additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🚘 Cars

6 Tips to Buy A Used Car

6 نصائح لشراء سيارة مستعملة

Agencies

Have you been thinking of shopping for a card car? If so, you are not alone. Every year, round 40 million second-hand automobiles are sold to new buyers. Since there are tons of selections, you will find it hard to choose the very best car. Given under is a list of some vital tips to make this problem a bit easier. Read on.

Set a price range:

Typically, should you take out a loan for the automobile, make positive the payment of the car is not over 20% of your take-house salary. However if you are on a good funds, try to stick to your budget. Used vehicles require regular maintenance and replacements. Aside from this, there are some costs that consumers need to take into account, similar to insurance and fuel.

Build a List of Used Cars:

If you want to get monetary savings buying a used automotive, make sure you take into account multiple brands. As a general rule, it’s a good suggestion to make a list of three to five cards that will meet your needs. In case you are planning to get a car that’s not older than 5 years, we suggest that you get a certified pre-owned one. These vehicles come with long-time period warranties.

Check Costs:

Based on the place you will buy the car, the costs will vary. You can even discover them at new-automobile sellerships, used-car retailers and independent automotive lots, just to name a few. The price of the CPO cars is the highest. If you wish to have a good suggestion of what individuals are paying for the brands you are interested in, we recommend that you look on the average costs of the vehicles that individuals are willing to pay in your area.

Read the History Report:

If you’re buying the vehicle from a pal or member of the family, you needn’t fear about the vehicle history report. On the other hand, if you’re shopping for it from someone else, you should read the history report. The report will let you know vital information relating to the vehicle, such as the condition of the odometer. If you wish to get this information, you should utilize the vehicle Identification Number (VIN).

Contact the Seller:

Don’t just run out to take a look on the car you have found. What it’s essential do is make a call to the seller. Really, you’ll want to establish a very good relationship with the seller, which will enable you verify the information relating to the vehicle. If things go as planned, you may want to approach the seller to test drive the vehicle. If attainable, drive the vehicle in the course of the day. This way it will be simpler for you to check the condition of the car.

Negotiate a Deal:

It is a good suggestion to negotiate a good deal. Earlier than you negotiate with the seller, make certain you know the utmost quantity that you are willing to pay for the car. The opening offer must be decrease than the value you are willing to pay.

وكالات

لست وحدك من يفكر في شراء سيارة مستعملة, ففي كل عام يتم بيع حوالي 40 مليون سيارة مستعملة للمشترين الجدد. ونظراً لوجود الكثير من الاختيارات، ستجد صعوبة في اختيار الأفضل. لذا حددنا بعض النصائح المفيدة لتسهيل عملية إتخاذ القرار

حدد النطاق السعري:

إن كنت تخطط للحصول على قرض لشراء السيارة، تأكد من أن المبلغ الشهري المقتطع لا يزيد عن 20٪ من راتبك الثابت. حتى وإن كنت لا تعاني من ناحية السيولة النقدية، عليك الالتزام بميزانيتك. حيث تتطلب المركبات المستعملة صيانة واستبدالاً دورياً. وهناك بعض التكاليف التي يحتاج المستهلكون إلى أخذها في الاعتبار، مثل التأمين والوقود.

أنشئ قائمة بالسيارات المستعملة:

إذا كنت ترغب بالإدخار لشراء سيارة مستعملة، فتأكد من مراعاة نوع العلامات التجارية. حيث يُنصح بعمل قائمة من ثلاث إلى خمس أنواع تلبي احتياجاتك. أما في حال كنت تخطط للحصول على سيارة لا يتجاوز عمرها 5 سنوات، فعليك الحصول على سيارة مستعملة معتمدة. حيث تستطيع شراء هذه السيارات مع ضمانات طويلة الأمد.

تحقق من التكاليف:

ستلاحظ أيضاً إختلاف التكاليف بناءً على المكان الذي ستشتري السيارة منه. يمكنك حتى اكتشاف ذلك عند بائعي السيارات الجديدة وتجار التجزئة للسيارات المستعملة وقطع السيارات، فإذا كنت ترغب في الحصول على اقتراح جيد لما يدفعه الأفراد مقابل العلامات التجارية الموجودة في قائمتك، فإننا نوصيك بالاطلاع على متوسط تكاليف المركبات التي يرغب الأفراد في دفعها في منطقتك.

اقرأ تقرير السجل:

يُنصح دائمًا باقتناء سيارة ملكها شخص واحد فقط أو عدد قليل من الأفراد، وتجنّب شراء سيارة استُخدِمت في السابق كثيراً، فمن الممكن أن تحصل على السيارة بسعر أقل، لكنها قد تقودك لزيارات متكررة لمراكز الصيانة ودفع مبالغ طائلة. إذا كنت تشتري السيارة من صديق أو أحد أفراد العائلة، فلا داعي للخوف بشأن تقرير تاريخ السيارة. من ناحية أخرى ، إذا كنت تتسوق من شخص آخر ، فعليك قراءة تقرير السجل. سيتيح لك التقرير معرفة المعلومات الحيوية المتعلقة بالسيارة، مثل حالة عداد المسافات.

تواصل مع البائع:

يفضّل معاينة السيارة في وضح النهار أو تحت إضاءة قوية؛ فالليل قد يخفي الكثير من العيوب. لا تقم بتأمل السيارة التي وجدتها. عليك مكالمة البائع، مما سيمكنك من التحقق من المعلومات المتعلقة بالمركبة. فإن سارت الأمور كما هو مخطط، فقد ترغب في الطلب منه السماح بإختبار قيادة السيارة. لتتمكن من قيادة السيارة على مدار اليوم للتحقق من حالة السيارة.

تفاوض على السعر:

من الإقتراحات المفيدة هو التفاوض على صفقة جيدة. حيث عليك التأكد من أنك تعرف حدود المبلغ الذي ترغب في دفعه مقابل السيارة، قبل التفاوض مع البائع. ويجب أن يكون العرض الافتتاحي أقل من القيمة التي ترغب في دفعها.

كيفية فحص السيارة بنفسك
ويوصي نادي السيارات الألماني بفحص المكابح على طريق سريع بحيث يتم الوصول إلى سرعة 100 كلم/س، والابطاء تدريجيا وملاحظة سلوك السيارة، وهل ستبقى على مسارها بشكل صحيح أو سيُصدر المحرك أصواتا غريبة.

وقبل اختبار القيادة يجب فحص السيارة بدقة في ضوء النهار والطقس الجاف، وستوضح نظرة أسفل السيارة ما إذا كانت هناك أية تسريبات للسوائل، وهي بالتأكيد علامة سيئة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button