from applicants.

Individuals can apply online from anywhere in the world, and married couples can submit one separate application each if both meet the eligibility requirements. If one of them is chosen, the other has the right to belong to the applicant who was chosen.

الشرق

الدوحة: أجاب القسم القنصلي في سفارة الولايات المتحدة من خلال النافذة الخدمية “اسأل القنصل” التي تقدمها الشرق عما إذا كان بإمكان مواليد قطر التقديم ببرنامج القرعة للتأشيرة الأمريكية.

ويتيح برنامج القرعة لتأشيرات التنوع (“DV Lottery”) ما يصل إلى 55 ألف شخص من البلدان ذات معدلات الهجرة المنخفضة إلى الولايات المتحدة خلال آخر خمس سنوات بالتأهل للحصول على تأشيرة الهجرة التي تؤهل حاملها للحصول على البطاقة الخضراء (الإقامة الدائمة) بالولايات المتحدة.

وحول سؤال: “هل يمكن لمواليد قطر التقديم ببرنامج القرعة لتأشيرات التنوع”، أجاب القسم القنصلي أنه بإمكان مواليد قطر التقديم ببرنامج القرعة لتأشيرات التنوع بشرط استيفاء الشروط الأخرى.

ما هي الشروط المطلوبة لتقديم الطلب؟

هناك شرطان أساسيان لتأشيرة هجرة التنوع:

1. بلد الميلاد – يجب أن يكون مقدم الطلب من مواليد بلد من البلدان المؤهلة. يجب على مقدم الطلب أن يشير في استمارة الطلب إلى البلد الذي ينتمي إليه.

2. التعليم أو الخبرة في العمل – يجب أن يكون المتقدم حاصلاً على الأقل على شهادة إتمام التعليم ثانوي أو ما يعادله؛ أو أن يكون لديه خلال الخمس سنوات الماضية خبرة عملية لمدة عامين بمهنة تحتاج ممارستها إلى عامين على الأقل من التدريب أو الخبرة.

ما هي “بلد الانتماء”؟

يُعتبر بلد ميلاد مقدم الطلب (وليس جنسيته) هي بلد الانتماء. في بعض الحالات، إذا وُلد مقدم الطلب الرئيسي ببلد من البلدان غير المؤهلة لبرنامج تأشيرة التنوع فإنه يجوز له المطالبة “بالانتساب” إلى البلد الذي ولد به الزوج/الزوجة وذلك إذا كان الزوج/الزوجة ينتمي/تنتمي إلي أحد البلدان المؤهلة. يجوز لمقدم الطلب أيضًا المطالبة “بالانتساب” إلى بلد ولادة والديه وذلك إذا لم يكن أي من الوالدين قد ولد بنفس بلد ميلاد مقدم الطلب ولم يكن مقيمًا بموجب تصريح قانوني وقت ميلاد.

ولا يوجد حد أدنى للسن لمن يريد تقديم طلب الحصول على تأشيرة هجرة التنوع، ولكن يجب أن يكون المتقدمون حاصلين على شهادة إتمام التعليم الثانوي أو خبرة العمل المطلوبين وقت المقابلة.

ويعتبر تقديم الطلبات عبر الإنترنت للحصول على تأشيرة هجرة التنوع سهل ومجاني. ويجب الحذر من المحتالين الذين يرسلون رسائل إلكترونية وخطابات احتيالية ويتظاهرون بأنهم تابعون لحكومة الولايات المتحدة في محاولة للحصول على مبالغ مالية من المتقدمين. يرجى الاطلاع على موقعنا لمزيد من النصائح لمكافحة الاحتيال.

ويمكن للأفراد تقديم الطلب عبر الإنترنت من أي مكان في العالم، كما يمكن للزوج والزوجة تقديم طلب واحد منفصل لكل منهما إذا استوفى كلاهما متطلبات الأهلية. وإذا تم اختيار أحدهما، يحق للآخر الانتساب لصاحب الطلب الذي وقع عليه الاختيار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button