additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health📚Education

How smartphone addiction changes your kid’s brain

كيف يغير إدمان الهواتف الذكية دماغ أطفالك

Al-Raya

Doha: With the start of the school year and the return of students to school after a vacation period that included many practices and lifestyles that are not commensurate with the study, a number of doctors advised the necessity of stressing that children should not overuse smartphones and tablets, which have become an essential part of their daily life.

They stressed to Al-Raya that the excessive use of electronic devices leads to serious physical and psychological damage, which in general affects the mental abilities of the student, and consequently leads to their lack of achievement and academic delay. Therefore, parents have a great responsibility to control the use of these devices in order to save their children.

They explained that the dangers of these devices are widespread among all children who are browsing social media, including videos and various strange and weird content, and that children spend long times in front of screens, which also affects their sleep, and thus results in constant fatigue and headache.

They called for preventing children under the age of two from using mobile phones, and not using them for more than an hour a day, for those between 2 to 5 years, while providing other alternatives, with the aim of avoiding the child’s exposure to many unexpected damages, explaining that the most negative impacts on children are the lack of focus and distraction, explaining that parents have a great responsibility in this matter.

They called for the development of useful educational programs, thus achieving the utmost benefit from the smartphone by focusing on interactive games that stimulate the child’s mind, to do the thinking, analysis, and imagination, instead of staying for long periods staring at the screen watching games that do more harm than good.

الراية

الدوحة: مع انطلاق العام الدراسي وعودة الطلاب لمقاعد الدراسة بعد فترة إجازة تضمنت العديد من الممارسات ونمط الحياة الذي لا يتناسبُ مع الدراسة، نصحَ عددٌ من الأطباء بضرورة التشديد على الأبناء بعدم الإفراط في استخدام التليفونات المحمولة الذكية بمختلف فئاتها والأجهزة اللوحية، والتي باتت جزءًا أساسيًا من حياة الأطفال اليوميّة.

وأكدوا لـ الراية أن الإفراطَ في استخدام الأجهزة الإلكترونية يؤدي إلى أضرار جسدية ونفسية خطيرة تؤدي إجمالًا إلى التأثير على القدرات الذهنية للطالب، وبالتالي عدم التحصيل والتأخر الدراسي نتيجة لذلك، ومن ثم فإن الآباء أمام مسؤولية كبيرة في وضع حد لاستعمال هذه الأجهزة حفاظًا على أطفالهم.

وأوضحوا أن مخاطر هذه الأجهزة، أنها باتت مُنتشرة بكثرة بين جميع الأطفال الذين أصبحوا يتصفحون وسائل التواصل الاجتماعي بما تتضمنه من فيديوهات ومحتويات مُتنوعة وغريبة، كما أن الأطفال يقضون أوقاتًا طويلة أمام شاشات هذه الأجهزة، ما يؤثر أيضًا على عدم النوم المُنتظم، وبالتالي الإصابة بالإرهاق المُستمر والصداع.

ودعوا إلى منع استخدام الطفل، دون عمر العامين، الهواتفَ المحمولة، وإلى عدم استخدامها لأكثر من ساعة في اليوم، لمن هم بين 2 إلى 5 سنوات، مع توفير بدائل أخرى، وذلك بهدف تجنب تعرض الطفل لكثير من الأضرار غير المتوقعة، موضحين أن أكثر التأثيرات السلبيّة على الأطفال هي قلة التركيز والتشتت التي تصيبهم، موضحين أن الآباء والأمهات عليهم مسؤولية كبيرة في هذا الأمر.

ودعوا لوضع برامج تعليميّة مُفيدة للطالب، وبالتالي يمكن تحقيق أكبر استفادة من الهاتف الذكي عبر التركيز على الألعاب التفاعلية المُحفزة لذهن الطفل، للقيام بالتفكير والتحليل والتخيل، بدلًا من البقاء فترات طويلة أمام شاشة الهاتف في ألعاب تضرُّ أكثر مما تنفع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button